..: V Čerčanech se srazil rychlík s pantografem, jeden mrtvý :..

Ilustrační obrázekČerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.

Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-

"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Ilustrační obrázek

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.

zdroj: Aktuálně.cz

Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce


Honza Beránek / JTB | 14.7.2007 (11:01)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer baca 
16.07.2007 (12:41)  
Sice o té nehodě moc nevím, jen to co jsem si tu přečetl, ale i tam mám pár věcí co říct.
Fíra je asi v tom, protože nedodržel podmínky PN, která platí (jak už bylo psáno) po následující hlavní návěstidlo (bez ohledu co na něm je), ikdyž výpravčí to postavil jinak než zamýšlel.
Na obsazenou kolej se dá postavit jinak než PN, v H.Hešpicích (Brno) se soupravy stahují na obsazenou kolej bez nějakého zpravení návěatí výstraha.
Do Brna na hl.n. se na PN jezdí normálně do obsazených kolejí, ale o tom je spíš znalost místních poměrů, ale taky je to celý v blouku a soupravy vidíš na poslední chvíly.
O tom jestli platí návěstidla u správné koleje a vlak jede po nesprávné koleji nemůže být ani řeč.O platnosti návěstidel musí být strojvedoucí zpraven a to buď disp.stanici nebo ve stanici kde přejíždí na nespr.k. a nebo vypravčím násl.stanice(-to se týká jen vjezd.návěstidla).
Teď už akorát zbývá čekat na vyjádřeni DI koho v tom vykoupou.
Registrierter Benutzer Rail_user  mail  
16.07.2007 (12:26)  
V každém případě zbytečná tragédie jejíž možné příčiny tu bylo mnohokrát rozebrány. Asi to mnozí znáte, ale na netu jsou záběry crash testů žel. vozidel... http://www.youtube.com/watch?v=HZWpeU55J3E&mode=related&search=
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
16.07.2007 (11:47)  
Ja som písal : na klasickej elektromechanike, t.j. štandartnej. . Poznám ešte ďaľší spôsob : vybaviť dvojkoľajnú trať ako dve jednokoľajné trate samostatne. Podobne ako sa zdvojkoľajňovala trať . Tunely mnohokrát museli robiť dodatočne ako jednokoľajný a trať. koľaj išla často vo väčšom odstupe ako zvyčajne. Ale keď vtedy na to neboli financie ? !
16.07.2007 (7:45)  
Není to vždy pravda, Praha Mas.-Praha Bubny byla obousměrná elektromechanika pro obě koleje, po výluce bude "releovka" už je pozdě na prohlídku, právě to demontují. Vždy záleží na kolejovém uspořádání a požadavku na propustnost.
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
16.07.2007 (7:26)  
Heizer : Na klasickej elektromechanike je veľký rozdiel medzi správnou a nesprávnou trať. koľajou. Lebo elmech zabezpečuje odjazdy vjazdy len zo a len na správnu koľaj . Pre nesprávnu koľaj sa používa núdzové opatrenie, dotykový kľúč, alebo pri odchode uvoľnenie vchodu a následné uzavretie vložky vchod. náv. To je ale zab. vl. cesty núdzovým spôsobom. V obidvoch prípadoch Vám hl. návestidlá nebudú návestiť návesti dovoľujúce jazdu.
16.07.2007 (5:46)  
To je nemoc zabezpečovacího zařízení 5007, v Bubenči i jinde bylo doplněné o kontrolu volnosti staničních kolejí. Podobná nehoda se stala už tolikrát. Zůstává rozum stát nad tím, že v odbočné stanici, kde zmatky vznikají z principu, kontrola volnosti nebyla. Stejně v tomto případě by možná nepomohla. Snad někdo tady bude mít přistup k poučnému listu. Už si nepamatuju přesně jak to vypadalo, matně si vzpomínám, že na tom panelu, co mačkal přivolávačku by měl průsvitku koleje červenou.
Registrierter Benutzer mašinka  mail  
16.07.2007 (1:58)  
Čtyři lidé se měli podílet na přípravě vlakové cesty a zapoměli na panťák.
Registrierter Benutzer zdeněk  mail  
15.07.2007 (23:14)  
Heizer: prosímtě - raději už mlč... Nebo si budou lidi myslet, že strojvedoucí neumí nic jiného než nazpaměť citovat znění předpisů, ale v praxi je neumí používat.
Ne - neříkám, že vinu má ten a ten - však se to dozvíme - ale když to neznáš, tak raději mlč...
15.07.2007 (23:13)  
Bručet by měl ten, kdo způsobil současný stav až potom nějaký provozní zaměstnanec. Nehoda poukázala na skutečný stav na ČD a je to jenom špička ledovce. ČD jsou časovaná bomba, kdo se jim svěří, riskuje.
Budou v tom všichni 4, i signalista na odjezdu.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
15.07.2007 (23:13)  
Heizer: F.S. ma pravdu, jelo se po nespravne na PN. Souhlasim po zvazeni vsech predpisu s Vypravcim. Ted uz je treba jen urcit pomer viny mezi jednotlivymi zucastnenymi. Myslim, ze sedet pujde ten, kdo postavil spatne cestu a tedy nezkotroloval jeji volnost. Asi signalista. Chyba vypravciho bude zrejme v te komunikaci se strojvedoucim a strojvedouci porusil predpis D1, tj. nejel podle rozhledovych pomeru.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko