Říčany - Podle nejnovější dopravní studie, kterou pro město Říčany vypracovala společnost Cityplan, by v letech 2010 - 2011 měl v Říčanech vedle vlakového nádraží vzniknout Regionální autobusový terminál, na který budou zajíždět stovky autobusů denně, místo aby končily až na stanici metra Depo Hostivař. Tím se Říčany stanou opravdu významnou přestupní stanicí, vlaky mezi nimi a Prahou potom ještě zvýší svůj význam.
Na terminálu by byla zakončena většina spojů jedoucích nyní na Depo Hostivař (382,383,393), a lidé by tedy při cestě do Prahy museli v Říčanech přestoupit na vlak. Pro říčanské nádraží by to znamenalo nárůst počtu cestujících o tisícovky denně a z Říčan by se tím stala jedna z nejvýznamnějších stanic na trati 221.
Hlavním cílem zřízení autobusového terminálu je zkrácení přestupních vazeb mezi autobusy a vlaky. Autobusy by měly zajišťovat převážně pouze svoz lidí na vlak, protože současná situace na Černokostelecké je k dennímu dojíždění do Prahy velmi nepříznivá, vinou častých kolon mezi Říčany a Uhříněvsí. Kvůli nim se čas přepravy může protáhnout i o více než hodinu. Po plánovaném zkrácení intervalu mezi vlakovými spoji na špičkových 15 minut ve špičce a 30 minut mimo špičku se železniční doprava stane velmi atraktivní.
Osud autobusového terminálu však vůbec není jistý. Záměr města Říčany vybudovat regionální autobusový terminál narazil na odpor obyvatel Radošovic. Uvažované autobusové nádraží je totiž podle jejich slov situováno do nejzatíženější části Říčan, která je ohraničená ulicí Černokostelecká, železniční tratí s nádražím a komunikací 101 (spojnice s D1 a pokračování na Úvaly). Toto území je již v současnosti vystaveno vysoké úrovni hluku, prachu a obtížné dopravní dostupnosti. Výstavbou autobusového terminálu a jeho následným provozem by došlo k výraznému a trvalému znehodnocení životního prostřední všech obyvatel v dané části Říčan.
Dalším důvodem pro odmítnutí navrhovaného terminálu je podle obyvatel Radošovic jeho naprostá dopravní nedostupnost. Všechny autobusy mířící na terminál (včetně vysokokapacitních kloubových) musí projet křižovatkou kterou tvoří Spojka (spojnice komunikace 101 a Černokostelecké) a ulice Uhelná. Tento uzel je již v současnosti velmi těžko průjezdný a zácpy se zde vytvářejí trvale bez ohledu na den v týdnu.
plán jak by mohl autobusový terminál vypadat najdete ZDE
otevřený dopis, který napsali obyvatelé Radošovic starostce si můžete prohlédnout ZDE

Nádražní ulice je poměrně úzká, autobus se musí otočit ještě než dojede ke staniční budově. Takovýhle termnál má pochopitelně význam, ale měl by se postavit někde "na zelené louce", mezi Kolovraty a Uhříněvsí.
Vlaky budou fungovat jako metro, čili to, co dnes lidé jedou například způsobem autobus - metro - tramvaj by nově jeli autobus - vlak - tramvaj. Pokud někdo má cíl hned u metra, bude to pro něj možná zhoršení (ovšem s vyloučením stání v části zácpy do Prahy), naopak musí-li dnes někdo od metra dojíždět k železniční stanici, bude to pro něj zlepšení (navíc bez zácpy). Do všech ostatních míst to záleží na počtu přestupů na současné a budoucí cestě.
Nevím proč by měli všechny autobusy končit najednou v Říčanech.Nejsem znalece místních poměrů.Ale pokud by termínál byl v místech popisovaných a autobusu by trvalo 15 min než by se na pár kilometrech prokousal až k terminálu,tak by to ztratilo efekt.
Pokud vím terminál u metra Hostivař je docela nový.Navíc metro je zaveze dále až po celé Praze.
No pokud jsou tam zácpy již nyní, nemá to asi význam.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











