..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 27      Zpráv na stránku:   
Registered user Petr-K 
20.09.2007 (9:42)  
Ja myslim, ze RT-Express byla jen bouda placena Siemensem nebo AZD. Aby pritlacili na schvaleni lokomotivy o niz se primo ve zprave pise: "lokomotivy ES64F4 výrobce Siemens jsou prakticky před schválením". Nebo upgrade kolejovych obvodu na vyssi rusive proudy. Proto taky zadna reklama. Ocekavali nejaky politicky tlak z titulu liberalizace provozu.
20.09.2007 (9:32)  
Ad Rakousko a autobusy:
Samozrejme i zde funguje neco jako SA: jmenuje se to Eurolines, zde je jizdni rad:http://www.eurolines.at/fahrplan2.php

Zeleznice:
Nakladni doprava je liberalizovana, osobni temer vyhradne OBB. Ale:
Ic z Vidne do Grazu jezdily se soupravami typu 4010 - bohuzel se na nich podepsal cas (40 let v provozu). takze je drahy nahradily takzvanymi CityShuttle - rekonstruovane Schlieren vagony (neco jako Balm) s komfortem tomu odpovidajicim. Apropoo doprava - pokud zde nemas Vorteilscard ( In-Karta) tak stoji listek Viden - Salzburg 43.40 - na to, ze to je nejakych 350km je vyhodnejsi jet autem - za 40 euro mam plnou nadrz ve felde, ktera mi na dalnici ujede nejakych 500 km... Doba jizdy je dle jizdniho radu 3:18 - to bude na dalnici i s rezervou taky.
20.09.2007 (9:27)  
Vzhledem k tomu že od mého posledního příspěvku sem přibylo více než 100 dalších, všechno číst nebudu, ale zvedá mě ze židle toto:
Nebudeme pracně předělávat 350 km kolejí kvůli tomu že tam chce někdo jezdit s pár lokomotivama.
Proboha! A čím jako budeme jezdit v budoucnosti? Našim nejmodernějším lokomotivám v osobní dopravě, esům a pešingům, táhne na třicítku, o lokomotivách pro nákladní dopravu vůbec nemluvím. Ze všech stran včetně Maďarska se na nás tlačí lokomotivy se střídavými motory. Ale kdepak, naše vrchnost se postará o to aby tyto "ďábelské stroje" nemohly na našich výsostných železnicích "lumpačit" a hezky si budeme přepřahat na naše šroty - i ten pitomý rychlík Vídeň - Brno v Břeclavi přepřahá na laminátku Vmax=110 km/h! Tomu říkám zvyšování konkurenceschopnosti železnice. Celkovou zkostnatělostí jsme ostudou evropských železnic a modernější vozový park začínají mít pomalu ale jistě i v Bulhrasku a Řecku. Ale jak vidím, mnohým na ŽelPage se to zdá naprosto v pořádku.
20.09.2007 (5:51)  
Tak to poněkud zavádí demagogií.. ono se Pendolíno do norem vešlo? Já měl dojem, že se kvůli němu udělovala vyjímka

Ona to ani výjimka nebyla, protože tento postup povolují EN normy. Místo srovnání parametrů s ČSN 34 2613 (která už není striktně závazná) je možno provést bezpečnostní rozbor, který ČVUT posvětilo.
Registered user tenzor 
20.09.2007 (1:36)  
Je nefér svádět na Drážní úřad neschválení lokomotiv, které měly vozit RT Expresy. Je věci vlastníka lokomotiv, který je chce pronajmout, aby odpovídaly ZZ na české železnici. Představa, že se bude předělávat ZZ na 350 km kolejí (na účet českého daňoého poplatníka) jen proto, aby to mohlo jezdit několik lokomotiv, které výrobce nedokáže vyrobit tak, aby tomu ZZ vyhověly mne děsí.
To je stejné, jako kdyby podnikatel v autobusové dopravě požadoval, aby všechny podjezdy měly takovou světlou výšku, aby tam projel dvakrát denně s patrovým autobusem …


Tak to poněkud zavádí demagogií.. ono se Pendolíno do norem vešlo? Já měl dojem, že se kvůli němu udělovala vyjímka - inu někdo má a někdo nemá, ale jinak jsou tu rovné podmínky, že? :)
A ještě teď budeme z daní Černé Díře dotovat ztráty Potěmkina. Bravo!
Registered user M 
20.09.2007 (0:52)  
MZ - tentokrat zajimave cteni a se vsim souhlasim (i kdyz fakta asi rozporovat nelze:-) az na jednu vec - dalnice by mely byt (a jsou) staveny tak, aby tam patrovy autobus projel. Tunylkem "u nas u potucku" projet nemusi, to nikdo nechce. Kdyby se pomerne nedavno koridor nemodernizoval (resp. nekde to stale probiha), tak by (ne)moderni ZZ kvuli par lokomotivam nikdo nezadal.
Bohuzel to ale vypada tak, ze stat misto 486 nakoupil "pentia" s nejakyma 50 MHz (v cene blizke Core2Duo) a tem, kteri by chteli pracovat s XP nebo Vistou rika, ze nenene, povinne vsichni budete delat na 3.1/NT a je nam jedno, ze celej okolni svet jede na vyssi rade...

