Praha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.
Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.
Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.
Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.
zdroj: Aktuálně

PS: pokud nechcete slyšet o autobusech, které jsou pro objednatele o polovinu levnější a ještě jedou těm důchodcům až na náves, pak je odsuzujete k cestování taxíkem. A to se jim chudákům prodraží, protože taxíky se (zatím) v rámci dopravní obslužnosti nedotují.
Jinak souhlasím s tím, že dnešní "manažerský přístup" je mi proti srsti a dost často se řeší problémy systémem pokus - omyl, tedy propustíme 60% lidí, aha ono to bez nich nejde, no nevadí objednáme si firmu... Prostě zásadní rozhodnutí dělají lidi bez zkušeností z provozu, pokud možno narození po roce 89.
Ale abych to zkrátil, myslím, že vstup zahraniční techniky na české koleje je nevyhnutelný, tak jako v jiných odvětvích, kde už to ani nevnímáme. Nebo snad jezdíš Š100 a pořád na ní něco měníš a upravuješ a snažíš se tvářit, jak je to teď moderní?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










