..: Studie o budoucí poloze brněnského hlavního nádraží předána, ale nepřevzata :..

Ilustrační obrázekBrno - Firma Cityplan již předala hotovou studii v rozsahu cca 200 stran, která má zodpovědět otázku, zda je vhodnější nádraží v centru nebo v odsunuté poloze. Magistrát ji nyní zkoumá, zda je opravdu kompletní a kvalitní a až poté jí oficiálně převezme a zaplatí za ní 3,5 mil. Kč.
Studie obsahuje spoustu faktů a spoustu srovnání. Některá z nich vyznívají lépe pro současnou polohu, některá naopak pro polohu odsunutou. Brněnský magistrát zatím studii zveřejnit nechce, dokonce je na informace o ní uvaleno informační embargo, ale radní města Brna a děkan Fakulty informatiky Masarykovy univerzity profesor Jiří Zlatuška o studii pro ČT a brněnské deníky promluvil.

Podle Zlatušky je hlavním důvodem pro zachování stanice na stávajícím místě především dobrá poloha vůči středu města. Studie uvádí, že žst. Brno hl.n. využívají cestující především ke každodennímu dojíždění za prací a do škol, přičemž přesun do nové polohy by znamenal zátěž městské hromadné dopravy. Ve výsledku pak dojde ke značnému zvýšení finančních prostředků, kterými bude muset Magistrát každoročně dotovat Dopravní podnik města Brna pro zachování stávající dopravní obsalužnosti nádraží. Studie však na druhou stranu varuje, že v současné době jsou Vláda a Evropská unie připraveny financovat pouze přesun nádraží, nikoliv jeho zachování a modernizaci ve stávající poloze.

Studie jednoznačně poukazuje na fakt, že je více než nutné brněnské hlavní nádražím modernizovat, protože jeho současný stav a vybavení je nevyhovující. Z tohoto důvodu je vhodnější odsunuté nádraží, protože je připraven projekt. pokud by se nyní začala řešit varianta modernizace nádraží v centru, bylo by možné zahájit modernizaci až v letech 2012 - 2014, po připravení všech projektů a souvisejících dokumentů, které v současnosti chybí.

zdroje: Česká televize, brněnské mutace deníků

Související odkazy z minulosti:
13.5.2007 - O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze
11.12.2006 - Brnem jezdí více vlaků
6.4.2006 - Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně
9.10.2004 - Brněnské referendum: účast jen 24,9% voličů - > referendum je neplatné
12.9.2004 - Referendum o zachování či odsunutí žst. Brno hl.n. se koná již 9.10.2004
30.6.2004 - Petice za vyvolání referenda o poloze Brna hl.n. úspěšná


xAnri05 Poslat mail autorovi | 5.8.2007 (14:50)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
07.08.2007 (20:55)  
3,5 mil Kč dát za to, abychom se dozvěděli to, co už dávno víme, to co už říkají odborníci jednotlivých profesí několik let, až je to obecně známé?
Nedivím se, jací lidé jsou v politice; ti normální do takové žumpy a lidské blbosti raději nezabřednou... .
07.08.2007 (17:08)  
filipes: tak už shanej pulce :-D ale jinak mám stejny nazor
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.08.2007 (15:46)  
ad Ivo:

ty "zlepšováky" zvažují, jak co nejméně peněz pocházejících od daňových poplatníku investovat.
07.08.2007 (15:40)  
no, nechci být skeptikem, ale jestli někdy bude stát v Brně podzemní varianta, tak sním žábu :)
registrovaný uživatel Ivo 
07.08.2007 (14:08)  
Zdý se, že se nedáte vyrušit z projektování ideálního řešení ve stávající poloze - kolik by stačilo kolejí navíc, že by se mělo zbourat Tesco atd..., ale to znamená, že stále nechápete, že tato varianta už navržená je a to tak, že nové kolejiště nového nádraží má být 20 metrů pod zemí.... takže všechny zlepšovací návrhy jsou jen ztrátou času
07.08.2007 (13:32)  
Bohužel někteří jedinci vidí pouze "své" argumenty a pro zbylé mají klapky na očích a uších, případně si je překrucují podle své potřeby. Mů názor, včetně podle mě důležitých faktů, je v několika předchozích diskuzích jasně deklarován. Jak píše M. Zikmund, doprava přes centrum by měla být tranzitní a potom by se vystačilo s minimen prostoru. Proč se v Berlíně, Hamburku, Waršavě, Aténách a mnoha dalších "projíždí" hlavní nádraží a nejsou koncová. Asi proto, aby doprava (regionální i dálková) byla v centru snadno přístupná. Co brání tomu, aby vlaky od severu byly ukončovány v Heršpicích a vlaky od jihu v Židenicích nebo Králově Poli? Ale to už tady opakuji poněkolikáté
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.08.2007 (13:32)  
áno, pán Filipes.

Je vidět, že Brno cítíte jako člověk. První prumyslové město v "historických zemích", rozvíjelo se zcela přirozeně a logicky. A ten jihovýchod byl holt na práci. A chtít to teďka silou měnit? Proč? Jiná forma "poručíme větru dešti a to v procesu přrměny přírody člověkem". Už vidím, jak se "tam" dobrovolně a s nelíčeným nadšením, za zpěvu budovatelských písní stěhují lidé třeba z Monte Búú.
07.08.2007 (13:20)  
Ha, než jsem to dopsal a odeslal, tak to někdo napsal už přede mnou! :) Tak to se omlouvám, že se opakuji.
07.08.2007 (13:18)  
Odborníci konstatují... :) Samozřejmě, že obě varianty vyhovují zákonům a technickým normám, ale to se samozřejmě neřeší, to je jasné, že to projektanti udělají, tak aby to předpisům vyhovovalo...
Musím se ohradit, že je jedno o jakou vzdálenost se nádraží přesune -- jestli to někomu připadá stejné -- jít s batohem, taškou, malými dětmi atp. 200 m, nebo se stejným nákladem 800 m (popř. navíc čekat na tramvaj) -- mě tedy ne!
S tím (mimo)úrovňovým křížením jsem to myslel tato: Když jsem si před delším časem prohlížel ten projekt z brněnského Sudopu, zaujalo mne tam řešení severního zhlaví odsunutého hl. n.: "zleva" přichází trať od Tišnova a Blanska, "z prostřed" z Maloměřic a zprava ze Slatiny -- vlaky od Slatiny by se tedy musely křižovat s nákladními z Maloměřic (ke všemu mi ŘEDITEL brněnského Sudopu tvrdil, že je to naopak a opravil se až jsem ho přinutil, aby se lépe podíval na mapu) a dále tento projekt uvažuje s vedením vysokorychl. vlaků u sev. zhlaví zpočátku po trati směřují do Slatiny, takže s náklady by potom křižovaly i tyto vysokorychl. vlaky (i z toho je snad zřejmé, že s tou výhodností u těchto vlaků to nebude tak horké). Dále oblouky: Podíváte-li se na mapu, tak na první pohled zjistíte, že na nákladním průtahu od Židenic po Komárov jsou mnohem horší než z Židenic na hl. n.
Již zmíňený ředitel se oháněl tím, že u Tesca není místo -- neříkám, že se koleje musí nutně rozšiřovat (a nové nádraží) přesně v poloze původního u OD Tesco, ALE -- čí poloha je důležitější pro obchodníky? Tesca. Čí poloha je důležitější pro občany, kteří šetří životní prostředí a dojíždějí denně do práce vlakem (narozdíl od politiků a obchodníků)? Nádraží.
A k té jizvě -- ta jizva tam bude, i kdyby se úplně celé nádraží i s tou budovou zbořilo -- protože nikdo samozřejmě nebude stavět domy ve stylu 19. století na dnes volných plochách, vždy tam předěl zůstane -- to souvisí s tím šestipruhem, na který se zde někdo ptal. Myslel jsem to tak, že když jde chodec podchodem pod nádražím (případně v budoucnu větším a hezčím), tak je to pro něj daleko příjemnější, než přecházet obrovské křižovatky, kde je větší zápach, hluk, nevlídno a hlavně nebezpečno, než v podchodě (čehož využívá i OD Vaňkovka -- nadchod je zaústěn do Vaňkovky, protože se ví, že lidé raději půjdou nadchodem, než po přechodu, který je pod ním). A to, mimo jiné (průmyslová historie jihovýchodu města), zapřičiňuje zaostávání částí Brna už od ul. Milady Horákové a dále směrem na jih.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.08.2007 (12:49)  
ad taz:

Stávající poloha je pro cestujícího vuči městu Brnu ideální. Dopravně lze zvládnout, když "tam" nebudou vlaky točit/končit. (popsáno mnoha respondenty níže).

Musí být víc kolejí? - Pak zbourat TESCO, přeložit vozovku (okruh). Letitá snaha integrovat více méně fabrickou část Brna "z východní" strany nádraží na sílu do města, které hezky a mile žije na té straně druhé - no, když to začalo za bolševika, tak se nad tím dalo mávnout rukou - viz odlehlá Zvonařka. Ale proč teď?

Pan Zikmund nejen postihl problém stávajícího hl.n. Brno z hlediska ajznbónu, ale též nastínil de facto organiyační řešení stavu vlastně bez stavebních úprav i s ověřitelným fungujícím příkladem.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko