Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans

Jak jsem psal - tohle zařazení IC/EC/SC do ZDO je návrh, tedy stejně dobře mohl přijít návrh na snížení ceny DC pro osobní dopravu a neřekl bych ani fň.
**projektu SC Pendolino nach Ostrava jsem byl nakloněn**
Těm normálníma rozumným lidem přeji pěkný den.
PS: pevně doufám, že pana ČD zaměstnají někde na ministerstvu dopravy, to bude to pravé.
b) Mýto platí. Jestli se bavíme o budoucnosti, pak měli na ministerstvu vymyslet snížení ceny DC pro vlaky osobní přepravy a ne zabetonování molocha.
c) Kde jste mi odpověděl na mou hlavní otázku - proč se na trasách, kde jezdí soukromník a vydělává, státem dotuje jeho konkurence? Jaký to má smysl a kdo na tom vydělá?
d) Já nejsem ani proti dotování, ale pokud jezdí v titulu dorvnání ztráty v ZDO monopolista, tak to, alespoň z pohledu člověka s pár semestry mikro/makro, nemůže dobře dopadnout.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










