..: Vláda dnes schválila oddělení Carga :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.

Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.

Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.

Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.

zdroj: Aktuálně


Martin Hanzal | 25.7.2007 (22:42)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registered user zaosai  mail  
26.07.2007 (22:19)  
Ad Jiří Kařeš - Člověče ty jsi ale vůl co to nezná v Děčíně a ani v Ústí n.L. a děláš chytrýho.Je mě z tebe na nic.
Registered user Web 
26.07.2007 (22:13)  
Mám tu z toho pocit, že vláčky mají jezdit především pro nádražáky, že? Z těch výkřiků "hlavně aby do toho nemohli mluvit manažeři", nebo "dělí se to pro snažší ovládání zaměstnanců". MMCH z toho druhého mě mrazí v zádech, pokud si někdo myslí že je správné mít zaměstnance "neovladatelné" a naopak špatné ovládat zaměstnance zhora...sakra tak začněte podnikat pokud nechcete být ovládáni.

Opět se tu objevuje Anglie - vážený pane, byl jste tam, jel jste tam vlakem? Nebo to máte jenom z nějakého politického školení? Já tam byl a komfort byl nesrovnatelný! Stejnětak odbavovací možnosti (spolupráce dopravců, automaty, ...).

Ožebračování zahraničními firmami je totální no comment. Vrátnice atd... Ty firmy tu nechají minimálně daně, platy, daně z platů, investice, daně z investic... Proč jsou někteří lidé tak omezení?

A poslední:
a) Jakou bude mít konkurenceschopnost nákladní dopravce, který bude svůj teoretický zisk převádět do osobní dopravy oproti jiným, kteří ho budou investovat zpět?
b) Proč se bude státní nákladní dopravce bez konkurence na kolejích snažit cokoliv zlepšovat? Být zákazníkovi partnerem?
Registered user JK ml. 
26.07.2007 (20:10)  
taz: s tím že by třeba DB cargo v budoucnu po expanzi na naše koleje zaměstávalo přednostně svoje mašinisty to bych byl opatrný. Být mašinfírou, který bydlí zum beispiel v děčíně nebo ústí, mít školení na něnecké předpisy kvůli zajíždění do bad schandau (teda doufám že to bad schandau nejezdí komplet němci!!!), tudíž umět kváknout něco deutschlandsky, k tomu seznání na bastarda....Ideální adept pro vozbu vlaků db cargo v tuzemsku ale i deutschlandu s výpatou v eurech že....Pro DB má člověk odkojený pomocí času dosti tu výhodu, že se v tom dopravním pořádku u nás domluví a zjistí co se při mimořádnostech děje či neděje a kdy se něco dít začne, kdežto helmuth by čekal a nic by nezjistil tudíž by nemohl referovat třeba kdy se doplouží s kontíky na rakouské hranice apod že....Navíc pro našince řídít vláčky v německu rakousku má několik zásadností, představte si lokomotivu na nákladu s klimatizací na stanovišti....
26.07.2007 (19:12)  
a je to v prdeli zrovna jsem to četl v rudým právu.Ty modroptáci za chvíli prodaj státní hymnu,vlajku a znak.Poddaný si budou platit i vzduch za to že dejchaj.UVODS je cvoloč viz Říman a Šulc.Voni mi to dělaj naschvál zrušit to pokud možno dnes abych to nestih projet.Koupím roční sítovku projedu se a zaklepu bačkorama snad to do roka stihnu.
To zas bude bordel co udělá ODS za rok dva aby to pak zas levice dávala 10 let dohromady.Řebíček je největší příživnik.
Registered user taz 
26.07.2007 (19:10)  
to Racek: ono to vyznělo jaksi akademicky do ztracena,a chápat to lze jakkoliv. Dráhy by měly (dle mého mínění) fungovat jako jeden celek, dle jednotných předpisů, řízené lidmi, kteří znají provoz a nerozhodujií podle politických objednávek a požadavků tunelářů. V současné době mám pocit, že stát potřebuje zalepit díry v rozpočtu, protože se nechal připravit o miliardy na nepovedených privatizacích a neschopností "vyrazit" z některých "podnikatelů" daně. Čím víc nových firem bude podnikat v kolejové dopravě, tím větší počet řídících manažerů bude potřeba, pak už se rýsují jakési zamýšlené výběry daní od Carga a přelévání formou dotací zpět do osobní dopravy... a každý kdo se na ty peníze jen podívá si odečte provizi..., pak zbyde tak na umytí oken pendolína...železnice vždycky byla a bude důležitá i strategicky. Pozoruhodné je, že kdo chce na kolejích podnikat, chce vozit lukrativní rychlíky nebo lukrativní nákladní dopravu a zahraniční partneři (byť to nevytrubují nahlas) chtějí jistě také slíznout smetanu a zaměstnat především svůj pracovní trh. Občas se kolem nás dějí věci, které mohl vymyslet jen někdo, kdo viděl vlak naposledy coby ilustraci v Honzíkově cestě od Plevy...
26.07.2007 (19:04)  
to Racek : u ČD je to velká obliba pana Ondruje, který z postu marketingového ředitele zasahuje velmi vydatně do provozu skoro jako ředitel zeměkoule. Řeší od technických závad přes jízdní doby po lepení plakátů na 680 všechno.
26.07.2007 (18:37)  
Všechno není o tržním hospodářství. Stát má povinnost zajišťovat základní dopravní obslužnost pro své občany, ať formou železnic či silnic. To se děje a dít bude.
Registered user Samson 
26.07.2007 (18:28)  
Racek: jasně že souhlas, že se musí do železnic investovat. Ale je rozdíl, když se ty prachy tahaj z kapes paušálně od nás všech (i od těch co třeba vlakem z různých důvodů nejezdí, poňáč tam třeba ani koleje nevedou) a je rozdíl když se to platí ze zisku z nákladní dopravy! Jistě že přepravci budou platit daň, ale většina zisku jim půjde do kapsy. Jistě že budou navrch investovat, ale pochybuju, že budou sponzorovat ztrátovou osobní dopravu. Stát to hodil na kraje a ty sou rády že dejchaj! Máme tržní hospodářství, takže až se budou chtít lidi dostat ze Zapadákova do Lhoty, budou si moci akorát trhnout!
Registered user Racek 
26.07.2007 (17:56)  
Tom: já jsem na to taky zvědav ... ale pokud to neudělá, tak se časem může zrušit i s celou železnicí a nás převálcují kamióny, protože s historickými vozidly jim drážní dopravci nemůžou konkurovat věčně.

taz: podle potřeb drah? To jsou potřeby pražců a kolejnic? Potřeby provozovatele dráhy? Nebo potřeby dopravců? Nebo jen některých (některého) z dopravců? Podle mne by se o dění na dráze (= dopravní infrastruktura) mělo rozhodovat podle potřeby státu a jeho občanů, tedy tak, aby se po dráze daly vozit všechny relevantní přepravy (místo po silnici). O dění uvnitř těch dopravců ať si pak rozhoduje vlastník ...

Jan Burian: tady je problém v tom, že jeden z dopravců je současně provozovatelem dráhy, takže si v této své dvojroli sám na sebe trochu moc dovoluje. Náčelnictvo jiných dopravců toto nedělá, protože moc dobře ví, kam by je s tím řízení provozu (oprávněně) poslalo.

Samson: ony si ty nadnárodní společnosti dovezou, co budou potřebovat. Akorát pokud nebudeme investovat (z daní) do železnic, tak si to dovezou kamiony. O to víc pak budeme muset z týchž daní investovat do silnic, nemocnic a hřbitovů :-/
S tou osobní dopravou to pak už vůbec nechápu. Z pohledu dopravce vydělávat musí, jinak ji samozřejmě nikdo provozovat nebude. Což v regionální dopravě znamená, že buď si ji někdo objedná (a zaplatí), nebo nebude vůbec. A jestli si ji kraj objedná u státní a.s. nebo u jiné firmy, to musí záležet čistě na tom, kdo mu nabídne lepší poměr cena / kvalita služby.
Registered user Samson 
26.07.2007 (17:00)  
Proč všechno dělat jednoduše, když to jde tak nádherně složitě?? Když půjdu krást, taky si na to přece nebudu svítit a nezavolám na sebe policii!! A to je teprve začátek!! Poplatíme z daní SŽDC a podpoříme tak trochu zahraniční nadnárodní společnosti!! Zbyde nám osobní přeprava. No ale co když budou nedej Bože některé spoje, či tratě vydělávat?? Šup s nima do privatizace!! Jen je mi líto těch vrcholných manažerů ČD a ministerstva dopravy, kteří ještě nemají jasno, ve které soukromé dopravní společnosti zasednou do manažerských pozic, či do dozorčí rady. No a mrtvolky regionálních tratí pěkně zahrabat a určit dobře likvidátory!! Jen rychle, rychle, aby se tomu mohl ještě tatíček Klaus blahoskloně usmívat z funkce prezidenta našeho Absurdistátu.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko