..: V Čerčanech se srazil rychlík s pantografem, jeden mrtvý :..

Ilustrační obrázekČerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.

Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-

"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Ilustrační obrázek

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.

zdroj: Aktuálně.cz

Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce


Honza Beránek / JTB | 14.7.2007 (11:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   
15.07.2007 (1:07)  
Kdyby to bylo dle Primy, tak mrtvých asi bylo mnohem více. :(
15.07.2007 (1:05)  
ad tkanicka: můj pokus o animovaný gif sestavený ze fotek trhání esa od soupravy (bohužel foceno ručně bez stativu, tak je to trochu rozkývané) - velikost 1,8 MB: http://poborskiii.kvalitne.cz/soubory/nehoda-cercany.gif
registrovaný uživatel Theo 
15.07.2007 (0:27)  
Smutný osud výpravčích a signalistů na rekonstruovaných a výstavbou koridorů zasažených tratích Českých drah. Po stesujících výlukách a dopravních omezeních spojených s práci na trati a zab. zař., kdy si soukromé firmy dělají ve stanici skoro co chtějí, bez ohledu na provoz, čeká výpravčí většinou vyhazov, v lepším případě služba na nádražích desítky kilometrů vzdálených od svého bydliště. Kdyby tak české dráhy alespoň ohodnotili tuto náročnou službu nějakými příplatky
registrovaný uživatel Robb 
15.07.2007 (0:07)  
Příčinou nehody nebyla technická závada,
ale příčina smrti strojvedoucího byl technický
stav vozidla, docela ironie...bohužel
14.07.2007 (23:57)  
tkanicka: na primu se moc nedívám a po tomto "výkonu" už ji snad nebudu zapínat vůbec. Nevím kde získávají informace, ale tohle je děsné. Těžko předvídat kam spěje česká žurnalistika :-(. Podle jejich verze za tragédii vlastně mohl fíra pantografu, který "přímo na nádraží narazil do stojícího rychlíku..." A pak věřte "fundovaným" zprávám ...
registrovaný uživatel PZ 
14.07.2007 (23:55)  
Prima je fakt odpad... A fascinovalo mě, jak si všichni fotili a natáčeli tu rakev... Jak kdyby ji v životě neviděli... Humus velebnosti. No a na aktualne.cz tomu nasadili korunu v kategorii psané zpravodajství >:-(
14.07.2007 (23:36)  
Kdo neviděl Novu,kde je asi jedinný pohled na oddělení soupravy tak zde je odkaz.
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=14.07.2007&238m=d&238p=TNOVINY&238v=110386
Ovšem část 2:23-2:36 je no comment.Do něčeho podobnýho bych nikdy nesedl.
Ještě k panu TM Kubalovy.Co to tam mlel o tom,že fíra byl na zadním stanovišti?Vždyť vlak jel na Prahu tak snad byl tam kde měl být.Nehledě na to,že ani nevěděl odkud jel R 633.To je mluvčí jak noha!!!Koukám,že TM u ČD je náročná profese,kterou by mohl dělat i nic netušící člověk.
Ovšem TV PRIMA tomu ve zprávách dala korunu!!!
http://www.iprima.cz/zpravodajstviasport/?460e=1610
Chudák fíra!
14.07.2007 (23:05)  
860.003: tak to by se slečna měla naučit počítat, protože ta nabořená souprava stojí na třetí koleji od budovy čili na 1. staniční koleji, rychlík vjížděl z nesprávné 2. traťové na 1. staniční na PN a jeho fíra prý dostal vysílačkou od výpravčího pokyn ať za to vezme, že má na odjezdu volno. Tak tedy za to vzal, rozjel to na 50, když tu najednou před ním stojí panťák, tak použil rychlobrzdu a stačil si akorát lehnout na zem.
Upozorňuji, že stanice je v prudkém oblouku a nelze tak poznat, co na které koleji stojí, dříve než pár desítek metrů před překážkou.
Není mi jasné, ze které koleje bylo postaveno na odjezd, jestli z první, na které stál panťák (pravděpodobně zapomenutý), nebo z druhé, do které by jel rychlík přímo - pak by tedy měl špatně postaven vjezd na 1. kolej namísto na 2. kolej.
14.07.2007 (22:40)  
Robb: 451 se vyráběly 1964-1968, jednotky ř. 452 se dovyráběly 1972-1973 (asi poslední aplikace pensylvánských podvozků u osobních vozů u nás). Tahle konkrétní žába pocházela z roku 1966, čili už jí bylo přes 40...

Vozový park v příměstské dopravě kolem Prahy je tristní, snad už to vidí i moravští patrioti, kteří vyčítají těch pár ešusů, které obslouží všehovšudy jednu jedinou trať...
registrovaný uživatel Robb 
14.07.2007 (22:19)  
V kolikátym roce, že se ty žabotlamy vyráběly?
Tipuju tak před 1.sv, protože když ukazovali jak ty lokomotivy dostávaly od sebe tak se z tý tlamy rez jen sypal!
To 860- to jo už odpoledne tam byla celá vesnice, ty lidi jsou vopravdu magoři
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko