..: Vláda dnes schválila oddělení Carga :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.

Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.

Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.

Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.

zdroj: Aktuálně


Martin Hanzal | 25.7.2007 (22:42)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
26.07.2007 (16:42)  
to taz: zasahování manažerů do grafikonu není nic nového, kdy ředitel marketingové trafiky ČD zasahuje do přípojových tabulek a diriguje výpravčího, co má pustit a na co nemá čekat. A pokud se najdou podobní i v dalších konkurenčních firmách, no potěž ....
Registrierter Benutzer Tom  mail  
26.07.2007 (16:19)  
No právě,každý porovnává kvalitu cestování s jinými zeměmi,ale cenu by chtěl mít minimální...tak ale bohužel, musí se spokojit s tím co jezdí...
Ale to mě tak neštve, jako to, jak to bude vypadat v případě nějaké mimořádnosti, když ve stanici bude x zaměstnanců, partřících různým firmám...Už vidím tu neochotu nějak spolupracovat, jak v případě výměny lokomotivy, když právě nebude k dispozici ČD pouze ČD Cargo, nebo v případě výluky,kdo bude mít přednosti...
Registrierter Benutzer taz 
26.07.2007 (15:48)  
...no v tom je asi ten zakopanej pes, možná do toho správně nevidím, ale nějak mám pocit, že o dění na dráze, se nerozhoduje podle potřeb drah, ale podle momentálních nápadů manažerů, případně dle zadání různých "zájmových skupin". Je to mimo téma, ale jistě např. přítáhne další zvýšení ceny jízdnýho v 1. třídě SC další spokojené zákazníky... a porovnávat cenu jízdenky ČD a třeba ve Švýcarsku nebo EU, to asi nejde.
Registrierter Benutzer Tom  mail  
26.07.2007 (15:46)  
Chi vidět, jak bude SŽDC upravovat všechny kolejové obvody a zab. zař...A s tím prodejem státních věcí to je velmi hezké..za chvíli prodáme celý stát a země kolem nás si nás koupí na náhradní díly a nasadí zde své zaměstnance...
Registrierter Benutzer Racek 
26.07.2007 (15:31)  
taz (... přemýšlet, čím a po čem jezdit): pokud myslí ministerstvo a SŽDC vážně snahu upravit kolejové obvody tak, aby sem mohla jezdit běžná evropská vozidla, tak bude tento problém vyřešen. Pokud ne, pak provoz skončí, až se poslední staré mašiny rozpadnou, a to nezávisle na tom, jestli se cargo oddělí nebo neoddělí ...
Registrierter Benutzer taz 
26.07.2007 (14:33)  
já mám obavu z toho aby české ruce nepracovaly jen na pozicích vrátných a uklízeček, a vyinkasovaný kapitál nakonec končil na zahraničních kontech, 4esko se stane tranzitní zemí, a utřem nos, možná se změní nějaké ukazatele do pozitivních hodnot, zase něco prodáme, a za pár let bude 4eský stát přemýšlet, čím a po čem jezdit. Příkladem budiž ztrátové dráhy v Anglii - scénář následující: jak ušetřit? privatizovat! výsledek? žádná údržba, nehody, mrtví a ranění cestující, řešení? odkoupit zase zpět do vlastnictví státu, cena už zřejmě tržní, hádanka na konec, kdopak na tom asi vydělal...?

jinak souhlas s Vousáčem, ale ti, co se toho předčasnýho s více či méně podlomeným zdravím dožili, jsou možná na tom líp, než ti, co jsme tu zůstali...

to: zdeněk84, to je ekonomický vzoreček, který obecně platí, pokud zúčastnění "hrají podle pravidel", pokud je to celé zase nějaká akcička nějakých "falešných hráčů", pak budem plakat všichni, nádražáci, daňový poplatníci i stát. nechci sýčkovat, ale podobných barabovin už tu proběhlo plno,

to: Huffnaggel, asi už nic, ČD jsou asi jedna z posledních lukrativních oveček pro hladové vlky...
Registrierter Benutzer Racek 
26.07.2007 (14:05)  
Huffnagel: jak to myslíte s tím přemalováváním? Já bych čekal, že když přijde čas na nový lak, tak se prostě místo původního vzoru použijí firemní barvy ... tak jako to dělá třeba ZSSK
26.07.2007 (13:54)  
to co česká osobní (a i nákladní) doprava potřebuje je skutečné konkurenční prostředí. ze začátku skutečné (ne jen formální) oddělení sždc a čd. budoucí prodej čd cargo schvaluji, proč by stát měl podnikat v nákladní dopravě? s privatizací čd bych počkal až bude nastoleno skutečně konkurenční prostředí, sice to míň hodí,ale jinak by se pro cestujícího nic ve skutečnosti nezměnilo. jen by se změnil vlastník monopolu, a to by mohlo být pro cestující ještě horší
26.07.2007 (13:41)  
Vousáč: Myslíš? Netvrdím, že jsem zastáncem všech změn, ale zanechat to v původním stavu z nějakých devadesátých let... Myslím, že jen těžký pesimista nevidí to dobré, co se dnes děje.
26.07.2007 (13:28)  
Jednou větou:každý,kdo má železnici rád,pracuje na ni s radostí a láskou musí dnes zaplakat,čeho se dožívá.
A každý,kdo byl po desítkách let obětavé služby potupně vyhozen do předčasného důchodu musí zajásat,že už je z toho venku. Protože tohle dopadne hodně špatně.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko