..: Z Říčan se za pár let možná stane významná přestupní stanice :..

Ilustrační obrázekŘíčany - Podle nejnovější dopravní studie, kterou pro město Říčany vypracovala společnost Cityplan, by v letech 2010 - 2011 měl v Říčanech vedle vlakového nádraží vzniknout Regionální autobusový terminál, na který budou zajíždět stovky autobusů denně, místo aby končily až na stanici metra Depo Hostivař. Tím se Říčany stanou opravdu významnou přestupní stanicí, vlaky mezi nimi a Prahou potom ještě zvýší svůj význam.

Na terminálu by byla zakončena většina spojů jedoucích nyní na Depo Hostivař (382,383,393), a lidé by tedy při cestě do Prahy museli v Říčanech přestoupit na vlak. Pro říčanské nádraží by to znamenalo nárůst počtu cestujících o tisícovky denně a z Říčan by se tím stala jedna z nejvýznamnějších stanic na trati 221.

Hlavním cílem zřízení autobusového terminálu je zkrácení přestupních vazeb mezi autobusy a vlaky. Autobusy by měly zajišťovat převážně pouze svoz lidí na vlak, protože současná situace na Černokostelecké je k dennímu dojíždění do Prahy velmi nepříznivá, vinou častých kolon mezi Říčany a Uhříněvsí. Kvůli nim se čas přepravy může protáhnout i o více než hodinu. Po plánovaném zkrácení intervalu mezi vlakovými spoji na špičkových 15 minut ve špičce a 30 minut mimo špičku se železniční doprava stane velmi atraktivní.

Osud autobusového terminálu však vůbec není jistý. Záměr města Říčany vybudovat regionální autobusový terminál narazil na odpor obyvatel Radošovic. Uvažované autobusové nádraží je totiž podle jejich slov situováno do nejzatíženější části Říčan, která je ohraničená ulicí Černokostelecká, železniční tratí s nádražím a komunikací 101 (spojnice s D1 a pokračování na Úvaly). Toto území je již v současnosti vystaveno vysoké úrovni hluku, prachu a obtížné dopravní dostupnosti. Výstavbou autobusového terminálu a jeho následným provozem by došlo k výraznému a trvalému znehodnocení životního prostřední všech obyvatel v dané části Říčan.

Dalším důvodem pro odmítnutí navrhovaného terminálu je podle obyvatel Radošovic jeho naprostá dopravní nedostupnost. Všechny autobusy mířící na terminál (včetně vysokokapacitních kloubových) musí projet křižovatkou kterou tvoří Spojka (spojnice komunikace 101 a Černokostelecké) a ulice Uhelná. Tento uzel je již v současnosti velmi těžko průjezdný a zácpy se zde vytvářejí trvale bez ohledu na den v týdnu.

plán jak by mohl autobusový terminál vypadat najdete ZDE
otevřený dopis, který napsali obyvatelé Radošovic starostce si můžete prohlédnout ZDE

zdroj: říčansko.info, dopravní studie


gillx | 27.7.2007 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer taz 
27.07.2007 (18:08)  
to bude asi stejný problém jako v Brně, když se konečně, asi po padesáti letech plánování, začla rýsovat možnost vyřešit problém nádraží, argumenty ty samé, tam, kde by mělo stát nový nádraží, teď žádná MHD nejezdí, jsou tam úzký ulice... Ono se ta přestavba asi dělá proto, aby se ty uličky ještě zůžily, pak se to asi oplotí a bude tam vrátný pouštět autobusáky po perlustraci techničáku. Já mám pocit, že když se rozhodne o tom, že se někde postaví nová lavečka, sejde se hnedle dvacet občanů, kteří budou mít 48 návrhů, kde jinde a proč, by měla lavečka stát. V Brně je to o to veselejší, že proběhl pokus o referendum, nesešlo se tehdy, myslím dost respondentů, ale podle organizátorů akce, je i takový výsledek referenda důvodem k zastavení byť jen přemýšlení o nějakém přesunu.
Registrierter Benutzer gillx 
27.07.2007 (18:02)  
Vojtěch Hrubý: Tak na plánu zanesené jsou ale zatim se s tím nic víc nedělá a já osobně doufám, že to tak ještě dlouho zůstane, protože bych nerad přišel o zastávku Praha-Strašnice. A co se týče stanice Praha-Benice tak ta mi příde taky naprosto zbytečná
27.07.2007 (17:43)  
gillx: Takové spojení bych velmi uvítal. A nevíte taky, jak to vypadá s plánovanými zastávkami Zahradní město a Slavia?
Registrierter Benutzer gillx 
27.07.2007 (16:31)  
Vojtěch Hrubý: Jednotky 471 by snad měly být zavedeny na plánovaném spoji Strančice-Říčany-Praha-Lysá-(Milovice).
27.07.2007 (16:27)  
Miroslav Zikmund: doporučuji prostudovat onu dopravní studii, je kompletně na webu města Říčany. Krom terminálu sever a parkovacího domu pro IGK tamtéž se zvažuje vyčištění celého prostoru jižně od nádraží (stavebniny, sklady apod.) a v něm zřízení dalšího terminálu jih a parkoviště, resp. celého přednádraží, navazujícího na nový podchod pod nádražím. Nynější význam nádražní ulice, jež je vysoko na opěrné zdi, by tak zcela zanikl.
27.07.2007 (16:27)  
Poborskiii: To jsem rád. Nicméně současně bude potřeba zajistit vhodná vozidla (471) a reko Hostivař - hl. n. - bude se s tím něco dělat v dohledné době?
27.07.2007 (16:20)  
Obsah toho původního článku je zavádějící. Už jsem se vyjadřoval na říčansko.info. Tenhle odpor obyvatel domů kolem budoucího terminálu je naprosto vytržený z kontextu té dopravní studie, zbytek studie, ve které se řeší odklon dopravy mimo Říčany, přestavba křižovatek, napojení terminálu atd., nejspíš nečetli.

Terminál nebude pravděpodobně vybudován dříve, než po dokončení Pražského okruhu(R1) a "Solné stezky"(II/335) a silnice II/104, které odvedou velké množství dopravy mimo tuto oblast ležící kolem křižovatky Říčanská x Černokostelecká.

Koncepcí PIDu je páteřní železniční doprava a k ní přípojná autobusová doprava (tak jak to např. aplikuje KORDIS), to, že tady bylo dopuštěno, aby vedle sebe existovala paralelní kapacitní železniční a autobusová trasa, je zvěrstvo. Proto je ten přestupní terminál nutné vybudovat, v Říčanech se s ním počítalo už od začátku PIDu, ale nedošlo zatím k jeho vytvoření.
27.07.2007 (16:08)  
gillx - jako obrázek by se hodil doprovodný náčrtek
Registrierter Benutzer M 
27.07.2007 (15:18)  
A kdyz nepojede ani vlak, tak se nebude muset spalit uhli/rozstepit atom a priroda bude ponicena jeste mene, takze jeste lepsi bude nejezdit ani vlakama, ale chodit pesky (pravda, ze zase budou lidi vic dychat a vypusti tak do atmosfery vic CO2, ale co uz:-(
Registrierter Benutzer gillx 
27.07.2007 (15:17)  
Cypher: Efekt by to neztratilo. V současné době se jízda autobusem na Depo Hostivař může protáhnout skutečně až o hodinu , takže se to časově stále vyplatí.
Miroslav Zikmund: Jenže terminál bude postaven z radošovické strany říčanského nádraží takže úplně jinde než je nádražní ulice
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko