Brno - Firma Cityplan již předala hotovou studii v rozsahu cca 200 stran, která má zodpovědět otázku, zda je vhodnější nádraží v centru nebo v odsunuté poloze. Magistrát ji nyní zkoumá, zda je opravdu kompletní a kvalitní a až poté jí oficiálně převezme a zaplatí za ní 3,5 mil. Kč.
Studie obsahuje spoustu faktů a spoustu srovnání. Některá z nich vyznívají lépe pro současnou polohu, některá naopak pro polohu odsunutou. Brněnský magistrát zatím studii zveřejnit nechce, dokonce je na informace o ní uvaleno informační embargo, ale radní města Brna a děkan Fakulty informatiky Masarykovy univerzity profesor Jiří Zlatuška o studii pro ČT a brněnské deníky promluvil.
Podle Zlatušky je hlavním důvodem pro zachování stanice na stávajícím místě především dobrá poloha vůči středu města. Studie uvádí, že žst. Brno hl.n. využívají cestující především ke každodennímu dojíždění za prací a do škol, přičemž přesun do nové polohy by znamenal zátěž městské hromadné dopravy. Ve výsledku pak dojde ke značnému zvýšení finančních prostředků, kterými bude muset Magistrát každoročně dotovat Dopravní podnik města Brna pro zachování stávající dopravní obsalužnosti nádraží. Studie však na druhou stranu varuje, že v současné době jsou Vláda a Evropská unie připraveny financovat pouze přesun nádraží, nikoliv jeho zachování a modernizaci ve stávající poloze.
Studie jednoznačně poukazuje na fakt, že je více než nutné brněnské hlavní nádražím modernizovat, protože jeho současný stav a vybavení je nevyhovující. Z tohoto důvodu je vhodnější odsunuté nádraží, protože je připraven projekt. pokud by se nyní začala řešit varianta modernizace nádraží v centru, bylo by možné zahájit modernizaci až v letech 2012 - 2014, po připravení všech projektů a souvisejících dokumentů, které v současnosti chybí.
zdroje: Česká televize, brněnské mutace deníků
Související odkazy z minulosti:
13.5.2007 - O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze
11.12.2006 - Brnem jezdí více vlaků
6.4.2006 - Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně
9.10.2004 - Brněnské referendum: účast jen 24,9% voličů - > referendum je neplatné
12.9.2004 - Referendum o zachování či odsunutí žst. Brno hl.n. se koná již 9.10.2004
30.6.2004 - Petice za vyvolání referenda o poloze Brna hl.n. úspěšná
| 5.8.2007 (14:50)
Jak může být současně něco předáno a přitom nepřevzato …
Co to je oficiální převzetí … Ono existuje nějaké neoficiální převzetí …
"Studie …" byla nepochybně předmětem smlouvy o dílo s termímen předání objednavateli … Termín byl dodržen, zákazník dílo převzal …
Předmětem smlouvy o dílo je zcela jistě právo objednavatele připomínkovat předmět díla a závazek zhotovitele zaujmout k připomínkám stanovisko …
Zkoumání, zda je dílo kvalitní nepřísluší objednavateli … podle jakého, předem dohodnutého kritéria se to bude posuzovat …
Zaplacení díla – patrně předem dohodnutá cena – je zřejmě vázáno na "vypořádání se s připomínkami". Snížit dohodnutou cenu lze tehdy, není-li dílo dodáno v dohodnutém termínu nebo kvalitě.
Posuzovat objektivně kvalitu díla (studie) je obtížné, pokud subjektivně mám na posuzovanou věc názor a studie můj názor jednoznačně nepotvrdí … To neznamená, že studie je nekvalitní … znalecký posudek není špatný proto, že mi nedal za pravdu …
Podle máho názoru se má posuzovat výhodnost nebo naopak nevýhodnost z hlediska cestujícího, nikoli to, zda je EÚ ochotna něco spolufinancovat …
Ve složitých strukturách EU může nakonec dojít k rozhodnutí, že se spolufinancovat nebude nic, nebo v minimální míře – 1 EURO je nakonec taky spolufinancování…
EU je "ochotna", ale nikde nebylo řečeno jakým podílem …
Je–li odsun výhodný pro město = přinese mu zisk, tak ať to zaplatí město … proč má zisk města financovat stát nebo EU ?
V rámci finančních představ o utahování kohoutků současnou vládou si nejsem jist nějakou význačnou finanční podporou ze strany státu … Tím spíše, že po maléru s mostem v Minnesotě se budou finanční prostředky směrovat k odstranění bídného stavu mnoha silničních mostů … Ty železniční jsou na tom jakž tak dobře … Traťmistr má na rozdíl od cestmistra po ruce červený terč …
1. Prý jsou "Vláda a Evropská unie připraveny financovat pouze přesun nádraží, nikoliv jeho zachování a modernizaci ve stávající poloze"
2. "...je vhodnější odsunuté nádraží, protože je připraven projekt. pokud by se nyní začala řešit varianta modernizace nádraží v centru, bylo by možné zahájit modernizaci až v letech 2012 - 2014, po připravení všech projektů a souvisejících dokumentů, které v současnosti chybí."
Takovéto argumentační perly se objevují všude, kde se od začátku preferuje jedna varianta. V jisté chvíli už jiné řešení není možné, protože dotyční jiné řešení nikdy nechtěli umožnit. Takže pochopitelně "bohužel" neexistují projekty a související dokumenty pro jiné varianty.
A k tomu, že EU prý "není připravena financovat zachování a modernizaci nádráží ve stávající poloze": EÚ dá peníze na to, co si schválíme u nás. Podobně jako byly například na Slovensku z fondů EU financovány rekonstrukce mnohých nádraží v původní poloze, stejně tak je možné financovat i modernizaci brněnského hl.n. bez přesunu. Že vláda "není připravena" to chápu, neboť zde rozhoduje ona slavná "politická vůle".
dovolím si doplnit, coby cestující:
Kromě téměř absolutní obslužnosti tramvajemi i trolejbusy ze stávajícího brněnského "přednádraží" lze i na téměř všechny instituce, nebo meeting pointy v centru dojít pěšky ... (zajisté, ne směrem skvělý busbahnhóf Zvonařka)
Barich: Z tvého příspěvku jsem pochopil, že železnice jako taková, je pouze oběť na oltáři zelených ideálů a měli by jsme se jí co nejdříve zbavit, nebo ji aspoň někam odsunout, ať moc nezavazí a nikdo jí moc nepoužívá.
2.) zachovaný průtah osobní dopravy Židenice - na jih posunuté nádraží - Heršpice, kolem viaduktu rozšířeno o rampy do podzemní části nádraží, dále rozšířená trať na Přerov z posunutého hl. nádraží a také nákladní průtah, kde je navržena modernizace ve stávající stopě (narozdíl od prezentace před komunálními volbami). Ve variantě 2 je tedy území sevřeno "osobním" a "nákladním" průtahem, navíc od jihozápadu uzavřeno tratí na Přerov.
Navíc Lejčarův bulvár, který okopíroval do varianty 2 takto nemá dominantu v novém nádraží, ale končí kruhovým objezdem a kolmo naráží na nákladní průtah...
Pokud jde o mě: najdu někde fakty opravdu nabité a přitom i idiotovi srozumitelné vysvětlení, proč brněnský jih nikdy nebude vypadat jinak, pokud nebude nádraží odsunuto? A proč ho neodsunout nelze? Díky.
je-li tomu tak, tak je (formálně, dle dienstreglamá) po boji.
je-li tomu tak - nejde náhodou o spiknutí?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










