..: V Čerčanech se srazil rychlík s pantografem, jeden mrtvý :..

Ilustrační obrázekČerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.

Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-

"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Ilustrační obrázek

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.

zdroj: Aktuálně.cz

Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce


Honza Beránek / JTB | 14.7.2007 (11:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   
14.07.2007 (20:25)  
Co jsem si to prohlížel na místě, tak v háji je úplně celá jednotka (451.047 + 051.047 + 051.048 + 451.048) a částečně poškozen je i pátý vůz 451.019 (motor z druhé jednotky). Všechny vozy jsou v nástupních prostorech zdeformované (zlomené).
14.07.2007 (20:17)  
Souhlasím, byla to chyba (nestihl jsem zprávy na ČT).
14.07.2007 (20:12)  
Pane Gustáve Husáku ,proč se vůbec na takovou idiotskou televizi díváte?!
14.07.2007 (20:10)  
Asi si nerozumíme.Na PN jde postavit všude.Až na nějaké případy u "JOPKY",kdy při výpadku nelze postavit ani PN. V případě nehody v Čerčanech je zcela jedno jestli je to elektromechanika nebo RZZ.Ani jedno ZZ nedovolí postavitv tomto případě volnoznak.Vjezd musí být na PN, Rozkaz Pv nebo V.
14.07.2007 (20:09)  
Samozřejmě že nespal, ale utíkal. Kam doběhl - to bylo patrné ze záběrů Novy a kdo na těch šrotech jezdí, tak ví, kde zůstal :(. Každopádně si ten bulvár mohli odpustit a nechat ho po smrti na pokoji.
registrovaný uživatel tms 
14.07.2007 (20:03)  
Jan Novák: na RZZ nelze postavit na obsazenou kolej (závěr cesty se sice provede, ale návěstidlo zůstane v poloze stůj). Na elektromechanice lze postavit na obsazenou kolej včetně návěsti volno (výstraha). Na tuto nehodu to však nemšlo vliv, protože se jelo z nesprávné koleje.
14.07.2007 (19:59)  
Je to strašný. A největší sranda je, že to není na 220 prvně. Viz asi před měsícem (jak tu některý kritizovali nepřesnost) u toho Tábora. Defacto stejná situace, ale tenkrát díky bohu s dobrým koncem. Jako klika, že to nebylo ve všední den a že v tý tlamě nebyli lidi. Dopadlo by to asi hůř. Zdá se Vám taky, že v té tlamě musel spát? (nebo musel být zrovna nějak otočený dozadu). Třicítka je přece hodně malá rychlost na to, aby stačil zdrhnout aspoň do té strojovny, neli ještě dál. Nechápu to. Ale už nechám spekulací, nikomu to už nepomůže
14.07.2007 (19:42)  
Chtěl bych jen poopravit. Na obsazenou kolej se dá postavit na kterémkoliv ZZ. I zde v Čerčanech muselbýt vjezd na PN.A
registrovaný uživatel tms 
14.07.2007 (19:33)  
rk_kn.: u nesprávné koleje není vjezdové návěstidlo. Vjezd z nesprávné koleje se staví jako odjezd na správnou a jízda se dovolí přivolávací návěstí (na návěstidle správné koleje).
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
14.07.2007 (19:23)  
Proti takýmto nehodám by pomohli len novšie zab. zar. Esa, TEST, RZZ a p. Aby nebolo možné postaviť na obsadenú koľaj. Aký bol dôvod na použitie PN ?
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko