..: Vláda dnes schválila oddělení Carga :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.

Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.

Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.

Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.

zdroj: Aktuálně


Martin Hanzal | 25.7.2007 (22:42)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
27.07.2007 (12:11)  
A ještě k Samsonovi : Neřekl bych, že venkov vychcípává, bydlím taky na venkově a naopak lidi přicházejí z měst. Tam, kde se vesnice vyprazdňuje je v nepořádku ještě jistě něco jiného, např. pracovní příležitosti - vylidňování venkova nelze 100% spojovat s neexistencí dopravy, jsou i další faktory.
Registrierter Benutzer Samson 
27.07.2007 (12:09)  
Huffnaggel: omluva se přijímá, ale Paroubka fakt nežeru! To co jsem tím myslel je na širší debatu a to tady nebudem asi řešit.Taky u nás máme pár těch tratí. Ale přeci nezruším tu trať do Hevlína proto, že se do toho propojení zrovna teď nikomu nechce? To udělali kdysi němci na trati do Haidmühle a teď si rvou možná vlasy! Likvidace je namnoze nevratný proces a mělo by se na to koukat i trochu s nadhledem. Snad to všechno dobře dopadne...
Registrierter Benutzer Racek 
27.07.2007 (12:03)  
Samson: čemu říkáte 'nelukrativní'? V osobní dopravě můžou nastat v podstatě 3 situace: Buď je v dané relaci dostatečná poptávka na to, aby se tam uživila nedotovaná linka (např. Praha - Ostrava). Pak není co řešit. Nebo tam dostatečná poptávka není (případně není rozložená dost rovnoměrně, atd ...), ale existuje veřejný zájem na tom, aby tam vlaková doprava byla. Pak nechť stát/kraj zaplatí - tolik, aby to pro dopravce bylo výdělečné. Pokud ovšem politici usoudí, že ten veřejný zájem tam není (resp. že 'za ty prachy' to nestojí = tím se asi dá rozumět to vaše nelukrativní ), pak samozřejmě dopravu zrušit. Dopravce, který by na takové trati přesto dopravu provozoval, by byl musel být buď výstřední milionář rozhazující rodinný majetek, nebo špatně vedený státní podnik rozhazující majetek nás všech.

PS: pokud nechcete slyšet o autobusech, které jsou pro objednatele o polovinu levnější a ještě jedou těm důchodcům až na náves, pak je odsuzujete k cestování taxíkem. A to se jim chudákům prodraží, protože taxíky se (zatím) v rámci dopravní obslužnosti nedotují.
27.07.2007 (11:55)  
Vadí mi neexistence jakékoliv dopravní politiky. Všechno jsou to jen nicneříkající fráze o rozvoji žel.dopravy, ale kdo bude co provozovat, kdo bude co platit, to se nedozvíme. Vadí mi přístup EU, která, jak už jsem tady jednou napsal, se sere do všeho, ale železniční dopravu podporuje mizerně, anebo holt ty peníze nedovedem vytáhnout.
27.07.2007 (11:51)  
Samson : Promiň, ale tržní fašizmus, natáhnem brka - to je jak kdyby to řekl on... No nic, měl jsem na mysli třeba trať Hrušovany - Hevlín. V Hevlíně běhají na nádraží slepice, jízdenky se prodávají u fíry a dá se říct, že tím jezdí jen občas pár lidí. Takže co s tím? Zrušit, pronajmout, prodat? Kdyby se u nás jen nežvanilo, už mohla být hotová propojka do Laa a já znám poměrně dost brňáků, kteří jezdí pravidelně do Laa - autem - do lázní. Proč se od roku 89 v tomto směru nic neudělalo? Kdo to má teď platit?
Registrierter Benutzer Samson 
27.07.2007 (11:45)  
Huffnggel:s tím hovadem mě dohromady nedávej a laskavě nepřekrucuj moje slova. O trati, po které u nás vůbec po celý rok nikdo nejezí a je v JŘ osobně nevím.Poraď! Mě jde o tu dopravní obslužnost třeba tam, kde žijí na venkově třeba z 90% důchodci. A nechci zase slyšet řeči o všespasitelné autobusové dopravě, která se ve většině takových míst nevyplácí o to víc! A věřte, že těch míst je víc, než si všichni myslíme! Venkov zkrátka vychcípává a to není dobře! Rušení tratí je zase dalším krokem do p...
27.07.2007 (11:36)  
samson: to je dosti katastrofické až paroubkovské vidění světa. Co bys dělal ty s tratí, po které nikdo a nic nejezdí?
Registrierter Benutzer Samson 
27.07.2007 (11:24)  
Ještě k té atraktivitě osobní dopravy. Jde právě o to, že os. přeprava není všude stejně lukrativní! O tu lukrativní část samozřejmě strach nemám, tam ať si konkurence pěkně zařádí(doufám že v rámci pravidel). Ale co ta nelukrativní?? Podle některých z diskutujících asi zrušit, ne? Co nevydělává - pryč s tím! Tak to se můžeme těšit na důchod!! Než natáhnem na ulici brka, mohli by jsme se třeba ještě pustit do rozebírání a bourání kultůrních památek co nesypou. Ale to tu už stejně bude tržní fašizmus...
27.07.2007 (11:01)  
js: Máš naprostou pravdu, jenže stát je tak špatný hospodář, že peníze z prodeje toho mála státního, co ještě zbývá prodrbe a na stát samotný nezbude zase nic. Vzpomeňme si, kolik jsme za poslední roky prohráli různých arbitráží...
27.07.2007 (10:58)  
taz: Český vozový park nařežem do sběru a budem přemýšlet, čím se do 65 let živit. A co chceš dělat? Udržovat do nekonečna neudržitelné? Je to smutné, že Česko s takovou tradicí výroby nemá dnes Evropě - až na vyjímky - co nabídnout. A tak holt vítězí Siemens a v přepravě DB. Proč u nás už dávno neproběhla úprava ZZ, proč nás začínají dopravci objíždět? To není otázka pro nynější vládu, ale pro ty předchozí.
Jinak souhlasím s tím, že dnešní "manažerský přístup" je mi proti srsti a dost často se řeší problémy systémem pokus - omyl, tedy propustíme 60% lidí, aha ono to bez nich nejde, no nevadí objednáme si firmu... Prostě zásadní rozhodnutí dělají lidi bez zkušeností z provozu, pokud možno narození po roce 89.
Ale abych to zkrátil, myslím, že vstup zahraniční techniky na české koleje je nevyhnutelný, tak jako v jiných odvětvích, kde už to ani nevnímáme. Nebo snad jezdíš Š100 a pořád na ní něco měníš a upravuješ a snažíš se tvářit, jak je to teď moderní?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko