Čerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.
Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-
"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.
zdroj: Aktuálně.cz
Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce

2. nadává se tu na "propouštění v provozu". Neví někdo, jak se to doposud projevilo v Čerčanech? Kolik lidí se v Čerčanech podílelo na řízení dopravy před 20 lety a kolik dnes? Mám dojem, že tam ani nebyl post, který by se mohl zrušit
3. Odpovědnost strojvedoucího: Pokud před srážkou dostal vysílačkou rozkaz k odjezdu, je (podle mého názoru)odpovědnost na výpravčím. Rozkaz k odjezdu totiž může být dán jen v případě, že je úsek odjezdové koleje před čelem vlaku volný (a za jeho volnost není odpovědný strojvedoucí, ale výpravčí). Jestli vlak v okamžiku rozkazu stál nebo byl v pohybu, na tom snad nezáleží. Potíž (pro strojvedoucího) bude spíš v tom, že ten rozkaz pravděpodobně nebyl dán přesně podle předpisu.
Jinak první traťová a druhá.....to nemá vliv na zab.zař.!!!!
Nevím jak dalece jste znalí železničního provozu,ale já ty mašinky mohu řídit,tak vím o čem mluvím.
Vina je na straně výpravčího,postavil to a nezkontroloval co tam má.....
Vždy se musím pousmát, když pánové z Drážní inspekce a vedení ČD po několikahodinové poradě prohlásí kolik článků předpisu bylo porušeno, a kolik zaměstnanců mohlo nehodě zabránit, kdyby si během několika vteřin probrali z hlavy to samé co oni z předpisu :-(
V tomto případě jsou s největší pravděpodobností viníky:
1) Výpravčí a signalista - zjevně vjezd na obsazenou kolej
2) Strojvedoucí rychlíku - nejel podle rozhledu
PS: Na střední škole nám denně vtloukali do hlavy toto:
Každý kdo jde pracovat do železničního provozu se musí smířit s tím, že se jednoho dne nemusí vrátit ze šichty. Skončí buď ve vězení nebo v rakvi (v lepším případě v nemocnici).
A vovovotom to je.
Návěst PN (přerušované bílé světlo) dovoluje jízdu kolem hlavního návěstidla
s návěstí Stůj, které je zhaslé či má pochybnou návěst nebo dovoluje jízdu
kolem přenosné návěsti Stůj; předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním
návěstidle (bez samostatné předvěsti) a přikazuje strojvedoucímu vlaku jízdu
podle rozhledových poměrů. PN na oddílových návěstidlech hradel nebo hlásek
jízdu podle rozhledových poměrů nepřikazuje.
Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí vlaku jedná
za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího, zpraveného o vjezdu
na obsazenou kolej a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny
podmínky předpisu ČD D2 pro projetí vlaku.
Proto ten fíra na PN jet do stanice nemohl,jinak by už teď v podstatě seděl.
Jinak jen tak říct fírovi aby jel dál nejde,podmímky pro takovou výpravu jsem tu už psal
1) pokud se jednalo o chtěný vjezd na obsazenou kolej, na kterém je poněkud nelogicky připraven k odjezdu vlak opačného směru, dával zaměstnanec, který se podílí na přípravě vlakové cesty ruční návěst Výstraha? PN v tom nehraje roli.
2) pokud se jednalo o nechtěný vjezd na obsazenou kolej, potažmo pro vlak, který projíždí, kontroloval výpravčí před postavením volnost vlakové cesty?
Z toho pro mne vyplývá, že PN možná fírovi z R přitíží, ale ve finále je jedno, co na vjezdu svítilo, protože máslo na hlavě má někdo jiný. Tedy doposud to tak vypadá. Možná referenti z DI přijdou na něco jiného.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











