..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 19 20 21 22 23 ... 27      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer pekař 
19.09.2007 (20:11)  
zdenek84:jste si jist,že opravdu , ale opravdu žádná reklamní kampaň nebyla?
19.09.2007 (20:11)  
no hele Ja jsem z Lanškrouna a je mi 16
19.09.2007 (20:08)  
ČD4ever: U tebe nějak pořád nevím, jestli si děláš srandu, nebo to myslíš vážně. Jestli je to jako recese, tak už mi to ani nepřijde vtipné, protože neustále meleš jedno a to samé. Jestli je to ovšem míněno vážně, tak vyhledej nejbližší léčebnu, tam už ti poradí co s hlavou. Až doděláš tu školu, tak přijď mezi nás (ČD), on už tě skutečný život na dráze převychová.... :-)

Tuzla Doboj: Velmi oduševnělé. Máš vůbec ponětí, co ty výrazy ve skutečnosti znamenají, nebo to někdo donesl dnes do třídy a ještě stále nevíš jak to správně použít. :-P
19.09.2007 (20:06)  
RT Expres klamal společnost? Nevšiml jsem si nějaké reklamní kampaně. Aby mohl začít jezdit, musel požádat o schválení lokomotiv a místo v JŘ. To udělal, a toho si všichni všimli
Registrierter Benutzer pekař 
19.09.2007 (20:05)  
Miroslav Zikmund:nechci se hádat,ale bytová situace se za Husáka přece jenom zlepšila.Jinak s Vámi ovšem souhlasím.
19.09.2007 (19:54)  
Jízdní doba via Malešice je oproti jízdní době via Libeň směšně delší … Projekt RT Expresů byl od začátku ohlupováním veřejnosti "model KSČ … v roce 1970 bude vyřešen bytový problém, v roce 1980 nebude existovat Masarykovo nádraží, vše bude na hlavním nádraží …", bytový problém nevyřešil bolševik do doby jeho odchodu v roce 1989, nevyřešila ho ani neviditelná ruka trhu pana profesora z Hradu, Masarykovo nádraží se toho času modernizuje …

Pokud neuvidím ekonomickou analýzu, tak neuvěřím tvrzení, že pronájem (ne)moderních lokomotiv od pana Siemense nevyhovujících česko & slovenskému zabezpečovacímu zařízení by přišel levněji než pořízení českých lokomotiv řady 16x / 36x od ŠKODA Plzeň … vyhovujících uvedenému ZZ
Registrierter Benutzer Radek Píša  mail  
19.09.2007 (19:49)  
V této diskuzi mají zřejmě všichni jasno. Jakási společnost Railtrans kdysi přišla s tím, že bude jezdit. Neměla lokomotivy ani vozy. Chtěla si pronajmout německé nákladní lokomotivy Siemens ES 64 F. O problémech zřejmě věděla, protože je mají i DB. Přijde mi to těžce amatérské.
Dotování pendolin je asi nesmysl, ale všichni asi vědí, že jejich nákup byl omyl, takže jezdí na úplně jiných trasách, než měly, a klasické soupravy by byly lepší. Nicméně si myslím, že dotování některých klasických IC/EC je logické, protože vlastně nahrazují kdysy jezdící rychlíky, a měly by je bezesporu nahrazovat více. Bmee na EC jsou kromě toho skutečně problém. Jenže ČD nemají peníze na vozy, a na ně jí může dát jedině její vlastník, vláda. Jenže ta jí je nedá. Btw. vstup soukromého kapitálu je nesmysl, protože ten nemůže jít do návratnosti 20 - 30 let.
Hlavně se tu leckdo vytahuje s ekonomickými znalostmi, přitom ekonomové se nemohou schodnout, jestli je železnice přirozený monopol. Jak víte, v současné době se za něj v ES považuje jen dopravní cesta. Ale např. v závěrečné práci výzkumu efektivity železnice na Masarykově univerzitě považuje Ph. D. Tomeš toto stanovisko za problematické, i když ho zas např. Ph. D. Kvizda hájí. Přirozený monopol je statek, který je vyloučitelný a nerivalitní, např. hasiči. V případě železnice tak sice jednotka nákladu vylučuje jinou, ale s každou další jednotkou klesají průměrné náklady. To vysvětluje, že v nákladní dopravě soukromníci vozí nejlukrativnější ucelenky, i když by měly podle struktury oligopolu vozit nejméně lukrativní přepravy kvůli vysokým průměrným nákladům.
Konkurence tak může pouze snížit efektivitu v odvětví. Je faktem, že ČD jsou mizerné, to je ale způsobeno politickými (najímání neschopného managementu od převratu) a kulturními, kdy je vládě umožněno se hloupě vymlouvat a podkapitalizovávat svůj majetek. Viz např. ÖBB, které fungují integrovaně i s infrastrukturou a mohli by nám být, vzhledem k podobné struktuře sítě, vzorem. V žádném případě o nich nelze říct, že jsou nekvalitní.
Bylo to napsáno cosi o privatizaci, jenže nebylo napsáno proč a komu, když nemyslíme srovnání se silniční dopravou, která má ale jiné nákladové charakteristiky. Autor to tedy zřejmě neví, ale je z nějakého metafyzického důvodu přesvědčen, že se cosi stane. Metafyzické důvody mají ovšem svoje výhody, např. s nimi nejde diskutovat.
19.09.2007 (19:48)  
ČD4ever - vítej zpět!!! :D
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
19.09.2007 (19:35)  
Sunfreedom: Jen si mě pěkně vychutnejte za to, že bráním společnost, které se nedostává takové cti, jakou by si zasloužila.......
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
19.09.2007 (19:32)  
Burns: A co s tím můžeš udělat? NIC, TAK MLČ!
  1 ... 19 20 21 22 23 ... 27      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko