..: V Čerčanech se srazil rychlík s pantografem, jeden mrtvý :..

Ilustrační obrázekČerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.

Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-

"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Ilustrační obrázek

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.

zdroj: Aktuálně.cz

Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce


Honza Beránek / JTB | 14.7.2007 (11:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   
15.07.2007 (10:52)  
Je však pravda, že technika selhat opravdu těžko mohla, při jízdě na PN se u elektromechaniky nedá o nějakém závěru cesty mluvit
Proč by to nešlo? Pro potřeby vjezdu/odjezdu z/na nesprávnou a uzavření výměnového hrahla bez obsluhy návěstního jsou z řízeny dotekové klíče.
registrovaný uživatel Heizer 
15.07.2007 (10:51)  
Toto jsou ty podmínky D2,tot zajímá hlavně výpravčího co má dělat,fíra prostě jednou jede na přivolávačku tak se podle toho chová
Jízda vlaku na PN nebo kolem neobsluhovaných návěstidel
563.
Není-li možné pro poruchu nebo i z jiné příčiny dovolit jízdu kolem hlavního
návěstidla jeho normální obsluhou, dovoluje ji výpravčí nebo strážník oddílu
PN. Není-li možná jízda na PN, dovoluje se jízda RPN nebo písemným rozkazem
(doručeným nebo diktovaným).
Tento postup se smí použít až po ověření poruchového stavu zabezpečovacího
zařízení, popř. tehdy, je-li to předpokládáno jinými předpisy, anebo je-li to nařízeno
rozkazem o výluce nebo rozkazem o vypnutí zabezpečovacího zařízení.
564.
Při dovolení jízdy kolem neobsluhovaného návěstidla písemným rozkazem
musí jet strojvedoucí stejným způsobem jako na PN.
565.
Způsob dovolení jízdy vlaku podle čl. 563 uvede výpravčí v dopravním deníku
(strážník oddílu v zápisníku odhlášek a předvídaných odjezdů) ve sloupci
„Poznámky“ zkratkou a při jízdě na PN i číslem počitadla obsluh
(např.: „Vjezd RPN“ - vjezd na Ruční přivolávací návěst, „Odjezd PN 3824“ -
odjezd na Přivolávací návěst, číslo počitadla obsluh 3824, „Odjezd V“ - odjezd
na rozkaz V, „Vjezd R“ - vjezd na rozkaz Pv, sepsaný po rádiovém zařízení,
„Vjezd T“ - vjezd na rozkaz Pv, sepsaný po telefonním spojení, „RPN“ -
jízda na RPN na hradle [hlásce], apod.).
566.
Nápis na označovacím štítku návěstidla, kolem kterého se dává svolení k jízdě
písemným rozkazem, musí být na tomto rozkaze uveden, jen pokud se jedná o
cestové nebo odjezdové návěstidlo.
Rozkaz V, kterým se dovoluje vjezd vlaku, zní např.: „Vjezd do stanice dovolen“,
„Vjezd k cestovému návěstidlu Lc2a dovolen“ apod. Nelze-li obsluhovat
dvě nebo více návěstidel (např. vjezdové a cestové návěstidlo, vjezdové
návěstidlo a uzávěra koleje, popř. vložené návěstidlo apod.), musí se
v rozkaze V uvést, která návěstidla se neobsluhují, a kam až je jízda vlaku
dovolena. Např.: Vjezdové návěstidlo a návěstidlo Sc2 se neobsluhuje, vjezd
do pravého přednádraží dovolen“ apod.
Rozkaz V, jímž se dovoluje jízda kolem neobsluhovaného odjezdového (cestového)
návěstidla, popř. uzávěry koleje nebo vloženého návěstidla, zní např.
takto: „Návěstidlo S4 se neobsluhuje, po rozkazu k odjezdu smíte odjet“ nebo
„Návěstidla Uz8 a L5-13 se neobsluhují, po rozkazu k odjezdu smíte odjet“.
ČD D2 - Změna č. 2 - Účinnost od 1.7.2002
130
Jde-li o průjezd vlaku a nelze-li obsluhovat vjezdové a odjezdové, popř. další
hlavní návěstidla nebo uzávěry koleje (vložená návěstidla) ve vlakové cestě
tohoto vlaku, může se vlak zpravit jedním rozkazem V doručeným u vjezdového
návěstidla (např.: „Vjezdové návěstidlo a návěstidlo S1 se neobsluhují,
vjezd a odjezd dovolen“). Výpravčí tak smí učinit, až když jsou splněny
všechny podmínky pro průjezd vlaku. Svolení k průjezdu výpravkou návěstí
Odjezd výpravčí v tomto případě nedává.
567.-569.
Neobsazeno.
registrovaný uživatel hrbdrb 
15.07.2007 (10:43)  
mašinka: jo jasně, já chtěl jenom poukázat na absurditu tohoto ustanovení předpisu. V nbk když zjistil že jede na obsazenou použil rychlobrzdu a vozy ho tam natlačily přesto fíra dostal myslím 10 procent viny protože nezastavil před stojícími vozidly. Koho by napadlo že odjíždějící vlak bude mít postavíno do šturcu.V Čerčanech projíždějící rychlík vjel na OBSAZENOU!!!!! Tam asi neměl co dělat to víme fšichni, ale jestli máš možnost účastnit se dopr. školení ČD počkej si na poučný list se závěry z šetření kde zajisté bude stát "strojvedoucí nezastavil včas před stojícími vozidly"
15.07.2007 (10:35)  
Heizer:
Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí vlaku jedná
za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího, zpraveného o vjezdu
na obsazenou kolej a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny
podmínky předpisu ČD D2 pro projetí vlaku
.


Tučně zvýrazněný text je podle mne velmi zásadní (pro fíru). Ale nahrávky komunikace ještě nikdo nezveřejnil (a snad ani nezveřejní), takže se můžeme jen dohadovat, co si mezi sebou ti dva říkali.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
15.07.2007 (10:22)  
hrbdrb: Jestli dostal vysílačkou návěst "odjezd" tak ta kolej musí být volná. Mluvčí DI prohlásil, že se soustřeďují na radiovou komunikaci strojvůdce s výpravčím.
registrovaný uživatel Heizer 
15.07.2007 (10:18)  
čl.119 předpisu D1:
Návěst PN (přerušované bílé světlo) dovoluje jízdu kolem hlavního návěstidla
s návěstí Stůj, které je zhaslé či má pochybnou návěst nebo dovoluje jízdu
kolem přenosné návěsti Stůj; předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním
návěstidle (bez samostatné předvěsti) a přikazuje strojvedoucímu vlaku jízdu
podle rozhledových poměrů. PN na oddílových návěstidlech hradel nebo hlásek
jízdu podle rozhledových poměrů nepřikazuje.
Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí vlaku jedná
za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího, zpraveného o vjezdu
na obsazenou kolej a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny
podmínky předpisu ČD D2 pro projetí vlaku.

je to čerstvé znění po posledních úpravách
15.07.2007 (10:16)  
Mám nepříjemný pocit, že TZ k této nehodě nebyla stále ještě vydána (alespoň ne veřejně, ve zpravodajském kanálu už možná bude).
Co se týče jízdy na PN, tak fíra má omezení především v obvodu přilehlých výhybek, na dalším úseku si s tím už nejsem vůbec jist. A výpravčí by ho i při jízdě na PN měl na obsazenou vpustit pouze za splněných podmínek (což ale asi fíru odpovědnosti nezbaví).
Bez důkladného přečtení dopravních předpisů je lepší se v tom moc nehrabat.
Je však pravda, že technika selhat opravdu těžko mohla, při jízdě na PN se u elektromechaniky nedá o nějakém závěru cesty mluvit, zde by navíc šlo postavit na obsazenou kolej nejspíš i průjezd, protože zabzař nesleduje volnost koleje (to provádí zaměstnanec pohledem).

Špatné je, že zařízení na značné části velmi frekventované trati (zejména od Roudné nahoru na Prahu) neodpovídají současnému velmi náročnému provozu (jsou bezpečná, ale až příliš velkou odpovědnost nese lidský činitel), roli v tom můžou hrát i personální úspory.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
15.07.2007 (10:15)  
Heizer: Nevím jak je to dnes, ale před několika lety PN na vjezdovém nebo cestovém návěstidle z projíždějícího rychlíku dělala pravidelně zastavující vlak zpravený o vjezdu na obsazenou kolej.
registrovaný uživatel hrbdrb 
15.07.2007 (10:14)  
Jede li strojvedoucí na PN jede podle rozhledu s pohotovostí zastavit před STOJÍCÍMI VOZIDLY popř. dle možnosti před jinou překážkou. Toto je ustanovení předpisu ČD. Čtěte prosím pozorně a zjistíte jak toto ustanovení je téměř likvidační pro strojvedoucí.!!!!!! Nakonec to odnese strojvedoucí rychlíku , protože dle předpisu nezastavil před stojícími vozidly.Nikoho nezajímá,že rychlík byl projíždějící a někdo ho poslal na obsazenou kolej. Nikoho nezajímá že stanice je v oblouku a to že je ne obsazené koleji zjistil pozdě protože tam nebylo vidět. Nikoho nezajímá že strojvedoucí sledoval cvrkot okolo aby někoho nepřejel.Chci jenom říct,že co já vím tak toto je již třetí nehoda za poslední dobu, kdy k tomu fíra přišel jak slepej k houslím.(viz. Mladá Boleslav, Nymburk) a vždy fíra dostal nějaké procenta viny, protože jel přece s pohotovostí zastavit před stojícími vozodly.Kolego z Budějic je mi tě upřímě líto, ale snad dopadneš lépe než ty kolegové před tebou
registrovaný uživatel mašinka  mail  
15.07.2007 (10:04)  
Ážetďák: Mýlíte se, dříve byla rychlost definovaná slovy "opatrně, nejvýše 30". Na slovo opatrně kladli komisaři zvláštní důraz a dodávali, že PN znamená, že někdo nebo něco nefunguje a i rychlost krokem může být příliš vysoká. Tohle platilo někdy do poloviny 80. let.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko