..: V Čerčanech se srazil rychlík s pantografem, jeden mrtvý :..

Ilustrační obrázekČerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.

Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-

"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Ilustrační obrázek

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.

zdroj: Aktuálně.cz

Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce


Honza Beránek / JTB | 14.7.2007 (11:01)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
15.07.2007 (23:13)  
1. Heizer: Pokud jsou výhybky postaveny z 2. traťové na 1. staniční, na vjezdu u 1. koleje nelze rozsvítit nic kromě PN (byl by nesmysl, kdyby za vjezdovým návěstidlem s volnoznakem byla výhybka připravená k říznutí, to nedovolí ani ta 100 let stará elektromechanika). Proto musela být použita PN, která jde rozsvítit prakticky kdykoliv, bez ohledu na polohu výměn.
2. nadává se tu na "propouštění v provozu". Neví někdo, jak se to doposud projevilo v Čerčanech? Kolik lidí se v Čerčanech podílelo na řízení dopravy před 20 lety a kolik dnes? Mám dojem, že tam ani nebyl post, který by se mohl zrušit
3. Odpovědnost strojvedoucího: Pokud před srážkou dostal vysílačkou rozkaz k odjezdu, je (podle mého názoru)odpovědnost na výpravčím. Rozkaz k odjezdu totiž může být dán jen v případě, že je úsek odjezdové koleje před čelem vlaku volný (a za jeho volnost není odpovědný strojvedoucí, ale výpravčí). Jestli vlak v okamžiku rozkazu stál nebo byl v pohybu, na tom snad nezáleží. Potíž (pro strojvedoucího) bude spíš v tom, že ten rozkaz pravděpodobně nebyl dán přesně podle předpisu.
15.07.2007 (22:08)  
Heizer: V tom případě jsou úplné nesmysly v ROV i zápisu z MÚ. Je vidět, že toho o zabezpečovací technice a její obsluze moc nevíte.
Registered user Heizer 
15.07.2007 (22:03)  
Flying Scotsman: to cos napsal je úplný nesmysl.PN se používá když máš vše plné a potřebuješ tam ještě něco dostat a ne když jedeš po nesprávné koleji.Při jizdě po nesprávné koleji,pro tebe platí návěstidla u správné koleje a nemusíš být o tom ani spraven rozkazem!!!!!!!
Jinak první traťová a druhá.....to nemá vliv na zab.zař.!!!!
15.07.2007 (21:53)  
Heizer: Líbí se jim, protože první traťová byla vyloučena a vjíždělo se z nesprávné na přivolávačku návěstidla správné koleje. V druhé traťové není vjezdové návěstidlo umístěno.
Registered user Heizer 
15.07.2007 (21:48)  
zdeněk,rasken: vám se ta PN nějak zalíbila,proč by na ni ten rychlík měl vjíždět???Kdyby na ni vjel,tak ten fíra už sedí!!!Byla by to 100% jeho vina.Jinak zkuste D1 a uvidíte na co všechno se dá vjet do stanice nebo ní projet:-)
Nevím jak dalece jste znalí železničního provozu,ale já ty mašinky mohu řídit,tak vím o čem mluvím.
Vina je na straně výpravčího,postavil to a nezkontroloval co tam má.....
Registered user Adys  mail  
15.07.2007 (21:33)  
... no já tam zrovna byl a bylo to docela drsný taky pěknej chaos výpravčí nevěděl kam dřív, já jel zpožděnym R 640 zpoždění 65 minut do Prahy taky pěknej chaos a ještě stavba k tomu škoda že nebydlím poblíž ...
15.07.2007 (21:10)  
U této nehody (ostatně jako téměř u každé jiné) je zjevně příčinou lidský činitel.
Vždy se musím pousmát, když pánové z Drážní inspekce a vedení ČD po několikahodinové poradě prohlásí kolik článků předpisu bylo porušeno, a kolik zaměstnanců mohlo nehodě zabránit, kdyby si během několika vteřin probrali z hlavy to samé co oni z předpisu :-(

V tomto případě jsou s největší pravděpodobností viníky:
1) Výpravčí a signalista - zjevně vjezd na obsazenou kolej
2) Strojvedoucí rychlíku - nejel podle rozhledu

PS: Na střední škole nám denně vtloukali do hlavy toto:
Každý kdo jde pracovat do železničního provozu se musí smířit s tím, že se jednoho dne nemusí vrátit ze šichty. Skončí buď ve vězení nebo v rakvi (v lepším případě v nemocnici).
A vovovotom to je.
Registered user zdeněk  mail  
15.07.2007 (18:37)  
Heizer: to by mně teda fakt zajímalo, jak odpovíš na raskenovo otázku? Podle tebe jako projíždějící rychlík nemůžu vzít do stanice na PN??? To je teda pěknej blábol...
Registered user Heizer 
15.07.2007 (17:30)  
dr. Gustáv Husák
Návěst PN (přerušované bílé světlo) dovoluje jízdu kolem hlavního návěstidla
s návěstí Stůj, které je zhaslé či má pochybnou návěst nebo dovoluje jízdu
kolem přenosné návěsti Stůj; předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním
návěstidle (bez samostatné předvěsti) a přikazuje strojvedoucímu vlaku jízdu
podle rozhledových poměrů. PN na oddílových návěstidlech hradel nebo hlásek
jízdu podle rozhledových poměrů nepřikazuje.
Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí vlaku jedná
za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího, zpraveného o vjezdu
na obsazenou kolej a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny
podmínky předpisu ČD D2 pro projetí vlaku.
Proto ten fíra na PN jet do stanice nemohl,jinak by už teď v podstatě seděl.
Jinak jen tak říct fírovi aby jel dál nejde,podmímky pro takovou výpravu jsem tu už psal
15.07.2007 (17:22)  
Tedy bych rád, kdyby někdo odpověděl na:

1) pokud se jednalo o chtěný vjezd na obsazenou kolej, na kterém je poněkud nelogicky připraven k odjezdu vlak opačného směru, dával zaměstnanec, který se podílí na přípravě vlakové cesty ruční návěst Výstraha? PN v tom nehraje roli.

2) pokud se jednalo o nechtěný vjezd na obsazenou kolej, potažmo pro vlak, který projíždí, kontroloval výpravčí před postavením volnost vlakové cesty?

Z toho pro mne vyplývá, že PN možná fírovi z R přitíží, ale ve finále je jedno, co na vjezdu svítilo, protože máslo na hlavě má někdo jiný. Tedy doposud to tak vypadá. Možná referenti z DI přijdou na něco jiného.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko