..: Studie o budoucí poloze brněnského hlavního nádraží předána, ale nepřevzata :..

Ilustrační obrázekBrno - Firma Cityplan již předala hotovou studii v rozsahu cca 200 stran, která má zodpovědět otázku, zda je vhodnější nádraží v centru nebo v odsunuté poloze. Magistrát ji nyní zkoumá, zda je opravdu kompletní a kvalitní a až poté jí oficiálně převezme a zaplatí za ní 3,5 mil. Kč.
Studie obsahuje spoustu faktů a spoustu srovnání. Některá z nich vyznívají lépe pro současnou polohu, některá naopak pro polohu odsunutou. Brněnský magistrát zatím studii zveřejnit nechce, dokonce je na informace o ní uvaleno informační embargo, ale radní města Brna a děkan Fakulty informatiky Masarykovy univerzity profesor Jiří Zlatuška o studii pro ČT a brněnské deníky promluvil.

Podle Zlatušky je hlavním důvodem pro zachování stanice na stávajícím místě především dobrá poloha vůči středu města. Studie uvádí, že žst. Brno hl.n. využívají cestující především ke každodennímu dojíždění za prací a do škol, přičemž přesun do nové polohy by znamenal zátěž městské hromadné dopravy. Ve výsledku pak dojde ke značnému zvýšení finančních prostředků, kterými bude muset Magistrát každoročně dotovat Dopravní podnik města Brna pro zachování stávající dopravní obsalužnosti nádraží. Studie však na druhou stranu varuje, že v současné době jsou Vláda a Evropská unie připraveny financovat pouze přesun nádraží, nikoliv jeho zachování a modernizaci ve stávající poloze.

Studie jednoznačně poukazuje na fakt, že je více než nutné brněnské hlavní nádražím modernizovat, protože jeho současný stav a vybavení je nevyhovující. Z tohoto důvodu je vhodnější odsunuté nádraží, protože je připraven projekt. pokud by se nyní začala řešit varianta modernizace nádraží v centru, bylo by možné zahájit modernizaci až v letech 2012 - 2014, po připravení všech projektů a souvisejících dokumentů, které v současnosti chybí.

zdroje: Česká televize, brněnské mutace deníků

Související odkazy z minulosti:
13.5.2007 - O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze
11.12.2006 - Brnem jezdí více vlaků
6.4.2006 - Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně
9.10.2004 - Brněnské referendum: účast jen 24,9% voličů - > referendum je neplatné
12.9.2004 - Referendum o zachování či odsunutí žst. Brno hl.n. se koná již 9.10.2004
30.6.2004 - Petice za vyvolání referenda o poloze Brna hl.n. úspěšná


xAnri05 Poslat mail autorovi | 5.8.2007 (14:50)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
08.08.2007 (10:46)  
Barich: Velice poučné čtení. Jste emočně i argumentačně na celé mílové kroky před ostatními. Dokonce o tolik, že některé argumenty asi znáte jedině vy sám. Můžete prosím třeba konkretizovat závažné tvrzení, že by přisunutá poloha byla mnohonásobně dražší?
Registrierter Benutzer M 
08.08.2007 (10:40)  
Racek - no, asi tak:)
Registrierter Benutzer taz 
08.08.2007 (9:47)  
M, doplnil jsem jen myšlenku z 07.08.2007 (2:55), pokud jsem tím urazil, asi jsem se nechal unést emocemi, nemyslel jsem to až tak osobně.
Registrierter Benutzer Racek 
08.08.2007 (9:39)  
milan: nová linka taky pojede do všech koutů Brna, jako šaliny od hlaváku? Nebo to bude spíš tak, že přijede vlak, ten se celý přesype do jediné tramvaje směr centrum, a tam si každý (neumačkaný) cestující přestoupí na požadovaný směr?
Registrierter Benutzer milan 
08.08.2007 (8:20)  
M: filipes - takove doplneni... Pri presunu o 200 metru na Novy Sady s rodinou nebudes muset udelat ani o krok vice, protoze i na ty Novy Sady jezdi echt ty sami saliny co na Hlavni nadrazi:-)
Zato, když pojede na nový nádraží tak schválně nevyužije novou linku, ale vystoupí u starýho;-)
Registrierter Benutzer M 
08.08.2007 (0:12)  
Charlie - no, politicka vule... Pokud neni politicka vule resit spalenej barak pred nadrazim, tak dost pochybuju, ze .... ale nic:-((
Registrierter Benutzer M 
08.08.2007 (0:11)  
filipes - takove doplneni... Pri presunu o 200 metru na Novy Sady s rodinou nebudes muset udelat ani o krok vice, protoze i na ty Novy Sady jezdi echt ty sami saliny co na Hlavni nadrazi:-)
07.08.2007 (23:13)  
V dnešní době jde všechno. Stačí mít jen politickou vůli a peníze. Vykoupit okolní pozemky, zvýšit počet kolejí, narovnat, zrušit nákladní spojku, změnit vlakotvorbu... Není pravda, že Sudop neprověřuje vícero variant, však i pro samotné Brno hl.n. byly myslím 4 varianty a co se týče počtu kolejí, užitečných délek, vše je stanoveno na základě prognózy dopravy, jež je vypracována na základě přepravních vztahů a přepravních průzkůmů současných i výhledových, stejně tak jako navrhování nových linek MHD a konec konců i vlaků. Jistě, lze namítnout, že metod je víc, a že zrovna tato je nevyhovující, ale tak je to ve všem. Konečné slovo má však stejně investor potažmo Brněnská radnice.
Registrierter Benutzer M 
07.08.2007 (22:31)  
taz - osobni vypady prejdes? Ooo, jak velkoryse... Ted si zkus precist prispevek 07.08.2007 (7:05) - ci asi byl?:-))
07.08.2007 (22:05)  
stoupa: Zbourat Tesco? Můžete mi říct, jakými právními kroky jste schopen tohle zajistit?
Jde o jedno, stávající poloha nádraží nevyhovuje stávajícím/budoucím požadavkům. Stačí vidět poloměry oblouků, délku staničních kolejí, délku a počet nástupištních hran. Nová podoba je hodně megalomanská, ale bohužel s přístupem SUDOPu těžko něco uděláme. Dnes jsou projektanti tlačeni do maximální efektivity práce. Není čas se vžít do téhle lokality Brna, není čas hledat méně náročné řešení, není čas řešit nadčasový pohled urbanistů. Hlavně, že je výhledový stav normový a že prostaví stavební firmy spousty peněz... . Dnes se vše plácá bez dlouhodobější myšlenky, není cit pro stavbu, je pouze "cit" pro rychlost, megalomanii a výdělek firmy. Bohužel není na prvním místě, to co by tam mělo být - nejvhodnější přínos investice pro lidi z Brna, pro cestující.
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko