Praha - Hojně diskutovaná stavba městské rychlodráhy, která má spojit Prahu s letištěm Ruzyně, má další komplikaci. Stavba se totiž příliš nezamlouvá obyvatelům Dejvic, Veleslavína, Ořechovky a Liboce. Zastupitelé Prahy 6, jejíž území má trať protínat prakticky celé a bez jejichž souhlasu se stavět nemůže, mají nyní šanci vytěžit z této situace politický kapitál. Starosta šesté městské části Tomáš Chalupa připouští, že Praha 6 může poslat rychlodráhu ke dnu. „Pokud nebudou splněny podmínky Prahy 6, stavbu nepřipustíme,“ prohlásil Chalupa. Ač se to nezdá, situace možná velmi brzy dospěje ke svému řešení.
Konečné slovo by mělo padnout za čtvrt roku, kdy starosta předstoupí před zastupitele a občany s výsledky jednání, jež povede s investorem stavby a ministerstvem dopravy. Pokud by se s nimi Praha 6 nedohodla, znamenalo by to podle starosty konec ambiciózního projektu.
Ve skutečnosti ovšem Praha 6 vítězí. Ze čtyř uvažovaných variant byla nakonec vybrána taková, která je nejdražší, ale i nejšetrnější k území - rychlodráha by totiž měla vést po Praze 6 pod zemí. Od Dejvic k Veleslavínu povede tunel. Zvolená varianta bude mít minimální dopad na místní obyvatele. Problémem je ale cena, navíc by tím železnice do jisté míry dublovala pražské metro. Z Dejvic do Ruzyně má totiž souběžně vést i prodloužená trasa linky A.
Podle Chalupy se to nevylučuje. „Ani já, ani můj předchůdce Pavel Bém jsme přece nikdy neříkali, že otázka zní buď metro nebo rychlodráhu,“ prohlásil Chalupa. O konkrétních detailech projektu však odmítl hovořit s tím, že součástí dohod jednajících stran je nezveřejňovat je v médiích. Investor potvrdil, že na připomínky Prahy 6 a 7 bere ohled. „Připravované varianty na stanoviska Prahy 6 reagují,“ řekla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře Správy železniční dopravní cesty.
zdroj: Lidové noviny
| 26.9.2007 (7:00)
Akorat nechapu tu zavorku... Proc doplnujes, ze ve Vidni je S-bahn normalni zeleznice? Na to jsou nejake "tabulky", co je S-bahn, co je metro a co je "normalni zeleznice"? To je to hlavni, o cem jsem psal.
http://web.quick.cz/terrigenia/texty/letiste.htm
Čili se musí v souvislosti s rychlodráhou s konečnou platností rozhodnout také o poloze Masarykova nádraží, resp. jeho zániku pro železniční provoz a přesunutí dopravy pod úroveň Hlavního nádraží, resp. o koncové stanici rychlodráhy a o z toho se odvíjející její trase. Pozn.: Že by tato podzemní část Hlaváku v českých provozních podmínkách vypadala jak Warszawa Sródmejscie, to už je jiná otázka...
Jinak z te vasnive debaty metro/vlak celkem tecu... Kdyby u Cernaku na peti metrech prerusili ten tubus, tak co? Tak uz to nebude metro, ale vlak? Nebo S-Bahn? Nebo svetovy unikat? Kdyz pojede souprava metra na povrchu a nebude nicim prekryta, tak se neco stane? Exploduje, nebude fungovat?
sersa: Vést vlaky na letiště po Semmeringu, to tu již bylo, ale je to dost velká zajížďka. Přestože by obnovení výhyben na této trati mohlo napomoci jejímu využití pro cesty na Žvahov, Cibulku a do Řep, pro jízdu z centra na letiště by to bylo podle mě dost nevýhodné. Podobně nevýhodné, jako je vést tam metro přes všechna místa s hustším osídlením v Praze 6...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










