..: Z Říčan se za pár let možná stane významná přestupní stanice :..

Ilustrační obrázekŘíčany - Podle nejnovější dopravní studie, kterou pro město Říčany vypracovala společnost Cityplan, by v letech 2010 - 2011 měl v Říčanech vedle vlakového nádraží vzniknout Regionální autobusový terminál, na který budou zajíždět stovky autobusů denně, místo aby končily až na stanici metra Depo Hostivař. Tím se Říčany stanou opravdu významnou přestupní stanicí, vlaky mezi nimi a Prahou potom ještě zvýší svůj význam.

Na terminálu by byla zakončena většina spojů jedoucích nyní na Depo Hostivař (382,383,393), a lidé by tedy při cestě do Prahy museli v Říčanech přestoupit na vlak. Pro říčanské nádraží by to znamenalo nárůst počtu cestujících o tisícovky denně a z Říčan by se tím stala jedna z nejvýznamnějších stanic na trati 221.

Hlavním cílem zřízení autobusového terminálu je zkrácení přestupních vazeb mezi autobusy a vlaky. Autobusy by měly zajišťovat převážně pouze svoz lidí na vlak, protože současná situace na Černokostelecké je k dennímu dojíždění do Prahy velmi nepříznivá, vinou častých kolon mezi Říčany a Uhříněvsí. Kvůli nim se čas přepravy může protáhnout i o více než hodinu. Po plánovaném zkrácení intervalu mezi vlakovými spoji na špičkových 15 minut ve špičce a 30 minut mimo špičku se železniční doprava stane velmi atraktivní.

Osud autobusového terminálu však vůbec není jistý. Záměr města Říčany vybudovat regionální autobusový terminál narazil na odpor obyvatel Radošovic. Uvažované autobusové nádraží je totiž podle jejich slov situováno do nejzatíženější části Říčan, která je ohraničená ulicí Černokostelecká, železniční tratí s nádražím a komunikací 101 (spojnice s D1 a pokračování na Úvaly). Toto území je již v současnosti vystaveno vysoké úrovni hluku, prachu a obtížné dopravní dostupnosti. Výstavbou autobusového terminálu a jeho následným provozem by došlo k výraznému a trvalému znehodnocení životního prostřední všech obyvatel v dané části Říčan.

Dalším důvodem pro odmítnutí navrhovaného terminálu je podle obyvatel Radošovic jeho naprostá dopravní nedostupnost. Všechny autobusy mířící na terminál (včetně vysokokapacitních kloubových) musí projet křižovatkou kterou tvoří Spojka (spojnice komunikace 101 a Černokostelecké) a ulice Uhelná. Tento uzel je již v současnosti velmi těžko průjezdný a zácpy se zde vytvářejí trvale bez ohledu na den v týdnu.

plán jak by mohl autobusový terminál vypadat najdete ZDE
otevřený dopis, který napsali obyvatelé Radošovic starostce si můžete prohlédnout ZDE

zdroj: říčansko.info, dopravní studie


gillx | 27.7.2007 (8:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Sopko 
27.07.2007 (21:01)  
je ale třeba vidět to, že Depo Hostivař je konečná A-čka, ze kterého se jede do centra hezky dlouho nemluvě o dojezdové době z Říčan tam. Vlaky pojedou hezky rychle (po vybudovani koridoru) až na hlavák do absolutního centra, což mi celé dává smysl
Registered user gillx 
27.07.2007 (20:50)  
Poborskiii: Mě je jasný, že ty data sou jenom odhady ale myslim že je jasný že zastávka Praha-Benice bude dodělaná mnohem dřív než Říčany-jih. Ale jinak s tebou naprosto souhlasim, že infrastruktura v Říčanech je v tuto chvíli nedostatečná a je prioritní začít s tim něco dělat. Já osobně bych jako nejprioritnější stavbu viděl právě mimoúrovňovou křižovatku Černokostelecká x Říčanská, která se zatím plánuje na stejné období jako stavba autobusového terminálu právě z toho důvodu jak jsi zmínil. Osobně jsem docela zvědav jak tyto časové odhady město dodrží. Říčany jsou na nedodržování slibů totiž docela machři. Například velmi důležité světelné řešení křižovatky Černokostelecká x Strašínská x Smiřických mělo být původně dokončeno minulé léto a teď se to plánuje na rok 2008. Tak sem na to zvědav
27.07.2007 (20:30)  
gillx: na ty časové harmonogramy velký pozor, ty jsou ze všech plánů nejméně jisté. A nesmí se směšovat časové údaje pocházející od různých autorů a z různé doby, neb se velmi liší. Co se týká údajů v té dopravní studii, tak to je jen návrh vycházející z předpokládaných hodnot někdy v budoucnosti, záleží na financích a politické vůli, na skutečném rozvoji zástavby apod.
Např. nikdo z dopravních odborníků nepředpokládal tak obrovské zatížení Říčanské ulice a jejího křížení s Černokosteleckou, jaké je v současnosti. Všechny studie a odhady předpokládaly nižší intenzitu dopravy. Víceméně jsou tím všichni zaskočeni, neb infrastruktura na to nebyla naplánována v potřebném rozsahu. Následně vynuceným řešením bylo proto zřízení kruhových křižovatek u Plusu a u dálnice, ale stále to nestačí. Myslím si, že první zásadní stavbou na řadě by mělo být zřízení navrhované rampy z Černokostelecké na Říčanskou, tím by se dopravně ulevilo Spojce a její křižovatce s Říčanskou a i Uhelnou(napojení terminálu sever).
Registered user taz 
27.07.2007 (19:11)  
Precla: ono se nejednájen o přesun vlastní nádražní budovy a nástupišť, nevím nakolik znáte situaci v Brně, ale je tu ve hře památkově chráněná budova, nemožnost rozšíření kolejiště ve stanici, napřímení tratě, výstavba technického zázemí a budov pro údržbu vozového parku...
Registered user taz 
27.07.2007 (19:07)  
František: já si naopak myslím, že přesun nádraží v Brně nutný je. Neznám detailně situaci v Říčanech, jen mám pocit, že všichni chtějí lepší cestování, a když někdo hledá řešení, vždycky se někdo najde, kdo má zásadní výtky.
Registered user Precla 
27.07.2007 (19:06)  
V Brně bych nic neposouval, jen bych rekonstruoval.. Brno může bejt rádo, že má páteřní vlakové linky, na niž je napojena autobusová doprava v přestupních uzlech. Intervaly vlaků IDS JMK také nejsou špatné..
LINKA S2: ( Skalice n.Svitavou - Křenovice horní n.)
ve špičce 30 minutový interval, mimo hodinový..
LINKA S3: ( Tišnov - Vranovice)
ve špičce 20 minutový interval, mimo půlhodinový.

Když by to v Říčanech bylo podobně promyšlený jako od KORDISU IDS JMK, tak by se sice více přestupovalo, ale navazovali by pěkně spoje.
27.07.2007 (18:59)  
K argumentům obyvatelů Říčan, jež jsou uvedeny v odkazu:
1) plánovaný terminál není v centru Říčan, to je na opačné straně nádraží dobrých pět minut chůze,
2) obyvatelé naprosto nereflektují potřebu umístit autobusový terminál k železniční stanici
3) jejich domy jsou pravděpodobně mladší než železniční trať, přičemž hluk z vlaků se přestavbou a novými vozidly podstatně sníží, takže tak jako tak na tom budou lépe
4) obyvatelé pravděpodobně také dojíždějí do Prahy a tak sami vytvářejí dopravní zátěž - bránění terminálu integrované dopravy jen zvyšuje negativní vlivy dojíždění
5) autobusy na cestě z Říčan do Strašnic pravděpodobně nepůsobí negativně na okolí své trasy (Uhříněves, Měcholupy), stejně jako auta stěžovatelů...
6) možná by šlo vzít v potaz požadavek na hlukovou bariéru např. ve formě pásu stromů, který by prostor ohraničil
27.07.2007 (18:48)  
taz: Brno je trochu něco jiného. Zatímco v Říčanech nádraží nemůže stát blíže centru, ale může být dobře napojeno na okolí pomocí autobusů, v Brně je nádraží v centru a zároveň optimálně napojené na okolí MHD a neexistuje přesvědčivý důvod tuto polohu měnit (jsou zpracovány stejně kapacitní varianty ve stávající poloze, započítáme-li možnost železničního řešení diametru). Přesun by znamenal vychýlení z přirozeného těžiště.
Registered user gillx 
27.07.2007 (18:34)  
Poborskiii: Naprosto souhlasím, že je zastávka Říčany-jih v tuto chvíli zbytečná, ale ona se taky plánuje až na období 2017-2020, zatímco Praha-Benice by měla být už do roku 2010
27.07.2007 (18:28)  
Vojtěch Hrubý: osobně vidím největší problém v koordinaci všech těchto investičních akcí, jiný investor, různé zdroje financování, různí územní plánovači, úředníci a politici (kraje, obce, ministerstva) běžně se měnící s volebním obdobím.
Pro stavbu Hostivař - hlavní n. se teď, tuším, zpracovává dokumentace pro územní řízení. Myslím si, že do pěti let by se mohlo (spíš mělo) začít stavět.

gillx: No taková zastávka Říčany - Jih je zatím také zbytečná, ale plánuje se. Ale k Benicím, v tom prostoru na jih od trati se rozrůstá zástavba a od nové obytné zóny mezi tratí a Černokosteleckou je to také mnohem blíž než na nádraží v Uhříněvsi, takže určitý potenciál tam je.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko