..: V Čerčanech se srazil rychlík s pantografem, jeden mrtvý :..

Ilustrační obrázekČerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.

Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-

"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Ilustrační obrázek

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.

zdroj: Aktuálně.cz

Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce


Honza Beránek / JTB | 14.7.2007 (11:01)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ zdeněk  mail  
15.07.2007 (16:27)  
Nevím o co se tu pořád dohadujete - po bitvě je každej generál, že? Jenom k té PN - pokud budu mít vlak pravidelně projíždějící, a z jakékoliv příčiny mi nepude postavit vjezdový návěstidlo do polohy "Volno" - a tedy pojedu na PN - tak řeknu fírovi do rádia: na vjezdu máš PN, na odjezdu volno". Myslím, že tak by to udělal (skoro) každej. Ale my nevíme co si tam ti dva mezi sebou říkali... Na druhej straně - jako fíra bych se zeptal, co je na odjezdu... V pozici fíry budu očekávat, že jsem vlak projíždějící - nevím nic o tom, že by předpis říkal, že rozsvícením PN se ze mně stává vlak (byť i mimořádně) zastavující, pokud mně o tom nikdo nezpraví... To by potom museli asi výpravčí vlaky vjíždějící na PN vždy vypravit, ne? (a jenom pro šťouraly - mluvím o rychlostní návěstní soustavě, která je, předpokládám, i v Čerčanech)
registrovaný užívateľ kasku  mail  
15.07.2007 (15:32)  
Tím se asi ruší ta možnost,že jede na obsazenou kolej.?!
registrovaný užívateľ kasku  mail  
15.07.2007 (15:28)  
Flying Scotsmen
To chápu!Jen mi vadí jak si vysvětlit poslední větu:"pokud nejsou splněny podmínky předpisu ČD D2 pro projetí vlaku"!
A o tom se nikde nemluví ani nepíše!?Tak myslím když dal výpravčí "odjezd",fíra nemusí zastavit!
15.07.2007 (14:43)  
kasku:
Jenže ten odstavec článku mluví o tom, že se má vlak vjíždějící na PN chovat jako pravidelně zastavující, pokud nejsou splněny podmínky pro další jízdu, ale jízda podle rozhledových poměrů platí až do úrovně následujícího hlavního návěstidla, k návěsti Konec vlakové cesty nebo k návěsti Hlavní návěstidlo je na opačné straně.
registrovaný užívateľ kasku  mail  
15.07.2007 (14:15)  
Flying Scotsman:
Někde níž bylo ale napsáno "pokud nejsou splněny podmínky pro odjezd vlaku". Tím chci říct,pokud dostal odjez-podle předpisu-mohl by se z toho dostat.
Jinak je mi líto fíry z panťáku, že k tomu přišel jak "slepý k houslím".Ale takové případy slyšíme skoro denně ze silnic,kdy přijde o život ten,kdo nehodu nezaviní.
15.07.2007 (13:40)  
kasku: I tak tu bude pořád nedodržení jízdy podle rozhledu.
registrovaný užívateľ kasku  mail  
15.07.2007 (13:14)  
No a o tom to je!Záleží na komunikaci v radiostanici.
Pokud mu výpravčí řekl"vem za to,na odjezdu máš volno",je v tom fíra.Pokud řekl "R633 z koleje č. ... do stanice ... odjezd, má fíra naději se z toho dostat.
registrovaný užívateľ mašinka  mail  
15.07.2007 (12:08)  
Vousáč: Případná návěst odjezd mohla strojvedoucího uvést v omyl.
15.07.2007 (11:47)  
čl.119 předpisu D 1 jednoznačně pošle strojvedoucího rychlíku do vězení za zavinění nehody s následkem smrti.A jestli mu výpravčí dal návěst ,,odjezd"(jakýmkoli způsobem,tedy i radiokomunikačním zařízením) tak ho prostě utopil.Kdyby jej nedal,tak strojvedoucí s vysokou pravděpodobností před el.jednotkou zastavil.Neboť ani rozkaz k odjezdu,daný výpravčím, nezbavuje strojvedoucího povinnosti zastavit před na stejné koleji stojícími kolejovými vozidly,ale z pohledu strojvedoucího je ,,Odjezd" něco jako trumfové eso,přebíjející vše předchozí.Je to předpisový i právnický paskvil,ale i to je zákon.
15.07.2007 (10:54)  
Na dotekové klíče jsem zapomněl. Volnost koleje to ale bohužel neřeší, dohled stále visí na člověku. Za nepřesnost se omlouvám.
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko