..: Studie o budoucí poloze brněnského hlavního nádraží předána, ale nepřevzata :..

Ilustrační obrázekBrno - Firma Cityplan již předala hotovou studii v rozsahu cca 200 stran, která má zodpovědět otázku, zda je vhodnější nádraží v centru nebo v odsunuté poloze. Magistrát ji nyní zkoumá, zda je opravdu kompletní a kvalitní a až poté jí oficiálně převezme a zaplatí za ní 3,5 mil. Kč.
Studie obsahuje spoustu faktů a spoustu srovnání. Některá z nich vyznívají lépe pro současnou polohu, některá naopak pro polohu odsunutou. Brněnský magistrát zatím studii zveřejnit nechce, dokonce je na informace o ní uvaleno informační embargo, ale radní města Brna a děkan Fakulty informatiky Masarykovy univerzity profesor Jiří Zlatuška o studii pro ČT a brněnské deníky promluvil.

Podle Zlatušky je hlavním důvodem pro zachování stanice na stávajícím místě především dobrá poloha vůči středu města. Studie uvádí, že žst. Brno hl.n. využívají cestující především ke každodennímu dojíždění za prací a do škol, přičemž přesun do nové polohy by znamenal zátěž městské hromadné dopravy. Ve výsledku pak dojde ke značnému zvýšení finančních prostředků, kterými bude muset Magistrát každoročně dotovat Dopravní podnik města Brna pro zachování stávající dopravní obsalužnosti nádraží. Studie však na druhou stranu varuje, že v současné době jsou Vláda a Evropská unie připraveny financovat pouze přesun nádraží, nikoliv jeho zachování a modernizaci ve stávající poloze.

Studie jednoznačně poukazuje na fakt, že je více než nutné brněnské hlavní nádražím modernizovat, protože jeho současný stav a vybavení je nevyhovující. Z tohoto důvodu je vhodnější odsunuté nádraží, protože je připraven projekt. pokud by se nyní začala řešit varianta modernizace nádraží v centru, bylo by možné zahájit modernizaci až v letech 2012 - 2014, po připravení všech projektů a souvisejících dokumentů, které v současnosti chybí.

zdroje: Česká televize, brněnské mutace deníků

Související odkazy z minulosti:
13.5.2007 - O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze
11.12.2006 - Brnem jezdí více vlaků
6.4.2006 - Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně
9.10.2004 - Brněnské referendum: účast jen 24,9% voličů - > referendum je neplatné
12.9.2004 - Referendum o zachování či odsunutí žst. Brno hl.n. se koná již 9.10.2004
30.6.2004 - Petice za vyvolání referenda o poloze Brna hl.n. úspěšná


xAnri05 Poslat mail autorovi | 5.8.2007 (14:50)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer thingie  mail  
06.08.2007 (22:12)  
Semík: Ale ty vlaky nejsou rovnoměrně rozloženy v celém dni :-)
Registrierter Benutzer taz 
06.08.2007 (21:08)  
já moc nedramatizuju, to jsou postřehy ze života, já na dráze pracuju, a to jsou komentáře některých cestujících, který občas slyším, téch, kteří čekají jiný standart cestovních služeb, a ne výmluvy typu, když to bylo dobrý za France Josefa, tak to je dobrý i teď.
Registrierter Benutzer milan 
06.08.2007 (20:17)  
taz: Zase bych to nedramatizoval
Semík: O tom jestji šest kolejí stačí by se dalo polemizovat, když denně stojí dva vlaky na jedné koleji.
Registrierter Benutzer taz 
06.08.2007 (19:29)  
Semík, 250 vlaků denně, průměrně.
MildaIV, takže ideální postup teoreticky je ten, že město na základě referenda drahám určí místo ke stavění, a dráhám dovolí aby si tam přivedly koleje. Jen by mne zajímalo, jestli takhle stavěli kolejište např ve Francii pro TGV, na obou březích lamanšského průlivu, nová nádraží, jež vyrostla po celé Evropě. My si to naše brněnský, necháme kde je, těsný, špinavý, přecpaný, nerekonstruovatelný, ale zelený plevelem, ohrožující cestující.
Vždyť je to vizitka, kdo přijede z daleka, první uvítání, co ho budem rozmazlovat, tady jsi v EU, v 21. století...
Registrierter Benutzer Semík  mail  
06.08.2007 (19:22)  
Tak spočítal jsem si to zhruba podle jízdního řádu. 126 vlaků jedním směrem. Když vezmu stejný počet zpátky jsem na čísle 252 vlaků ( osobních na hl. n.). Pokud vezmu 6 průjezdných kolejí za 24hod jsem na 8640min na průjezdných kolejích. Pobyt jednoho vlaku by mohl být bez problému přes 34min. Pokud by několik vlaků končilo na kusých kolejích nevidím vlaky jako problém, k vůli kterému se musí postavit nová budova s kolejemi.
Registrierter Benutzer 350 009  mail  
06.08.2007 (19:22)  
Tak dneska Onderka mluvil v RTA zprávách - říkal cosi o tom, že on sám chce přesun a že snad jinak to ani nejde.
Někteří zastupitelé ale prý jsou pro zachování ve stávající poloze.
Tak na co se dělá studie, když se to stejně bude, bohužel, přesouvat?!
Registrierter Benutzer Semík  mail  
06.08.2007 (19:08)  
No kdyby se udělal dobrý GVD a nekončili by ty vlaky na hlavním, ale třeba kousek dál, mohlo by to stávající bez problémů stačit. ¨Spočítal někdo kolik vlaků dnes přes hlavní projíždí a kolik končí?
Registrierter Benutzer hnatikk  mail  
06.08.2007 (18:59)  
Myslim že imperialista má recht...Proč stávajcí nenachat na příměstskou dopravu a přitom postavit o kousek dál nový mezinárodní...to by nebylo zas o tolik dražší...pač by nemuselo bejt tak velký...
06.08.2007 (18:36)  
A co postavit nový, uvolnit pak ty pozemnky a starý nádraží zanechat pro příměstskou dopravu, nebo pro její část. Zdroje jsou =o]
Registrierter Benutzer Zel.am  mail  
06.08.2007 (18:30)  
Rád bych poznamenal skutečnost obvyklou v Česku, pokud se píše, že má něco stát 30 milard, ve skutečnosti to bude stát tak 60....já stavím modrou, posun zakázán..... brněnské nádro má senzační polohu...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko