..: Stanice v Brandýse n.O. je podle DI životu nebezpečná :..

Ilustrační obrázekPraha - Podle televize Nova označila Drážní inspekce železniční stanici v Brandýse nad Orlicí, kde loni v prosinci usmrtil rychlík ženu vystupující z vlaku, za životu nebezpečnou. Podle inspekce je stanice technicky a organizačně tak špatně zabezpečena, že se tragédie může kdykoli opakovat. České dráhy výroky inspekce odmítají. Do případu by se měl vložit i Drážní úřad.

Neštěstí se stalo loni v prosinci, kdy rychlík srazil ženu, která vystupovala s dcerou z osobního vlaku. Když chtěly přejít přes namrzlý železniční přechod, dcera uklouzla a matka ji zachraňovala. Ve chvíli, kdy se vracela pro tašky, usmrtil ženu projíždějící rychlík. Podle Českých drah je na vině žena, která se prý neměla vracet přes trať a měla také údajně dost času, aby kolejiště opustila, neboť vlak na ni troubil.

zdroj: České noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 27.8.2007 (18:00)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
28.08.2007 (20:31)  
Typický příklad nebezpečné zastávky: http://inter-city.ic.cz/fotky/lidecko_ves.jpg
Zchátralý "nadchod", spousta důchodců bydlících v obci dole (napravo) pod tratí. V opačném směru je nepřehledný oblouk. Po příjezdu vlaku od Vsetína se to ještě dá (většina lidí nemusí přecházet a ti co přecházejí mají rozhled), ovšem při a před příjezdem vlaku od Púchova/Lidče to všecko klopýtá přes ty polorozpadlé zábrany uprostřed kolejí, v lepším případě se to obchází.Navíc není rozhled směrem ke Vsetínu. Ještě že tam je tuším TR 80 km/h. A největší "žůžo" to musí být v zimě, kdy se na ten nadchod opravdu nedá vylézt.
28.08.2007 (18:06)  
aron: To je pravda, kdybych znal způsob jak to vyřešit, tak ho napíšu ;-). Ono všechno má něco, ploty na 90% zabráněj tomu aby lidi lezli do kolejí, zase je to dost velkej zápřah na výpravčí a další zaměstnance a zdržování. Cedule všichni víme, že jsou na nic, těch si skoro nikdo nevšímá, maximálně tak sprejeři nebo sběrači kovů :-/. Douhodobý řešení problému je ve výchově společnosti (řek bych mission impossible), krátkodobý možná v tom, že když už se na některejch místech uvažuje o tom, že se tam budou vyskytovat nějaký sekuriťáci, tak by mohli kontrolovat i tohle, samo že s pravomocí vybírat pokuty i za porušení těchto a dalších předpisů, třeba kouření.
Registered user aron 
28.08.2007 (17:35)  
crash151:To chápu,ale cedule-přísný zákaz přecházení kolejí-to nevyřeší.
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
28.08.2007 (16:33)  
Pokud ma stanice peron s podchodem a modreho vypravciho, proc tam jsou prechody? V Peckach s tim byly neustale problemy (kdo byl na akci Masinka jiste vi), tak prechody zrusili. Sice se jeste najdou borci, co tam prechazeji, ale slezani z vysokeho peronu a klopytani pres koleje vetsinu lidi odradi. Omladina je relativne v pohode, prebehne rychle, ale nejhorsi jsou stari lide, kteri se pres prechod sotva plazi a pak se nemohou vyhrabat nahoru na peron. Maminky s kocarky jsou kapitola sama pro sebe. Ve stanici s TR 160 km/h je to docela o usta.
28.08.2007 (16:33)  
aron: Ne, to by nebyla potupa, aspoň ne pro mě, i když co nevadí mě může vadit někomu jinýmu. Problém by byl spíš v tom, že je někdy potřeba dost svižně se pohybovat mezi nástupištěma pro rychlejší výpravu vlaků, zvlášť u uzlovejch stanic IDS, kdy to odjíždí dost často relativně současně a tenhle systém by se měl dál rozšiřovat (muj názor na věc, ne nic schválenýho ;-) - př. rychlík přijede pět minut před celou každou hodinu, od něj odjížděj přípoje do různejch směrů cca pět minut po celý.) Potom už určitě uznáte, že u větších stanic běhat z nástupiště na nástupiště je při denním počtu několika desítek vlaků celkem drsnej záhul, nehledě na to, že výpravčí nejsou jenom mladý lidi, kterejm t o většinou nedělá problémy, u starších výpravčích by tot problém už byl. Ono se řekne nějkejch těch 15, 20 schodů, když se to za den vyšlápne a sejde stokrát...
Registered user aron 
28.08.2007 (16:23)  
A co takhle mezi koleje postavit ploty,jenže to by se asi nelíbylo nádražákům,protože by do toho podchodu museli taky a to by pro ně byla potupa.
28.08.2007 (16:05)  
Cibet: 1) Bohužel i mimo obec jezdí řada svátečních řidičů kolem 70 km/h a takoví jsou podle mě stejně nebezpeční jako piráti jezdící 120-130, protože svou pomalou jízdou svádějí jinak ukázněné řidiče k riskantnímu chování. 2) Nechápu, proč sem taháš Vietnamce... (ne že by rychlost jízdy aut mimo obec byla přímo k tématu článku, ale aspoň to na něco v diskuzi navazuje...)
Registered user Cibet 
28.08.2007 (15:17)  
Souhlasím s tím, že mnoho lidí má pocit, že předpisy se musí zákonitě porušovat. A platí to všude. Na železnici lidi nepoužívají podchody, přecházejí koleje (a na koridorech je to šílenost), na cestách jezdí míň jak 90 km/h snad jen autoškola... atd. Totálně mě vytáčí, jak si lidi neváží života. Kolik že minulý víkend zemřelo lidí na silnicích? No asi jen 12 nebo 14. No co... pomalu nás ubývá, tak to trochu urychlíme. Aby naši vietnamští přátelé měli víc místa, protože jich tu máme jak myší. Rozhodně nejsem rasista, ale neměli by tu pouštět všechny, kterým se to zamane. Ale to je jedno... Prostě se, vážení, zamysleme! Začněme tolerovat předpisy. I mezi nimy jsou chyby, ale často jejich nedodržením dojde k neštěstí.
Registered user bobr 
28.08.2007 (14:55)  
Od Policie ČR se bohužel nějaká větší aktivita v rámci železnice očekávat nedá, jelikož vedení PČR zastává názor, že ČD jakožto firma si má bezpečnost zajistit sama (!!!). Podobně jako pořadatel na fotbale... Čili už vidím, jak na nádražích postávají akademici od nějaké bezpečnostní agentury a upozorňují cestující co a jak (popadl mě záchvat smíchu...)
28.08.2007 (14:44)  
Dost blbý je, že spousta lidí na tyhle (a nejenom na tyhle) nařízení absolutně kašle a mezi "normálníma" lidma je člověk za vola, když to dodržuje, je to problém nejen těchto předpisů, ale i třeba v silniční doprvě, když jedu po okresce podle předpisů 90 km/h + nějaká tolerance v nepřesnosti rychloměru, kolikrát na mě trouběj a při sebevražednym předjížděcim manévru si neodpustěj vytasit na mě fakáče. U spousty lidí převládá názor, že předpisy jsou na nic, nebo na to aby se porušovaly, to už je problém spíš pro dopravní psychology. Lidi si prostě ve svý nadutosti nechtěj nechat diktovat absolutně nic, jsou líný a leckdy se chovaj jak stádo - jeden blbec vleze do kolejí z ostrovního nástupiště s podchodem a za nim se hned vyvalí tlupa od celýho vlaku. A s timhle stádem potom výpravčí nemá šanci nic udělat, páč "Lidi, přece si nebudeme nechávat něco diktovat od toho blbýho nádražáka" - to byla citace, kterou jsem v dost podobný verzi slyšel už hodněkrát
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko