Praha - Podle televize Nova označila Drážní inspekce železniční stanici v Brandýse nad Orlicí, kde loni v prosinci usmrtil rychlík ženu vystupující z vlaku, za životu nebezpečnou. Podle inspekce je stanice technicky a organizačně tak špatně zabezpečena, že se tragédie může kdykoli opakovat. České dráhy výroky inspekce odmítají. Do případu by se měl vložit i Drážní úřad.
Neštěstí se stalo loni v prosinci, kdy rychlík srazil ženu, která vystupovala s dcerou z osobního vlaku. Když chtěly přejít přes namrzlý železniční přechod, dcera uklouzla a matka ji zachraňovala. Ve chvíli, kdy se vracela pro tašky, usmrtil ženu projíždějící rychlík. Podle Českých drah je na vině žena, která se prý neměla vracet přes trať a měla také údajně dost času, aby kolejiště opustila, neboť vlak na ni troubil.
zdroj: České noviny (ČTK)
| 27.8.2007 (18:00)
Brandýs nad Orlicí nemá podchod a příchod na vzdálenější průjezdnou kolej je přes bližší průjezdnou kolej; zde je provoz organizován tak, že vlak nesmí jet po bližší koleji při nástupu/výstupu cestujících na vzdálenější koleji.
Zrovna Lipník nad Bečvou se mi zdá nebezpečnější než Brandýs nad Orlicí. Představ si situaci jak popisuješ, pouze s tou změnou, že Pendolino jede souběžně s osobním vlakem, tudíž po bližší koleji k VB, ale nesprávným pravidelným směrem. Lidé nejdou do podchodu, cpou se na přechod, z poza mostního pilíře se vyřítí jednotka 680 rychlostí 110km/h. Není problém, aby tam zahynuli tři lidé bez mrknutí oka. A důvod? Nekázeň cestujících, neuvědomění si rizika vlaku, slabá práce dozorčího provozu, který nekoná to hlavní - neustálá buzerace cestujících a hnání je do podchodu. Ne jen slovní mluva, ale přímo je otočit a klidně s doprovodem peprných slov dovést k podchodu, k výtahu... .
Je to obecný problém, který se neřeší. Ve stanicích se ruší výpravčí, železniční policie zrušena, policie ČR a městská policie nikoho na nádraží nenapomíná, jen pasivně chodí. Četa vlaku taky mlčí, dělá jen svoje. Výpravčí jde k vlaku přes služební přechod, proti němu se hrnou lidé, i když mají vedle podchod. Vypravčí nic neřekne, uhne... . Ti lidé PROSTĚ NEDĚLAJÍ SVOU PRÁCI.
Na Slovensku "blbá" paní s balíkama okřikne postaršího udělaného chlapa, že se tam nesmí kouřit, a on? Zahodí cigaretu a sedne zpět na lavičku. Na ŽSR nově zavedli skoro všude výpravčí, ve větších stanicích je železniční policie, která dává pokuty za chození přes zakázaná místa.
V ČR vyhazujeme miliardy za předražené koridorové projekty, stavíme podchody, vše dle normy, ale často nám uniká praktičnost, reálnost, funkčnost daného stavebního objektu. V SR nemají peníze skoro vůbec, dělají akorát menší obnovy tratí, menší opatření, o to více jsou nuceni k praktickým krokům, které mají mnohdy větší funkčnost než naše nadsazené koridory, které je nutné stavět pouze z důvodu zanedbávané údržby. Tu zanedbáváme stále, tudíž budeme stavět koridory pořád dokola namísto levnější pravidlené údržby.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










