..: Vláda dnes schválila oddělení Carga :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.

Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.

Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.

Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.

zdroj: Aktuálně


Martin Hanzal | 25.7.2007 (22:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel taz 
27.07.2007 (0:46)  
no abych se vrátil k původnímu tématu, stát rozdělí České Dráhy tak, že se zbaví výdělečné nákladní dopravy, ponechá si stávající, nerentabilní, ztrátovou, zastaralou osobní dopravu a komplex technických zařízení, jenž se nazývá dopravní cesta. Takže Cargo bude vozit lukrativní náklady, pár soukromých přepravcú lukrativní rychlíky, a o to, co "zbude" se postará kdo? Nemám ekonomické vzdělání, nechápu tudíž, v čem je pro stát, daňového poplatníka a řadového zaměstnance ČD výhodné tuto transakci uskutečnit.
registrovaný uživatel Web 
27.07.2007 (0:23)  
Naše firmy měly daňových prázdnin a různých dalších podpor také mnoho... A nyní jsou na tom stejně jako zahraniční, pokud budou stavět v dimenzích Hyundaie, jistě dostanete také obdobné pobídky. Měl byste si uvědomit, že nežijeme ve vakuu, pokud my se zastavíme, země okolo ne. Pokud neuděláme pobídku pro Hyundai, postaví závod v Polsku, ale výroba robotů nám sem místo nich sama nepřijde :)

Mlžení - já nevím, pokud vám bylo shora sdělováno něco nepravdivého, tak se můžete naopak těšit, že přijde nový management, ne? :)
registrovaný uživatel taz 
27.07.2007 (0:03)  
to web: bylo tu řečeno: "Mám tu z toho pocit, že vláčky mají jezdit především pro nádražáky, že?" nevím přesně kdo rozhodl o tom, že dráhy budou "rozkouskovaný" podle například krajů, jestli vám záleží na cestujících a vlaky nemají jezdit jen pro nádražáky, tak je to špatně...
Já jsem pochopil problémy v Anglii tak, že se privatizovaly některé žel. společnosti jako celek se vším všudy, včetně infrastruktury, kdy stát ztrácel kontrolu...
bylo řečeno: :"Naše firmy mají možnost dělat to samé co zahraniční a některé to i dělají, je to boj, přežije hbitější." Jasně, to chápu, jen se mi nelíbí, když někdo prezentuje fůzi se zahraničním investorem, jako jedinou možnost záchrany našich podniků, přičemž se mu kapsy nadouvají "příplatkem za sprostředkování". Hm stejný podmínky, některý zahraniční podniky mají takový kapitál, že si myslím, že několikaletý ekonomický souboj s naší firmou, dříve řízenou RVHP, snadno ustojí. Pronájmy za korunu, daňové prázdniny... taky nějaké nerovné. Sprosté mi přijde, že náš stát aby zalepil díry v rozpočtu málem prodá vlastní babičku zahraniční firmě. Nevím, jestli třeba ve zmiňované Anglii by to byl standartní postup.
A problém s Cargem vidím v tom, že už se několik měsíců mlží, nic konkrétního nikdo neřekne, což začíná působit jako nějaká další kulišárna...
registrovaný uživatel Web 
26.07.2007 (23:48)  
taz: Míst zbyde možné méně, protože se možná sníží kadence problémů :) Ovšem pokud jste stejně výkonní jako němci, tak nevidím důvod proč by vás nemohli vykořisťovat a tahali si mašinky domů... Nemáte se čeho bát.
registrovaný uživatel taz 
26.07.2007 (23:40)  
To si děláte srandu, ne? Český vozový park není třeba řezat, neb se jistě brzy rozpadne sám, to si srandu nedělám, jenom přemýšlím, kolik pracovních míst zbude pro tuzemské zaměstnance na jejich provoz či údržbu, už se jistě těší naši fýři, jak si zajezdí na taurusech, a v depech nebudem muset kuchat náhradní díly ze "zdechlin", nebo to už nebude náš problém?
registrovaný uživatel Web 
26.07.2007 (23:40)  
taz: Já se tu tedy bavil především o oddělení karga, tedy nevím co dodat k ukončení os na hranicích kraje - snad jen "náš zákazník (kraj), náš pán".

V Anglii problémy byly pouze v infrastruktuře, kterou u nás nikdo nerozděluje a neprodává (naopak bude převedena od ČD pod SŽDC), v samotné dopravě to fungovalo na výbornou (například o hlášení o drobné výluce se zpožděním za týden ve vlaku se může na ČD jenom zdát). Problémy vznikly především kvůli ROZMACHU kolejové dopravy (mmj. díky soukromníkům), kde stávající infrastruktura nestačila.

Naše firmy mají možnost dělat to samé co zahraniční a některé to i dělají, je to boj, přežije hbitější. Privatizace až příliš často končila špatně, ale velká část těch "ukončených" firem v té době neměla budoucnost, ať si zaměstnanci říkají co chtějí. Bez privatizace by na tom lépe nebyli.
registrovaný uživatel Racek 
26.07.2007 (23:23)  
Samson: pokud by měli všechny investice zaplatit dopravci (tj. měl by je pokrýt poplatek za dopravní cestu), tak se na nějakou železniční dopravu vykašlou a koupí si nákladní auta.

taz Dráhy by měly (dle mého mínění) fungovat jako jeden celek, dle jednotných předpisů, řízené lidmi, kteří znají provoz a nerozhodujií podle politických objednávek: Zlatá slova! Těch politických objednávek je nejlíp zbaví aspoň částečná privatizace, jednotné předpisy zajistí jednotný provozovatel dráhy a jeden celek = jeden správce infrastruktury (+ v osobní dopravě jednotný tarif garantovaný státem).

taz bál toho, že se tu za čas budou prohánět (jistě fotogenické), zahraniční stroje, Český vozový park nařežem do sběru ...: To si děláte srandu, ne? Český vozový park není třeba řezat, neb se jistě brzy rozpadne sám. A ty zahraniční stroje musí kupodivu taky někdo řídit, ty nejezdí samy - zrovna strojvedoucích už je nedostatek teď, a to v podstatě není možné pořídit novou lokomotivu.
registrovaný uživatel taz 
26.07.2007 (23:19)  
to web: jestli mají vlaky jezdit i pro cestující, proč například osobní vlaky končí na hranicích kraje? Ekonomické důvody...Kdosi vypočítal, kolik lidí je třeba propustit, aby se ušetřilo, teď "nejsou lidi" ti co zbyli dělají permanentně přesčasy A ušetřilo se co? A bylo to kvalitní manažerské řešení?
Anglie - ty informace nemám z politického školení, ale z televizního kanálu, tuším discovery, kde zaznělo, že lékem na nedostatek financí u železnic, byla tuším za paní Thetcherové rozsáhlá privatizace, jejímž důsledkem byla nedostatečná údržba a nekvalitní opravy,vedoucí postupně k několika velkým nehodám,a poté snaze státu opět získat kontrolu nad drahami. Mimochodem byl to dokument BBC snad objektivní a apolitický, a já osobně jsem neměl příležitost získat osobní zkušenost s jiným dopravcem než ČD a SŽ, a už vůbec jsem neporovnával kvalitu a úroveň služeb, kultury cestování a cen...
Ožebračování zahraničními firmami... takhle jsem to konkrétně nemyslel,ale objektivní pozorovatel by mohl vidět, že některé fúze našich firem se zahraničním partnerem v konečném důsledku vypadaly jako odstavení konkurence, některé případy privatizace končily tunelováním a následným krachem podniků, Jestli tohle někdo nevidí, tak je asi sám obětí politických školení sám.
registrovaný uživatel taz 
26.07.2007 (22:51)  
to: Jiří Kareš, no možná je to úsměvné Sci-fi, ale představa tranzitního nákladního vlaku, kdy není třeba na každém hraničním přechodu (v schengenském prostoru žádné hranice nebudou) měnit lokomotivu, je jistě ekonomicky velmi zajímavá. Spíš bych se ale bál toho, že se tu za čas budou prohánět (jistě fotogenické), zahraniční stroje, Český vozový park nařežem do sběru a budem přemýšlet, čím se do 65 let živit. Za čas možná prodáme i koleje zahraničním partnerům, jezdit se bude podle DB předpisů, fýři si udělají zkoušky z Němčiny, nebo půjdou zametat perony...
registrovaný uživatel Foxx  mail  
26.07.2007 (22:45)  
Web: Přesně tak... Stát je nejhorší možný hospodář...

BTW: Majoritně mě zajímají spíš letadla a tak mě napadl zajímavý příměr. Že by místo ŘLP kočírovaly provoz nad republikou ČSA nebo kdyby třeba provozovaly letiště na Ruzyni. To by byla asi konkurence. A pokud se SŽDC důsledně neoddělí, tak taková situace panuje teď :-(
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko