..: Stanice v Brandýse n.O. je podle DI životu nebezpečná :..

Ilustrační obrázekPraha - Podle televize Nova označila Drážní inspekce železniční stanici v Brandýse nad Orlicí, kde loni v prosinci usmrtil rychlík ženu vystupující z vlaku, za životu nebezpečnou. Podle inspekce je stanice technicky a organizačně tak špatně zabezpečena, že se tragédie může kdykoli opakovat. České dráhy výroky inspekce odmítají. Do případu by se měl vložit i Drážní úřad.

Neštěstí se stalo loni v prosinci, kdy rychlík srazil ženu, která vystupovala s dcerou z osobního vlaku. Když chtěly přejít přes namrzlý železniční přechod, dcera uklouzla a matka ji zachraňovala. Ve chvíli, kdy se vracela pro tašky, usmrtil ženu projíždějící rychlík. Podle Českých drah je na vině žena, která se prý neměla vracet přes trať a měla také údajně dost času, aby kolejiště opustila, neboť vlak na ni troubil.

zdroj: České noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 27.8.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.08.2007 (13:55)  
Drážní zřzenec, tak se ta funkce jmenovala, co nad pořádkem dozírala a o nápravu dbala (ve stanicích). Nu co, zase jsme ušetřili na správném místě.
28.08.2007 (13:29)  
Ano, demokracie se dnes vykládá různě. Chtělo by to železniční policii, či aby policie ČR či městská policie konala svou práci, když už chodí po nádražích, a dávala velké pokuty. Mno, to bychom mohli začít na silnici... tam umírá mnohem více lidí, pokuty tomu neodpovídají.
registrovaný uživatel mrqa 
28.08.2007 (12:37)  
Výpravčí nekoná svoji práci.... můj slovník sprostých slov je po více než 12 letech ve funkci výpravčího dost bohatý, nepotřebuji znát další výrazy. Skuste říct komukoliv nejen cestujícímu ať dodržuje nařízení či zákony jste ten kdo diskriminuje a je přece "demokracie"...já bych řekl anarchie
28.08.2007 (12:08)  
Dášenadrahá: odpověď máš u toho svého prvního dotazu v diskuzi u sousedního článku.
28.08.2007 (11:57)  
Nazdar chlapi,nevíte,jak bych se mohla dostat na netu na nový návrh jízdního řádu na r. 07-08 ??? Asi na www.cd.cz a potom snad lomeno,ale dál??? poradí někdo? Díky moc,Dáša
28.08.2007 (11:20)  
Dohlib - > Lipník nad Bečvou je poloperonizovaná stanice. Tudíž při zastavení vlaku na vzdálenější koleji vystupují cestující na ostrovní nástupiště, které má podchod; Pendolino na bližší koleji může projet kdykoliv... . Cestující má povolen příchod/odchod na nástupiště přes podchod. Poloperonizace se dělá především proto, aby byl umožněn nerušený provoz na dvou průjezdných kolejích.
Brandýs nad Orlicí nemá podchod a příchod na vzdálenější průjezdnou kolej je přes bližší průjezdnou kolej; zde je provoz organizován tak, že vlak nesmí jet po bližší koleji při nástupu/výstupu cestujících na vzdálenější koleji.

Zrovna Lipník nad Bečvou se mi zdá nebezpečnější než Brandýs nad Orlicí. Představ si situaci jak popisuješ, pouze s tou změnou, že Pendolino jede souběžně s osobním vlakem, tudíž po bližší koleji k VB, ale nesprávným pravidelným směrem. Lidé nejdou do podchodu, cpou se na přechod, z poza mostního pilíře se vyřítí jednotka 680 rychlostí 110km/h. Není problém, aby tam zahynuli tři lidé bez mrknutí oka. A důvod? Nekázeň cestujících, neuvědomění si rizika vlaku, slabá práce dozorčího provozu, který nekoná to hlavní - neustálá buzerace cestujících a hnání je do podchodu. Ne jen slovní mluva, ale přímo je otočit a klidně s doprovodem peprných slov dovést k podchodu, k výtahu... .
registrovaný uživatel dohlib 
28.08.2007 (11:00)  
Taky se mi zdá nenormální, když vlak zastaví ve stanici u vzdálenější koleje a pak hned projede po bližší koleji ke staniční budově neboli tam kam cestující vystupují. Ale sám jsem to viděl v Lipníku nad Bečvou z mostu. Přijel osobní od Přerova, zastavil, lidé vystoupili a naštěstí se dívali a zastavili se. A v tom od Hranic jel po bližší koleji Pinďa...
28.08.2007 (9:23)  
Poborskiii: Souhlasím. Za úmrtí si může dotyčná paní sama. Ano, je to nešťastná náhoda - každý se rozběhne pro své dítě, když upadne, apod.. Ale neměli v žádném případě jít na druhou stranu. Je to typická ukázka papírového šimla - něco se stane a najednou hrrrr. Takových stanic jsou stovky a jsou i mnohem horší, ale dokud se nic velkého, mediálně propraného nestane, tak vše ok. Nešťastná náhoda... .
Je to obecný problém, který se neřeší. Ve stanicích se ruší výpravčí, železniční policie zrušena, policie ČR a městská policie nikoho na nádraží nenapomíná, jen pasivně chodí. Četa vlaku taky mlčí, dělá jen svoje. Výpravčí jde k vlaku přes služební přechod, proti němu se hrnou lidé, i když mají vedle podchod. Vypravčí nic neřekne, uhne... . Ti lidé PROSTĚ NEDĚLAJÍ SVOU PRÁCI.
Na Slovensku "blbá" paní s balíkama okřikne postaršího udělaného chlapa, že se tam nesmí kouřit, a on? Zahodí cigaretu a sedne zpět na lavičku. Na ŽSR nově zavedli skoro všude výpravčí, ve větších stanicích je železniční policie, která dává pokuty za chození přes zakázaná místa.
V ČR vyhazujeme miliardy za předražené koridorové projekty, stavíme podchody, vše dle normy, ale často nám uniká praktičnost, reálnost, funkčnost daného stavebního objektu. V SR nemají peníze skoro vůbec, dělají akorát menší obnovy tratí, menší opatření, o to více jsou nuceni k praktickým krokům, které mají mnohdy větší funkčnost než naše nadsazené koridory, které je nutné stavět pouze z důvodu zanedbávané údržby. Tu zanedbáváme stále, tudíž budeme stavět koridory pořád dokola namísto levnější pravidlené údržby.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.08.2007 (9:00)  
Nešťastné technické i dopravní řešení, nízká legislativní podpora drah (lhostejno zda státních či privátních) při zamezování či sankcionování neoprávněného pohybu občanú, aut atp. v drážních prostorách, a za zvěrstvo považuji fakt, že na takovéto "rychlíkové" trati (kašlu na to, že teĎ je to koridór), nevznikl dosud peron s mimoúrovňovým křížením dopravní cesty a to nejen z dúvodu bezpečnosti, ale egoisticky považuji zastavení projíždějícího rychlo - i nákladovlaku na klacku z "místních" dúvodú za nevhodné.
28.08.2007 (7:35)  
Pánové, je sice hezké, že tady pitváte jak Brandýs, tak Ústí, co kdyby někdo napsal za redakci Želpage do MladéFrontyVčera, ČT apod. že díky 15 letému zpoždění výstavby 1.koridoru jsou ve jmenovaných stanicích tyto nebezpečné situace. Přesně takhle řve dálniční lobby pro jejich předražené stavby a zítra chce po vládě zase železnicím ukrást 100 miliard.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko