..: Studie o budoucí poloze brněnského hlavního nádraží předána, ale nepřevzata :..

Ilustrační obrázekBrno - Firma Cityplan již předala hotovou studii v rozsahu cca 200 stran, která má zodpovědět otázku, zda je vhodnější nádraží v centru nebo v odsunuté poloze. Magistrát ji nyní zkoumá, zda je opravdu kompletní a kvalitní a až poté jí oficiálně převezme a zaplatí za ní 3,5 mil. Kč.
Studie obsahuje spoustu faktů a spoustu srovnání. Některá z nich vyznívají lépe pro současnou polohu, některá naopak pro polohu odsunutou. Brněnský magistrát zatím studii zveřejnit nechce, dokonce je na informace o ní uvaleno informační embargo, ale radní města Brna a děkan Fakulty informatiky Masarykovy univerzity profesor Jiří Zlatuška o studii pro ČT a brněnské deníky promluvil.

Podle Zlatušky je hlavním důvodem pro zachování stanice na stávajícím místě především dobrá poloha vůči středu města. Studie uvádí, že žst. Brno hl.n. využívají cestující především ke každodennímu dojíždění za prací a do škol, přičemž přesun do nové polohy by znamenal zátěž městské hromadné dopravy. Ve výsledku pak dojde ke značnému zvýšení finančních prostředků, kterými bude muset Magistrát každoročně dotovat Dopravní podnik města Brna pro zachování stávající dopravní obsalužnosti nádraží. Studie však na druhou stranu varuje, že v současné době jsou Vláda a Evropská unie připraveny financovat pouze přesun nádraží, nikoliv jeho zachování a modernizaci ve stávající poloze.

Studie jednoznačně poukazuje na fakt, že je více než nutné brněnské hlavní nádražím modernizovat, protože jeho současný stav a vybavení je nevyhovující. Z tohoto důvodu je vhodnější odsunuté nádraží, protože je připraven projekt. pokud by se nyní začala řešit varianta modernizace nádraží v centru, bylo by možné zahájit modernizaci až v letech 2012 - 2014, po připravení všech projektů a souvisejících dokumentů, které v současnosti chybí.

zdroje: Česká televize, brněnské mutace deníků

Související odkazy z minulosti:
13.5.2007 - O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze
11.12.2006 - Brnem jezdí více vlaků
6.4.2006 - Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně
9.10.2004 - Brněnské referendum: účast jen 24,9% voličů - > referendum je neplatné
12.9.2004 - Referendum o zachování či odsunutí žst. Brno hl.n. se koná již 9.10.2004
30.6.2004 - Petice za vyvolání referenda o poloze Brna hl.n. úspěšná


xAnri05 Poslat mail autorovi | 5.8.2007 (14:50)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
06.08.2007 (0:40)  
A já zase žasnu nad tím, jak v tom mají někteří jasno - jak chtějí vyhovovat "složité problematice" a ne lidem, kteří tam jenom jezdí a nemohou tomu rozumět - a taky nad zatvrzelým žvástem, který kolega Barich jen opakuje, totiž že to, jak vypadá okolí Zvonařky (onen "strašlivý vřed" ), je způsobeno právě a jen tím, že je to za nádražím. No co je to za uměle vytvořený a cíleně hlásaný nesmysl? Ano, nádraží v současné podobě jistou bariérou je a myší díra není lákavou branou na brněnský jih. To jsme ale tak neschopná společnost, abychom to nedokázali vyřešit jinak než zrušením celého nádraží? Nebo je prostě jen potřeba krmit stavební firmy jako u betonových stěn na trati 221?

P.S.: Že historická budova nádraží může být fungující, čistou a bezpečnou součástí centra města (a ne "bránou k vředu"), se můžeme přesvědčit nejen na Západě (kde to tak taky pokaždé není), ale třeba i na Ukrajině. Kdo nevěří, ať se tam jede podívat. Ale to asi někdo nechce chápat.
registrovaný uživatel taz 
05.08.2007 (23:09)  
já jenom žasnu nad tím, jak jsou někteří jedinci málo informovaní. Je přece evidentní, že to nádraží se stěhovat bude, o 400 nebo 800 metrů, škoda jen těch peněz, co stojí ty blbosti, co si někteří vyfňukali. Referendum, proboha kdo té problematice rozumí tak aby to kvalifikovaně posoudil? ...každý je na ně zvyklý,... co to je za argument? pro M, myslel jsem si zcela vážně, že Yves je asi autobusák z Francie. Když si někdo přečte těch pár článečků na který odkazuju, musí mu být jasný, že o nádraží jde některým až v poslední řadě. A vyhazování peněz za rozbory a lidové veselice jako je referendum oddaluje řešení problému, který tu existuje.
Kdo by nevěděl o čem mluvím, doporučuji velmi výstižný komentář kolegy Baricha k tomuto článku: http://www.zelpage.cz/zpravy/5082
registrovaný uživatel M 
05.08.2007 (22:26)  
...zatimco "taz" je vylozene ceske jmeno:-))
registrovaný uživatel Yves 
05.08.2007 (21:13)  
taz: já jsem tam byl například včera, kamaráde, bydlím od Brna 60 km a nevím, co to je za provokaci. Je to jen můj názor, kdyby se tam udělaly pořádný perony, pořádný nový kolejiště, čekací kapacity a doplňky jako zeleň, tak je vymalováno.
Ale je pravda, že bych podle toho nicku chtěl bydlet ... et prendre pour voyager le T.G.V. chaque jour mon ami :-)
registrovaný uživatel taz 
05.08.2007 (20:50)  
Yves, vy se buď snažíte vyprovokovat k diskusi nebo podle nicku pocházíte zdaleka a netušíte, kde Brno a jeho hl. n. leží.
registrovaný uživatel Yves 
05.08.2007 (20:41)  
Současné hl.n. je situováno dobře a každý je na ně zvyklý. Určitě souhlas se Slickem. Úplně předělat a zmodernizovat stávající nádraží. Určitě je to levnější než stavět nové. Víte někdo kolik by stálo nové nádraží versus zmodernizovat nynější? Já někde slyšel původně, že by nové stálo 30 mld.
registrovaný uživatel 350 009  mail  
05.08.2007 (19:47)  
Mno bylo už i referendum, za který se taky vyhodily nemálé peníze a myslím že se lidé vyjádřili co chcou, ale prostě našemu magistrátu se to nelíbí.
registrovaný uživatel Slick  mail  
05.08.2007 (19:44)  
Vyhozený penize,jak dlouho už tady řeší tu pi......
už jednou se dělal rozbor.Já osobně sem pro rekonstrukci stávajícího nádraží.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko