Praha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.
Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.
Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.
Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.
zdroj: Aktuálně

Opět se tu objevuje Anglie - vážený pane, byl jste tam, jel jste tam vlakem? Nebo to máte jenom z nějakého politického školení? Já tam byl a komfort byl nesrovnatelný! Stejnětak odbavovací možnosti (spolupráce dopravců, automaty, ...).
Ožebračování zahraničními firmami je totální no comment. Vrátnice atd... Ty firmy tu nechají minimálně daně, platy, daně z platů, investice, daně z investic... Proč jsou někteří lidé tak omezení?
A poslední:
a) Jakou bude mít konkurenceschopnost nákladní dopravce, který bude svůj teoretický zisk převádět do osobní dopravy oproti jiným, kteří ho budou investovat zpět?
b) Proč se bude státní nákladní dopravce bez konkurence na kolejích snažit cokoliv zlepšovat? Být zákazníkovi partnerem?
To zas bude bordel co udělá ODS za rok dva aby to pak zas levice dávala 10 let dohromady.Řebíček je největší příživnik.
taz: podle potřeb drah? To jsou potřeby pražců a kolejnic? Potřeby provozovatele dráhy? Nebo potřeby dopravců? Nebo jen některých (některého) z dopravců? Podle mne by se o dění na dráze (= dopravní infrastruktura) mělo rozhodovat podle potřeby státu a jeho občanů, tedy tak, aby se po dráze daly vozit všechny relevantní přepravy (místo po silnici). O dění uvnitř těch dopravců ať si pak rozhoduje vlastník ...
Jan Burian: tady je problém v tom, že jeden z dopravců je současně provozovatelem dráhy, takže si v této své dvojroli sám na sebe trochu moc dovoluje. Náčelnictvo jiných dopravců toto nedělá, protože moc dobře ví, kam by je s tím řízení provozu (oprávněně) poslalo.
Samson: ony si ty nadnárodní společnosti dovezou, co budou potřebovat. Akorát pokud nebudeme investovat (z daní) do železnic, tak si to dovezou kamiony. O to víc pak budeme muset z týchž daní investovat do silnic, nemocnic a hřbitovů :-/
S tou osobní dopravou to pak už vůbec nechápu. Z pohledu dopravce vydělávat musí, jinak ji samozřejmě nikdo provozovat nebude. Což v regionální dopravě znamená, že buď si ji někdo objedná (a zaplatí), nebo nebude vůbec. A jestli si ji kraj objedná u státní a.s. nebo u jiné firmy, to musí záležet čistě na tom, kdo mu nabídne lepší poměr cena / kvalita služby.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











