Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans

Jelikož mi nevěříte, tak přikládám odkaz na podmínky pro udělení dotace na autobus:
http://www.prodopravce.cz/zprava-i939.php
Tedy dotace může (není automaticky!!) být přidělena na autobus, který následujících 6 let ujede 80 procent km v ZDO (to není dálková doprava) a to ve výši max 30 procent pořizovací ceny.
ČD4EVER: Kdybys argumentoval alespoň nějak... lehce neprůstřelně (i když to jde dost těžko, když obhajuješ ČD, tiskoví mluvčí by mohli vyprávět). Konkurence dráhu ničí? A jak to víte? Vždyť tam žádná není? Soukromníci jezdí v podstatě jen tam, kde ČD vyklidily pole. A je zajímavé, že se dost často uživí. Já jen všude mezi autobusy vidím, že tam to prospívá - na všech linkách co jezdím je několik dopravců a každý se může přetrhnout aby byl buď nejlevnější nebo nejrychlejší, nebo měl alespoň měl nejkrásnější autobus.
A to s tou větou "dokážou se poprat s konkurencí"... to je jak ze skript z dopravky... ale z nějekejch špatnejch. Jakou konkurenci? Žádnou nemá. A pokud by se nějaká objevila, tak ji stát zadupe. Jen doufám, že to co stát teď dělá je způsob, jak zvýšit cenu firmy, než ji zprivatizujou :-).
Takže...
1) Privatizace Carga
2) Privatizace ČD (případně rozdělit na regionální a dálkovou vnitrostátní + mezinárodní dopravu)
3) Privatizovat každé nádraží se zaměstnanci
4) Privatizace SŽDC (později, o hodně.. později)
Popojedem.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











