..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 21 22 23 24 25 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
19.09.2007 (18:43)  
pekař: Já to nenapsal? :) Autobusové linky v relacích srovnatelných s IC/EC nepobírají dotace, a také jim nikdo autobusy nekupuje. Jak dlouho platí mýto je irelevantní, vydělávají i s ním.

Jak jsem psal - tohle zařazení IC/EC/SC do ZDO je návrh, tedy stejně dobře mohl přijít návrh na snížení ceny DC pro osobní dopravu a neřekl bych ani fň.
19.09.2007 (18:33)  
Web: Proč dotovat SC? Bo Jančura.... Student Agency začne jezdit za 300, tak ČD budou jezdit za 299 a zbytek vezmou jako dotace...jak prosté a průhledné...
19.09.2007 (18:33)  
PES38: pěkně jsi to napsal:)
registrovaný uživatel pekař 
19.09.2007 (18:32)  
Jinak nechápů jaký je rozdíl mezi skalním zastáncem unitární železnice a jejím odpůrcem . Jak koukám , někteří s tím mají problém...
registrovaný uživatel PES38 
19.09.2007 (18:30)  
ČD4EVER: Doporučuji omévat přirození vlažnou vodou.
registrovaný uživatel pekař 
19.09.2007 (18:30)  
Otázka je , jak dlouho to mýto platí a taky kolik . V tom je autobusová doprava neustále zvýhodňována . Ono pokud mi někdo zaplatí nové autobusy a cestu , tak se pak vydělává docela snadno ..
registrovaný uživatel Web 
19.09.2007 (18:27)  
Celkově se mému pochopení pořád schovává myšlenka proč dotovat "manažerské vlaky" typu SC? To mi přijde, a prosím neobviňujte mě z nějakého kastování, jako by stát dotoval "sociální bydlení" řekněme ve vilách u Julisky.

**projektu SC Pendolino nach Ostrava jsem byl nakloněn**
registrovaný uživatel maty 
19.09.2007 (18:26)  
vzdávám diskusi s panem ČD, protože pokud jste skutečně vysokoškolák v tom případě jste se přeštudoval a moc četl propagační materiály o ČD. říci že konkurence na dráze nemá smysl, to je špek tohoto měsíce. díky za něj.pokud zde budou psát tito lidé, nemá cenu vést jakoukoli další diskusi.sbohem.
Těm normálníma rozumným lidem přeji pěkný den.

PS: pevně doufám, že pana ČD zaměstnají někde na ministerstvu dopravy, to bude to pravé.
registrovaný uživatel Web 
19.09.2007 (18:19)  
pekař: a) Autobusoví dopravci na linkách srovnatelných s IC/EC/SC dotace opravdu nepobírají. Podle některých jimi dokonce občas dotují ZDO (CSAD Liberec, dovolte mi se zasmát). Dotace jdou především na nákup nízkopodlažňáků a místní dopravu.

b) Mýto platí. Jestli se bavíme o budoucnosti, pak měli na ministerstvu vymyslet snížení ceny DC pro vlaky osobní přepravy a ne zabetonování molocha.

c) Kde jste mi odpověděl na mou hlavní otázku - proč se na trasách, kde jezdí soukromník a vydělává, státem dotuje jeho konkurence? Jaký to má smysl a kdo na tom vydělá?

d) Já nejsem ani proti dotování, ale pokud jezdí v titulu dorvnání ztráty v ZDO monopolista, tak to, alespoň z pohledu člověka s pár semestry mikro/makro, nemůže dobře dopadnout.
19.09.2007 (18:18)  
Co na to Jančura? Co na to EU? Co na to Jan Tleskač? ...
  1 ... 21 22 23 24 25 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko