Brno - Firma Cityplan již předala hotovou studii v rozsahu cca 200 stran, která má zodpovědět otázku, zda je vhodnější nádraží v centru nebo v odsunuté poloze. Magistrát ji nyní zkoumá, zda je opravdu kompletní a kvalitní a až poté jí oficiálně převezme a zaplatí za ní 3,5 mil. Kč.
Studie obsahuje spoustu faktů a spoustu srovnání. Některá z nich vyznívají lépe pro současnou polohu, některá naopak pro polohu odsunutou. Brněnský magistrát zatím studii zveřejnit nechce, dokonce je na informace o ní uvaleno informační embargo, ale radní města Brna a děkan Fakulty informatiky Masarykovy univerzity profesor Jiří Zlatuška o studii pro ČT a brněnské deníky promluvil.
Podle Zlatušky je hlavním důvodem pro zachování stanice na stávajícím místě především dobrá poloha vůči středu města. Studie uvádí, že žst. Brno hl.n. využívají cestující především ke každodennímu dojíždění za prací a do škol, přičemž přesun do nové polohy by znamenal zátěž městské hromadné dopravy. Ve výsledku pak dojde ke značnému zvýšení finančních prostředků, kterými bude muset Magistrát každoročně dotovat Dopravní podnik města Brna pro zachování stávající dopravní obsalužnosti nádraží. Studie však na druhou stranu varuje, že v současné době jsou Vláda a Evropská unie připraveny financovat pouze přesun nádraží, nikoliv jeho zachování a modernizaci ve stávající poloze.
Studie jednoznačně poukazuje na fakt, že je více než nutné brněnské hlavní nádražím modernizovat, protože jeho současný stav a vybavení je nevyhovující. Z tohoto důvodu je vhodnější odsunuté nádraží, protože je připraven projekt. pokud by se nyní začala řešit varianta modernizace nádraží v centru, bylo by možné zahájit modernizaci až v letech 2012 - 2014, po připravení všech projektů a souvisejících dokumentů, které v současnosti chybí.
zdroje: Česká televize, brněnské mutace deníků
Související odkazy z minulosti:
13.5.2007 - O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze
11.12.2006 - Brnem jezdí více vlaků
6.4.2006 - Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně
9.10.2004 - Brněnské referendum: účast jen 24,9% voličů - > referendum je neplatné
12.9.2004 - Referendum o zachování či odsunutí žst. Brno hl.n. se koná již 9.10.2004
30.6.2004 - Petice za vyvolání referenda o poloze Brna hl.n. úspěšná
| 5.8.2007 (14:50)
linky 1, 2, 4 buď zajížďka (prodloužení cesty), nebo rozdělení na 2 ramena
linky 9, 12 v podstatě beze změn
linky 8, 10, 13 nutná změna infrastruktury, jinak zajížďka nebo obsluha odsunutého nádraží nebude
Linky 3, 5, 6, 7, 11 hlavní nádraží normálně neobsluhují (pro Brna neznalé nyní probíhá výluka na ulici Česká a přes hl.n jezdí navíc 3, x6, 11).
Takže při přestěhování nádraží se Brno nevyhne revoluci v hromadné dopravě. Velké množství linek bude přesměrováno, rozděleno na 2 ramena. Tím mnoha místním vyniknou další komplikace, neboť při cestě na druhý konec města by v původní poloze přestupovat nemuseli a nově budou muset přestoupit. A už slyším, jak budou po odsunu nadávat na politiky, co si to dovolili, že jim důsledky odsunu neřekli dopředu, protože potom by se i v tom zpackaným referendu rozhodli jinak.
M, to je pravda a já s tím nepolemizuji, zmínil jsem to jen proto, že problém nového nádraží není "černobílý", a toto je prostě další "barva".
Ten vlak tam jezdi uz 150 let zhruba. Takze ten, komu ted vlak pod oknama jezdi, tak se tam stehoval s vedomim, ze tam ten vlak jezdi. Neni to dalnice/fabrika postavena "ted" a obcane, starej se...
A za druhe - mam pocit, ze ten vlak se na to nadrazi bude muset dostat tak jako tak, takze vzdycky bude nekdo, komu bude vlak jezdit pod okny, vzdycky bude nekdo, kdo by se vlaku rad zbavil/"nedostal jej"...
ad KDO NEPOTŘEBUJE?: lidé denně užívající vlaky pro cestu do práce či školy rozhodně nepotřebují, aby od vlaku, který je doveze krásné nové nádraží, cestovali dalších 10 minut k nejbližší použitelné MHD
ad názor brňáků, kterým před okny každý den defilují vlaky, zdali by uvítali polohu přisunutou nebo odsunutou: když si to shrneme, tak po celé stávající trase Židenice - Heršpice je pár domů v ulici Podnásepní a ulice Krokova v Židenicích. A ještě dům Křídlovická 78. Dohromady méně než polovina lidí oproti nové trase kolem Václavkovy, Filipinského, Klínů, Nerklovy, Čelakovského a řady dalších obytných ulic v Židenicích.
ad možná to vyjádřili neúčastí v referendu: neúčastí v referendu vyjádřili tak maximálně skutečnost, že je jim to natolik ukradené, že jim nestojí za to zvednout zadek z gauče
M: čtverka jezdí přes hlavní nádraží trvale obousměrně s výjimkou večerních hodin (cca od 19h do konce provozu).
Co je lepší: Nechat trať v ulici Krokova a Podnásepní na malých zdích a zbytek násep, nebo dokonce jen násep i se stromy daleko od budov (ul. Krokova), nebo mít výhled na do nebe se tyčící betonové stěny rozšířeného tělesa na ul. Klíny??
Ta dráha tam byla zpravidla dřive, než obytné domy a domky, které lze z oken rychlíku sledovati. A to po celé trase od Adamova i Řečkovic, (dnes dokonce od České), i směrem na Heršpice, jakož i na Slatinu. Z bytová zástavba kol tratí je spíše řidčí, než v jiných obcích.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










