Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans

Tuzla Doboj: Velmi oduševnělé. Máš vůbec ponětí, co ty výrazy ve skutečnosti znamenají, nebo to někdo donesl dnes do třídy a ještě stále nevíš jak to správně použít. :-P
Pokud neuvidím ekonomickou analýzu, tak neuvěřím tvrzení, že pronájem (ne)moderních lokomotiv od pana Siemense nevyhovujících česko & slovenskému zabezpečovacímu zařízení by přišel levněji než pořízení českých lokomotiv řady 16x / 36x od ŠKODA Plzeň … vyhovujících uvedenému ZZ
Dotování pendolin je asi nesmysl, ale všichni asi vědí, že jejich nákup byl omyl, takže jezdí na úplně jiných trasách, než měly, a klasické soupravy by byly lepší. Nicméně si myslím, že dotování některých klasických IC/EC je logické, protože vlastně nahrazují kdysy jezdící rychlíky, a měly by je bezesporu nahrazovat více. Bmee na EC jsou kromě toho skutečně problém. Jenže ČD nemají peníze na vozy, a na ně jí může dát jedině její vlastník, vláda. Jenže ta jí je nedá. Btw. vstup soukromého kapitálu je nesmysl, protože ten nemůže jít do návratnosti 20 - 30 let.
Hlavně se tu leckdo vytahuje s ekonomickými znalostmi, přitom ekonomové se nemohou schodnout, jestli je železnice přirozený monopol. Jak víte, v současné době se za něj v ES považuje jen dopravní cesta. Ale např. v závěrečné práci výzkumu efektivity železnice na Masarykově univerzitě považuje Ph. D. Tomeš toto stanovisko za problematické, i když ho zas např. Ph. D. Kvizda hájí. Přirozený monopol je statek, který je vyloučitelný a nerivalitní, např. hasiči. V případě železnice tak sice jednotka nákladu vylučuje jinou, ale s každou další jednotkou klesají průměrné náklady. To vysvětluje, že v nákladní dopravě soukromníci vozí nejlukrativnější ucelenky, i když by měly podle struktury oligopolu vozit nejméně lukrativní přepravy kvůli vysokým průměrným nákladům.
Konkurence tak může pouze snížit efektivitu v odvětví. Je faktem, že ČD jsou mizerné, to je ale způsobeno politickými (najímání neschopného managementu od převratu) a kulturními, kdy je vládě umožněno se hloupě vymlouvat a podkapitalizovávat svůj majetek. Viz např. ÖBB, které fungují integrovaně i s infrastrukturou a mohli by nám být, vzhledem k podobné struktuře sítě, vzorem. V žádném případě o nich nelze říct, že jsou nekvalitní.
Bylo to napsáno cosi o privatizaci, jenže nebylo napsáno proč a komu, když nemyslíme srovnání se silniční dopravou, která má ale jiné nákladové charakteristiky. Autor to tedy zřejmě neví, ale je z nějakého metafyzického důvodu přesvědčen, že se cosi stane. Metafyzické důvody mají ovšem svoje výhody, např. s nimi nejde diskutovat.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