PS: Pokus jsem to s frekvencema neodhadl, tak se omlouvam, ale snad se to pochopit dalo. Pokud zde jsou cteni uzivatele Linuxu, tak sorry, ale jste v mensine. Pokud zde jsou cteni uzivatele Macu, tak taky sorry:-)
19.09.2007 (23:38)  
ad Venca Motyka : Já bych si dovolil drobet nesouhlasit.
V Rakousku jezdí mimo ÖBB další společnosti po kolejích na nichž jezdí ÖBB včetně zahraničí (Montafonerbahn) a naopak ÖBB jezdí po kolejích jiných společností (Montafonerbahn). V Německu je situace nepřehledná jen zdánlivě. S výjimkou kolejí Vogtlandbahn, které této společnosti patří se jezdí po kolejích spadajících pod DB Netz a ten "x" počet dopravců jezdí na jízdenky DB, byť ve vozidlech těchto společnosti jsou samostatné automaty na výdej jízdenek.
Pouze u několika vlaků jsou v kursbuchu poznámky "Jízdenky DB neplatí". Jde vesměs o vlaky Interconnex … Ti rozliční dopravci jsou vesměs "regionální dopravci", tedy společnosti podporované zemskými vládami, ale když se začnete hrabat ve struktuře, tak zjistíte, že saská společnost Vogtlandbahn je dceřinnou společnosti bavorské Regentalbahn … nejde o nic jiného, než vytahat co nejvíce peněz ze zemských vlád … I tam, kde jezdí DB a kromě toho nějaká "zemská společnost" se nejedná o konkurenci, protože pravidelně v lichou jede "zemský dopravce", v sudou DB.
V "něčem" mají majetkový podíl i SBB …
Švýcarsko, které je vydáváno za vzor "soukromých" železnic za dobu od roku 1990 (co tam můžeme jezdit) hodně nad soukromými železnicemi zaplakalo. Z přehledu "úspěšných soukromých" železnic jich celá řada zmizela sloučením s jinou společností a to ještě celá řada z množiny železnic existovala jen na papíře, ve skutečnosti byly vlastněny někým zcela jiným … Poslední sloučení bylo BLS + RM (ta ovšem jako nástupce mnoha drobnějších společností). Ostatně i BLS "pozřela" mnohé drobné společnosti.
SBB mají ve všech společnostech akciový podíl, buď vlastní nebo vykonávají akcionářská práva "konfederace". Takže pohádka o mnoha švýcarských železničních soukromnících je zase ohlupováním prostého lidu …
Jednotlivé spolkové země (ÖBB, DB) nebo kantony (SBB & spol). dostávají významnou finanční podporu na nákup vozidel pro regionání dopravu (Sasko spolufinancovalo vozidla pro VGB a ejhle VGB pronajímá vozidla zaplacená saským daňovým poplatníkem Viamontu, aby mohl jezdit z KV do ML …)
A co v Česku … UL kraj se "chlubí" že za železniční dopravu zaplatil cca 250 milionů korun a za tuhle "obrovskou sumu" by se mělo také dostat občanům moderních kolejových vozidel, leč tomu, kdo tohle vyžaduje by mělo být vysvětleno, že za tuto směšnou částu se dá pořídit leda tak jedna EJ 471 a na provoz už jaksi nezbudou peníze …
Ve Švýcarsku, Rakousku či Německu také marně pátráte po dálkové autobusové dopravě typu SA, prostě když tam jezdí vlaky, tak se tam nebudou vydávat licence na autobusovu dopravu … Z Baselu o Zürichu nebo z Wien do Salzburg autobusy prostě nejezdí.
Bláboly o tržní ekonomice a konkurenci, které produkují tuzemští dopravní odporníci = jistá část politického spektra a pedagogický sbor některých VŠ jsou v uvedených zemích pouze k smíchu …

Je nefér svádět na Drážní úřad neschválení lokomotiv, které měly vozit RT Expresy. Je věci vlastníka lokomotiv, který je chce pronajmout, aby odpovídaly ZZ na české železnici. Představa, že se bude předělávat ZZ na 350 km kolejí (na účet českého daňoého poplatníka) jen proto, aby to mohlo jezdit několik lokomotiv, které výrobce nedokáže vyrobit tak, aby tomu ZZ vyhověly mne děsí.
To je stejné, jako kdyby podnikatel v autobusové dopravě požadoval, aby všechny podjezdy měly takovou světlou výšku, aby tam projel dvakrát denně s patrovým autobusem …
Registered user Yur@ 
19.09.2007 (22:49)  
V. Motyka: Pro změnu já Tě mohu ubezpěčit, že sem v takovém voze B jel až do Hranic na Moravě, kde nás mělo čekat Pendolino ale k mému překvapení i sem dojela náhradní souprava, díkybohu tam už s Bee. A chybou na straně Pendolina :) Srovnáváš 2 věci. Kdyby ČD byly soukromník s takovým zázemím a flotilou, jistě by ve své sbírce našli pár vozů alespoň Aee a Bee i do těch Hranic. Nevadí, jen Ti ještě pro jistotu připomenu tvoji rozdvojenost: "A nepodložená argumentace západem je ubohost./ Až se stát postará jako v Rakousku nebo Švýcarsku tak dokonce i bude. Argumentace JAK blbec :)))
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
19.09.2007 (22:44)  
Yur@: Další chytrolín od koleje?

Jsem zvykly na ledacos, ale myslenkove pochody nekterych prispivatelu me obcas prekvapi. Jak jste na to prisel? :-)
Registered user Yur@ 
19.09.2007 (22:40)  
Nick: Další chytrolín od koleje?
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 27      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko