Říčany - Podle nejnovější dopravní studie, kterou pro město Říčany vypracovala společnost Cityplan, by v letech 2010 - 2011 měl v Říčanech vedle vlakového nádraží vzniknout Regionální autobusový terminál, na který budou zajíždět stovky autobusů denně, místo aby končily až na stanici metra Depo Hostivař. Tím se Říčany stanou opravdu významnou přestupní stanicí, vlaky mezi nimi a Prahou potom ještě zvýší svůj význam.
Na terminálu by byla zakončena většina spojů jedoucích nyní na Depo Hostivař (382,383,393), a lidé by tedy při cestě do Prahy museli v Říčanech přestoupit na vlak. Pro říčanské nádraží by to znamenalo nárůst počtu cestujících o tisícovky denně a z Říčan by se tím stala jedna z nejvýznamnějších stanic na trati 221.
Hlavním cílem zřízení autobusového terminálu je zkrácení přestupních vazeb mezi autobusy a vlaky. Autobusy by měly zajišťovat převážně pouze svoz lidí na vlak, protože současná situace na Černokostelecké je k dennímu dojíždění do Prahy velmi nepříznivá, vinou častých kolon mezi Říčany a Uhříněvsí. Kvůli nim se čas přepravy může protáhnout i o více než hodinu. Po plánovaném zkrácení intervalu mezi vlakovými spoji na špičkových 15 minut ve špičce a 30 minut mimo špičku se železniční doprava stane velmi atraktivní.
Osud autobusového terminálu však vůbec není jistý. Záměr města Říčany vybudovat regionální autobusový terminál narazil na odpor obyvatel Radošovic. Uvažované autobusové nádraží je totiž podle jejich slov situováno do nejzatíženější části Říčan, která je ohraničená ulicí Černokostelecká, železniční tratí s nádražím a komunikací 101 (spojnice s D1 a pokračování na Úvaly). Toto území je již v současnosti vystaveno vysoké úrovni hluku, prachu a obtížné dopravní dostupnosti. Výstavbou autobusového terminálu a jeho následným provozem by došlo k výraznému a trvalému znehodnocení životního prostřední všech obyvatel v dané části Říčan.
Dalším důvodem pro odmítnutí navrhovaného terminálu je podle obyvatel Radošovic jeho naprostá dopravní nedostupnost. Všechny autobusy mířící na terminál (včetně vysokokapacitních kloubových) musí projet křižovatkou kterou tvoří Spojka (spojnice komunikace 101 a Černokostelecké) a ulice Uhelná. Tento uzel je již v současnosti velmi těžko průjezdný a zácpy se zde vytvářejí trvale bez ohledu na den v týdnu.
plán jak by mohl autobusový terminál vypadat najdete ZDE
otevřený dopis, který napsali obyvatelé Radošovic starostce si můžete prohlédnout ZDE

Např. nikdo z dopravních odborníků nepředpokládal tak obrovské zatížení Říčanské ulice a jejího křížení s Černokosteleckou, jaké je v současnosti. Všechny studie a odhady předpokládaly nižší intenzitu dopravy. Víceméně jsou tím všichni zaskočeni, neb infrastruktura na to nebyla naplánována v potřebném rozsahu. Následně vynuceným řešením bylo proto zřízení kruhových křižovatek u Plusu a u dálnice, ale stále to nestačí. Myslím si, že první zásadní stavbou na řadě by mělo být zřízení navrhované rampy z Černokostelecké na Říčanskou, tím by se dopravně ulevilo Spojce a její křižovatce s Říčanskou a i Uhelnou(napojení terminálu sever).
LINKA S2: ( Skalice n.Svitavou - Křenovice horní n.)
ve špičce 30 minutový interval, mimo hodinový..
LINKA S3: ( Tišnov - Vranovice)
ve špičce 20 minutový interval, mimo půlhodinový.
Když by to v Říčanech bylo podobně promyšlený jako od KORDISU IDS JMK, tak by se sice více přestupovalo, ale navazovali by pěkně spoje.
1) plánovaný terminál není v centru Říčan, to je na opačné straně nádraží dobrých pět minut chůze,
2) obyvatelé naprosto nereflektují potřebu umístit autobusový terminál k železniční stanici
3) jejich domy jsou pravděpodobně mladší než železniční trať, přičemž hluk z vlaků se přestavbou a novými vozidly podstatně sníží, takže tak jako tak na tom budou lépe
4) obyvatelé pravděpodobně také dojíždějí do Prahy a tak sami vytvářejí dopravní zátěž - bránění terminálu integrované dopravy jen zvyšuje negativní vlivy dojíždění
5) autobusy na cestě z Říčan do Strašnic pravděpodobně nepůsobí negativně na okolí své trasy (Uhříněves, Měcholupy), stejně jako auta stěžovatelů...
6) možná by šlo vzít v potaz požadavek na hlukovou bariéru např. ve formě pásu stromů, který by prostor ohraničil
Pro stavbu Hostivař - hlavní n. se teď, tuším, zpracovává dokumentace pro územní řízení. Myslím si, že do pěti let by se mohlo (spíš mělo) začít stavět.
gillx: No taková zastávka Říčany - Jih je zatím také zbytečná, ale plánuje se. Ale k Benicím, v tom prostoru na jih od trati se rozrůstá zástavba a od nové obytné zóny mezi tratí a Černokosteleckou je to také mnohem blíž než na nádraží v Uhříněvsi, takže určitý potenciál tam je.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










