..: V Čerčanech se srazil rychlík s pantografem, jeden mrtvý :..

Ilustrační obrázekČerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.

Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-

"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Ilustrační obrázek

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.

zdroj: Aktuálně.cz

Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce


Honza Beránek / JTB | 14.7.2007 (11:01)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   
14.07.2007 (22:17)  
Podle mých informací to právě rozřezávají, je tam slečna, ovšem bez foťáku (ta co řekla o Pendolinu že je to takový lepší pantograf) stojí to na 2. koleji což je i 2.staniční takže rychlík jel z nesprávné vlastně přímo. Lokomotiva je odtažení schopná "trochu pomuchlaná" a stojí "tam co svítí to červené světlo". Jinak je tam pořád plno zvědavců a cvakají foťáky. Dráhy by mohly vybírat vstupné.
Registered user vydRa  mail  
14.07.2007 (22:04)  
tms, milan: diky diky
14.07.2007 (21:55)  
Hodně často jezdím do budějc ale týhle trati se vyhybam velkym obloukem,páč to beru po 170 do Plzně a pak 190 do budějc,případně přes Příbram a pisek.
Rok 2007 je celej tragickej pro dráhu jen se modlim co přijde příště.Mrtvý cestující.Selhání nejsou náhodný a je jich příliš.Zabka stojí za starý kulový.
Nerozumim stavění ale je blbost aby nešlo stavět na čem koli na obsazený koleje,páč to by se nikdy nemohli svěšovat soupravy,to že na semaforu svítí žlutá,zelená,bliká bílá to už je jiná věc.
Chyby vidím takto:
1.koleje zralý tak max.na koněpřežku.
2.příživnici nahoře kynou a dole v provozu se lidi vyhazujou a je jich málo.
3.jako se simulujou teroristi a hasiči tak by se měli simulovat tyhle dopravni cajky.
4.nebezpečí je hlavně při mimořádnostech to jsou i výluky apod a proto by nemohlo docházet k tomu aby sme se koridorů pomalu nedožili a stavěli se půl století.Pokud udělam výluku tak se ty práce musej udělat hned a rychle nesmí se stát aby 1 bílej makal a 5 černejch kopáčů na něj koukalo.
5.no a samotní zatou mužou i výpravčí a fírové,páč jim z těch poměrů tam musí taky hrabat.
Jo a na závěr mezi Čerčany a Benešov jedna 810,to by přeci byl lepší bus a trat zrušit.né?
Jo a taky je zajímavý že když se něco stane tak se neozívaj ty lidi,který by vyhazovali ty lidi v provozu.No a moje sežraná Škoda 120 bez technický by po nárazu dopadla líp než ta tlama a to je hnus velebnosti.
14.07.2007 (21:54)  
ano, PN lze rozsvítit kdykoliv, na kterémkoliv zabezpečovacím zařízení, protože nejsou kontrolovány žádné podmínky
U posledních verzí SW SZZ ESA 11 se můžete dostat do stavu, kdy z JOPky přivolávačku nerozsvítíte.
Registered user milan 
14.07.2007 (21:41)  
více méne je to obsaženov předpisech:
http://www.iwan.eu07.pl/danone39/predpisy.htm
Registered user tms 
14.07.2007 (21:40)  
vydRa: link nevím, ale
PN = přivolávací návěst
ZZ = zabezpečovací zařízení (RZZ = reléové ZZ)
V = všeobecný rozkaz
Pv = příkaz vlaku
JOP = jednotné obslužné pracoviště
Registered user vydRa  mail  
14.07.2007 (21:24)  
No, ona ta ruka mrtveho byla videt i na CT (ikdyz k do rika, ze CT neni bulvar, ze...)

Mohl by mi nekdo prosim hodit link kde jsou vysvetleny Vami pouzivane zkratky jako PN, ZZ, V atd? Dekuji
14.07.2007 (21:13)  
JTB: nástupní prostor by nestačil, ten panťák je zdemolovaný až po druhé okno v dolním oddílu, takže by musel utéci do půlky toho vozu.
14.07.2007 (21:03)  
Strojvedoucí z tlamy mohl utíkat, ale záchranu by našel jen v případě, že by doběhl aspoň na nástupní plošinu. Celá strojovna se odlomila od rámu a zamčkala jak papírová krabička. Když jsem viděl, jak dopadne tlama při čelním nárazu ve 30 km/h, přeběhl mi mráz po zádech. Teď si představte, že by se potkala s rychlíkem někde v mezistaničním úseku a nárazová rychlost byla okolo 200...po tomhle pohledu je vážně jedna zjevně nebezpečná jednotka na zrušení to poslední, čeho bych litoval...
Registered user tms 
14.07.2007 (20:36)  
Jan Novák: ano, PN lze rozsvítit kdykoliv, na kterémkoliv zabezpečovacím zařízení, protože nejsou kontrolovány žádné podmínky (poloha výměn, volnost cesty). To platí za předpokladu,že je PN zřízena a není v poruše (např. prasklá žárovka). V Čerčanech se jelo na PN, protože není zřízeno návěstidlo u nesprávné koleje (volnost koleje na to neměla vliv).
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko