Praha - Další dopravce chce v České republice provozovat soukromé vlaky. Společnost Veolia Transport dnes na tiskové konferenci oznámila, že nabídla ministerstvu dopravy od začátku platnosti JŘ pro rok 2009 provozování dálkových vlaků na třech linkách. Zajišťovat by je měly vlaky Siemens Desiro, které údajně mohou být až o 10 procent rychlejší než současné vlaky Českých drah provozované na těchto spojích. Návrh jízdného počítá s cenou o 15 až 20 procent nižší než u Českých drah.
Veolia Transport má zájem o spoje na trasách:
- Praha - Turnov - Tanvald
- Nymburk - Česká Lípa - Rumburk
- Ústí nad Labem - Liberec
Zároveň nabízí vyšší kvalitu služeb a efektivnější odbavení cestujících. "Garantujeme, že nejméně 91 procent vlaků pojede načas, na palubě se bude podávat občerstvení, k dispozici bude tištěný vlakový průvodce a v první třídě i Wi-fi připojení k internetu," uvedl projektový manažer společnosti Jiří Schmidt. Efektivnější odbavení by mělo spočívat v elektronickém předprodeji a rezervaci přes internet, použití čipových karet přímo ve vlaku a ve využití sítě smluvních prodejců jízdenek. Jedná se také o platnosti jízdenek Českých drah i ve vlacích Veolia Transport.
Firma bude podle svých odhadů potřebovat přibližně 15 nových souprav, které by chtěla získat pronájmem od leasingové společnosti.
zdroj: Veolia Transport, Idnes.cz

Veolii držím palce, len zdieľam určité obavy z postoja ČD. Jednak sa zase môžu ponúknuť všeriešiace 843 a nasadiť na ne cena, na ktorú sa následne ČD budú môcť sťažovať a odôvodňovať ňou nízku kvalitu vlakov (keď 843 odídu zase inam a nahradia ich 81x). Ďalej sa vždy môže oprášiť myšlienka "ošlapného" na staniciach, ktoré majú pod palcom. A zavedeníu vzájomnej platnosti dokladov sa budú chcieť vyhnúť za každú cenu.
Ad vysazování černých: viděl jsem takhle v Kyjicích vysadit cikánskou rodinku bez lístku u večerního rychlíku Praha-Louny-Most-Chomutov. Asi se slušně prošli, nic dalšího už tuším nejelo...
Jinak předpokládám, že Veolia nedopadne jako RT, protože hodlá provozovat už schválená vozidla. Trochu problém bude donutit MD vypsat výběrové řízení a to takové, aby ho nemohly dumpingem vyhrát ČD, podobně jako u těch předchozích.
Praha 15. 8. 2007 – Společnost Veolia Transport Česká republika a. s. dnes oficiálně předala ministerstvu dopravy nabídku na provozování tří dálkových spojů meziregionálních linek. Dopravu by měly zajišťovat moderní výkonná a úsporná nízkopodlažní vozidla, která přinášejí mnohem vyšší komfort pro všechny cestující, významné zkrácení jízdní doby i větší spolehlivost, bezpečnost
a šetrnost k životnímu prostředí.
Nasazení moderních vozidel s vynikající dynamikou jízdy umožní významně zkrátit jízdní doby
na jednotlivých linkách. Celkovou dobu jízdy také redukuje velmi rychlý nástup a výstup cestujících ve stanicích, který je umožněn nízkopodlažní koncepcí vozidel. Na všech linkách jsou ve srovnání se současným stavem navržené jízdní doby o více než 10 % kratší.
Nabídka je v souladu s plány ministerstva dopravy na liberalizaci trhu dálkové železniční dopravy, programovým prohlášením vlády i dokumentem Dopravní politika ČR na léta 2005 – 2013.
Charakteristika nabídky
Předmětem nabídky je provozování tří dálkových linek na vzájemně propojených tratích, počínaje 14. prosincem 2008 na dobu osmi let. Jedná se o linky:
• Praha hl. n. – Turnov – Tanvald v délce 136 km
• Nymburk – Česká Lípa – Rumburk v délce 130 km
• Liberec – Ústí n. L. v délce 113 km
Linky byly vybrány v souladu se strategií ministerstva dopravy pro postupné otevírání monopolního trhu objednávané dálkové železniční dopravy, deklarované na schůzce s dopravci dne 19. 12. 2006. Linky plně vyhovují stanoveným podmínkám pro postupnou liberalizaci trhu, tj. tvoří ucelený provozní soubor, jsou provozovány v jednotné trakci a provozní koncepty linek jsou dlouhodobě stabilní.
Ing. Petr Moravec, generální ředitel Veolia Transport Česká republika a. s. k předání nabídky říká:
„ Veolia Transport Česká republika a. s. se již delší dobu snaží přispět ke zvýšení kvality dopravy
na železnici, která má podle našeho názoru velké rezervy. Prvním krokem byla naše nabídka
na provozování rychlíkové trati Pardubice – Liberec podaná v roce 2006, druhá na provozování regionální tratě Praha hl. n. – Rudná – Beroun, kterou jsme podali letos v červnu. Dnešní nabídka se týká dálkových meziregionálních tratí a je dalším ze série kroků, kterými se snažíme nabídnout objednatelům zlepšení úrovně cestování na českých železnicích. V tomto případě nabízíme
i výrazné úspory prostředků státního rozpočtu.“
Na nabízených spojích by měly jezdit motorové jednotky typu Siemens Desiro DMU Classic,
jež patří mezi nejkvalitnější vlaky na evropských tratích a jsou dosud jediným typem moderních motorových jednotek schválených pro provoz na české železniční infrastruktuře.
Výhody pro cestující
Jednotky Siemens Desiro jsou mimořádně spolehlivé a dopřávají cestujícím vysokou kvalitu přepravy. Cestující pocítí zlepšení v oblasti služeb – počítá se s akustickým a vizuálním informováním o zastávkách, časech příjezdů a nepravidelnostech v dopravě. Cestující se dočkají také palubního občerstvení z automatů a od palubního personálu. A v neposlední řadě se budou moci pasažéři v první třídě bezdrátově připojit na internet. Nízkopodlažní koncepce vlaků Siemens Desiro také umožní bezproblémovou přepravu handicapovaných osob, kterým bude zajištěna asistence během nástupu i výstupu. Tyto služby a dodržování kvalitativních standardů by přitom byly součástí závazků dopravce.
Technické řešení vozidel přispěje i k větší bezpečnosti provozu jak aktivní ochranou cestujících (vysoce účinné magnetické brzdy, centrálně řízené otvírání dveří, automatická protipožární detekce), tak pasivní ochranou (deformační zóny vozidla). Díky menším nárokům na údržbu
a úspornosti je provoz jednotek Siemens Desiro levnější, což přispívá ke snížení nákladů i výše jízdného pro cestující.
„Cestující budou moci využít rozšířených možností odbavení, například čipové karty přímo ve vlaku, internetový předprodej a rezervaci míst nebo nákup u smluvních prodejců. Obyčejné jízdné bude ve srovnání Českými drahami zhruba o 15 % levnější, zákaznické jízdné na přibližně stejné úrovni s možností získání dalších slev v předprodeji,“ vypočítává další přednosti Jiří Schmidt, projektový manažer ředitel Veolia Transport Česká republika.
Přínosy pro stát
Optimalizace nákladů spolu s očekávaným zvýšením poptávky po železniční dopravě povede podle odborného propočtu ke snížení prokazatelné ztráty z provozu dálkové železniční dopravy. To by znamenalo nižší dotace ve srovnání se současným stavem a úsporu prostředků státního rozpočtu. Na základě dosavadních trendů vývoje prokazatelné ztráty u monopolního dopravce Veolia Transport ČR odhaduje, že za celé období trvání závazku (tj. 8 let) by ministerstvo dopravy uspořilo 150 - 160 milionů Kč.
Veolia Transport Česká republika a. s.
Veolia Transport má v České republice celkem 8 společností s celkovým obratem přes 2 miliardy korun. Veolia Transport je provozovatelem železniční dopravy. Provozuje pravidelné regionální spoje na dvou železničních tratích s celkem 29 zaměstnanci a 7 vlakovými soupravami. Hlavní činností skupiny je však dosud linková autobusová doprava – provozuje přes 600 pravidelných příměstských a městských linek. Její vozový park čítá více než 1500 autobusů a 48 trolejbusů
a ve svých společnostech zaměstnává více než 2 tisíce lidí. Na trhu pravidelné osobní autobusové dopravy zaujímá Veolia Transport s 21% podílem jedno z čelních postavení. Ročně přepraví
přes 100 miliónů cestujících.
***********************************************************
Uznávání jízdenek ČD = švýcarský model, kde si koupíte jízdenku "s logem SBB" a platí vám v libovolném vlaku bez ohledu na to, kdo je dopravcem [dálkové vlaky SBB, regionální vlaky BLS].
Podobně na desítkách německých tratí jezdí "jiní dopravci než DB", nicméně jízdenky zakoupené v obchodní místě DB, včetně mezistátních jízdenek v těchto vlacích platí …
"Režijka" = roční síťová jízdenka ČD za zaměstnaneckou cenu…
Konkurence na kolejích bude za situace, kdy "v lichou" pojede vlak společnosti "JEDNA" a "v sudou" vlak společnosti "DVA", takže cestující si bude moci vybírat mezi dvěma dopravními společnostmi na základě toho, kolik ho bude stát jízdenka, na čem bude sedět, co dostane "navíc" oproti konkurenci.
Zastavili vlak na širé trati (!) a (ne)milého černocha vyhodili ven.
:-))))
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











