..: Stanice v Brandýse n.O. je podle DI životu nebezpečná :..

Ilustrační obrázekPraha - Podle televize Nova označila Drážní inspekce železniční stanici v Brandýse nad Orlicí, kde loni v prosinci usmrtil rychlík ženu vystupující z vlaku, za životu nebezpečnou. Podle inspekce je stanice technicky a organizačně tak špatně zabezpečena, že se tragédie může kdykoli opakovat. České dráhy výroky inspekce odmítají. Do případu by se měl vložit i Drážní úřad.

Neštěstí se stalo loni v prosinci, kdy rychlík srazil ženu, která vystupovala s dcerou z osobního vlaku. Když chtěly přejít přes namrzlý železniční přechod, dcera uklouzla a matka ji zachraňovala. Ve chvíli, kdy se vracela pro tašky, usmrtil ženu projíždějící rychlík. Podle Českých drah je na vině žena, která se prý neměla vracet přes trať a měla také údajně dost času, aby kolejiště opustila, neboť vlak na ni troubil.

zdroj: České noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 27.8.2007 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Railfort  mail  
28.08.2007 (5:33)  
filolik: Ztrávil jsem před lety v Brandýse dva roky. Jakési tlaky na vybudování v podstatě vše řešícího zastávkového nástupiště vně první koleje ze strany dráhy byly. Kamenem úrazu byl ovšem nový podchod. Pod nedalekým přejezdem vede jiný, jehož pochozí plocha zároveň kryje potok protékající městem a plnící funkci stoky. Tento podchod je skutečně nevábné chuti a zápachu. Ze strany samosprávy tenkrát zaznělo, že další zapáchající podchod v městě nechtějí.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Railfort  mail  
28.08.2007 (5:24)  
Poborskiii: Ano, je to jen dohad vycházející ze znalosti místních podmínek. Ale když už, tak právě hypotetické uklouznutí na druhé straně mohlo být příčinou, proč nakonec neslézaly z náspu na asfaltku u hřiště, ale vracely se na nástupiště. Koneckonců bylo třeba posbírat tašky.
28.08.2007 (1:55)  
Jedna věc je tato konkrétní situace a druhou věcí je chování cestujících v kolejišti obecně.Já s tím mám dlouhodobě velice špatné zkušenosti.Většina lidí nerespektuje ani ty nejzákladnější bezpečnostní pravidla až někdy zůstává rozum stát.Jako výpravčí ve stanici s poměrně velkou frekvencí cestujích musím říct,že ke konci šichty už mám nervy pěkně pocuchané.Ve stanici podchod máme ale lidem je jen pro srandu,90 procent všech cestujích chodí přes koleje.Vyjímkou nejsou ani hromadné běhy celých výprav kolejištěm,lidé skákají rozjíždějícím se vlakům přímo před nos a to vůbec nepřeháním.Nejhorší je,že jako výpravčí který za dění ve stanici odpovídá s tím nemohu vůbec nic dělat.Je to opravdu jen čekání na něco co musí přijít.Povím vám ale,že je to značně vysilující a zničující na nervy.
28.08.2007 (1:18)  
Railfort: no, těch informací je pomálu, tak jsou to zas jen dohady. Pokud by ty dvě vystoupily na opačnou stranu ke hřišti, tak pokud úmyslně, tak by pak zřejmě nepřecházely zpátky kolejiště a nic se nestalo. Pokud tam vystoupily omylem, tak by zřejmě byly za soupravou a nikdo je proto neviděl. A pokud by výpravčí nepočkal, až souprava odjede celá od perónu, a šel vpustit EC, tak by je nemohl vidět následně přecházet kolejiště. Pak mohlo dojít k tomu uklouznutí atd. No, není vyloučeno, že kdyby počkal na odjezd osobáku od perónu, tak ani potom by je neviděl, protože ten přechod je prý neosvětlený.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Railfort  mail  
27.08.2007 (23:42)  
Poborskiii: Zkontrolovat volnost perónu v této konkrétní situaci stálo za to i hlavnímu výpravčímu, který vstal od panelu a šel tam sám přes to, že tam byla i laufka. Tím jí defacto zbavil odpovědnosti a nyní je i v této otázce hlavním popotahovaným. Proč by strkal hlavu do oprátky, kdyby nebyl přesvědčen o tom, co viděl. Vlaková četa v kolejišti rovněž nikoho neviděla. Scénář s uklouznutím, taškou atd. je jedině z nikým jiným nepotvrzené výpovědi přeživší dcery.
Neověřená spekulace: Dámy v Brandýse prý mají trochu problém s neosvětlenou cestou mezi náspem a plotem. Asfaltka za tratí je prý osvětlená a tak jí prý leckterá využije i za cenu výstupu na opačnou stranu. Nabízí se otázka, kde vlastně proběhlo nikým neviděné uklouznutí?
27.08.2007 (22:26)  
Jakuza: chtělo by to trochu interpunkce. No zdroje, policie podala informaci, že tam holka sebou plácla na přechodu, o přecházení kolejí ke hřišti nic neříká.

Ta zpráva DIČR je taková obecná, nic neřeší. Dvě osoby se tam plácaly v kolejišti a nikdo je neviděl. Z rozboru těch časů plyne, že ještě, než osobní vlak opustil nástupiště, mělo EC postaveno na vjezd. Kdy tedy ten výpravčí kontroloval volnost kolejiště? To stihnul asi v záporném čase.
27.08.2007 (22:17)  
Omlouvám se za špatnou informaci. Každopádně i tak je ta stanice příšerná. S Ústím je to nesrovnatelné, tam je situacwe zcela jiná, bo je tam pro nejhorší případy to Letohradské nástupiště.....
Korrespondent oder ŽP Mitglied Jakuza  mail  
27.08.2007 (21:48)  
nehoda s ženskou je o něčem jiném a mohla vzniknout stejně tak i v Ústí tak i v Brandýse. Mám na to své zdroje a ten výpravčí měl prostě smůlu že si maminka nechala utéct dítě přes koleje (k hřišti) po zkontrolování volnosti kolejí kdy sw výpravší vrátil do dopr. kanc. se dítě vrátilo - dál už to všichni známe
Korrespondent oder ŽP Mitglied Jakuza  mail  
27.08.2007 (21:46)  
Majra : Z vlastní zkušenosti se to řeší následovně. Ústí řeší křižování jízdou přes Letohradské pkud vlak od Prahy stojí a od Třebové jede nebo stáním na klacku (návěstidlo) pokud od Prahy jede a od Třebové stojí. V Brandýse to je tak že pokud od Třebové jede a od Prahy stojí nic se neděje a pokud od Prahy stojí a od Třebové jede tak stojí na klacku. Kolejová spojka neb odbočka na 3. a 4. se používá pouze pro náklady a za 4 roky jsem po 3. koleji jel jednou díky výluce.
Registrierter Benutzer Tom  mail  
27.08.2007 (21:03)  
Podle té zprávy je to trochu jinak než je to tady napsané....
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko