..: Praha 6 nadále komplikuje stavbu rychlodráhy do Ruzyně :..

Ilustrační obrázekPraha - Hojně diskutovaná stavba městské rychlodráhy, která má spojit Prahu s letištěm Ruzyně, má další komplikaci. Stavba se totiž příliš nezamlouvá obyvatelům Dejvic, Veleslavína, Ořechovky a Liboce. Zastupitelé Prahy 6, jejíž území má trať protínat prakticky celé a bez jejichž souhlasu se stavět nemůže, mají nyní šanci vytěžit z této situace politický kapitál. Starosta šesté městské části Tomáš Chalupa připouští, že Praha 6 může poslat rychlodráhu ke dnu. „Pokud nebudou splněny podmínky Prahy 6, stavbu nepřipustíme,“ prohlásil Chalupa. Ač se to nezdá, situace možná velmi brzy dospěje ke svému řešení.

Konečné slovo by mělo padnout za čtvrt roku, kdy starosta předstoupí před zastupitele a občany s výsledky jednání, jež povede s investorem stavby a ministerstvem dopravy. Pokud by se s nimi Praha 6 nedohodla, znamenalo by to podle starosty konec ambiciózního projektu.

Ve skutečnosti ovšem Praha 6 vítězí. Ze čtyř uvažovaných variant byla nakonec vybrána taková, která je nejdražší, ale i nejšetrnější k území - rychlodráha by totiž měla vést po Praze 6 pod zemí. Od Dejvic k Veleslavínu povede tunel. Zvolená varianta bude mít minimální dopad na místní obyvatele. Problémem je ale cena, navíc by tím železnice do jisté míry dublovala pražské metro. Z Dejvic do Ruzyně má totiž souběžně vést i prodloužená trasa linky A.

Podle Chalupy se to nevylučuje. „Ani já, ani můj předchůdce Pavel Bém jsme přece nikdy neříkali, že otázka zní buď metro nebo rychlodráhu,“ prohlásil Chalupa. O konkrétních detailech projektu však odmítl hovořit s tím, že součástí dohod jednajících stran je nezveřejňovat je v médiích. Investor potvrdil, že na připomínky Prahy 6 a 7 bere ohled. „Připravované varianty na stanoviska Prahy 6 reagují,“ řekla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře Správy železniční dopravní cesty.

zdroj: Lidové noviny


PETR Poslat mail autorovi | 26.9.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
27.09.2007 (10:15)  
nezmar - jede CAT celou trasu jen po S7? No ale OK, ta jedna zastavka z Rennwegu se asi ukocirovat da...
Akorat nechapu tu zavorku... Proc doplnujes, ze ve Vidni je S-bahn normalni zeleznice? Na to jsou nejake "tabulky", co je S-bahn, co je metro a co je "normalni zeleznice"? To je to hlavni, o cem jsem psal.
27.09.2007 (10:13)  
Bylo by pěkné, aby MD pokutovalo Prahu 6 za zdržování veřejně prospěšného projektu podobně jako to chce udělat s ekologickými organizacemi blokujícími výstavbu dálnic (D8, Brno-Vídeň).
27.09.2007 (9:13)  
no nejaki ludkovia na uradoch su nenazrani ked z toho nemaju do vacku tak nech radsej nie je nic POSTRIELAT MALO!!!. Ale to je asi bezny zjav tu na okoli na slovensku detto aj inde :-(
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
27.09.2007 (8:43)  
Ja hlavne nedokazu pochopit, jak je mozne, ze jedna lobbisticka skupina na mestske casti muze neustale blokovat projekt, ktery je jednoznacne ve verejnem zajmu, coz potvrzuji jak odbornici, tak i vsechny studie, ktere byly objednany (dokoce i v zahranici). Doporucuji

http://web.quick.cz/terrigenia/texty/letiste.htm
registrovaný uživatel nezmar 
27.09.2007 (8:18)  
M: No on ma ten S-Bahn (S7) (ve Vidni normalni zeleznice) interval pul hodiny a CAT taky.
registrovaný uživatel Busman 
27.09.2007 (8:05)  
Záleží jaké pražské nádraží by mělo být koncovou stanicí rychlodráhy. Pokud by měla vesměs kopírovat současnou trať 120 a ústit na Masarykovo nádraží v současné poloze (čili ne v poloze přesunuté v podzemí Hlavního nádraží) je rychlodráha na nic - právě kvůli komplikacím vedení dálkových vlaků až na letiště. Ono když bude Nové spojení, byla by velká škoda, aby všechny dálkové vlaky na Hlavní nádraží nezajížděly. Trať 122 vidím pro kapacitnější dopravu rovněž mrtvou. Pak by stálo za to oživit myšlenku spojení z nádraží Holešovice tunelem přímo na letiště a dál do Kladna.

Čili se musí v souvislosti s rychlodráhou s konečnou platností rozhodnout také o poloze Masarykova nádraží, resp. jeho zániku pro železniční provoz a přesunutí dopravy pod úroveň Hlavního nádraží, resp. o koncové stanici rychlodráhy a o z toho se odvíjející její trase. Pozn.: Že by tato podzemní část Hlaváku v českých provozních podmínkách vypadala jak Warszawa Sródmejscie, to už je jiná otázka...
registrovaný uživatel M 
27.09.2007 (2:04)  
Ve Vidni s CATem a intervalama metra (S-Bahnu, nazev je celkem ukradenej) problem maji?

Jinak z te vasnive debaty metro/vlak celkem tecu... Kdyby u Cernaku na peti metrech prerusili ten tubus, tak co? Tak uz to nebude metro, ale vlak? Nebo S-Bahn? Nebo svetovy unikat? Kdyz pojede souprava metra na povrchu a nebude nicim prekryta, tak se neco stane? Exploduje, nebude fungovat?
27.09.2007 (0:31)  
Jestli ještě můžu... můj názor, že spíš metro se odvíjí od toho, že Praha nebude vždycky končit na Ruzyni. Jednou to prostě dojde tak daleko, že letiště bude uvnitř města, jako je to v jiných městech. Dědina a Liboc nebudou konec Prahy, a pak by bylo fakt divný mít de facto uprostřed zástavby rychlodráhu pro vlak, když všude jinde bude metro...
27.09.2007 (0:16)  
Redispero: To byla při přímé variantě (Vítězné náměstí - Červený Vrch - Petřiny - Dědina - Dlouhá Míle - Letiště) a bylo to tak i uváděno. Povede-li však přes Motol a Bílou Horu, pak bude pravděpodobně delší. Mezi Můstkem a Dejvicemi má metro trasu kratší, ale potom už jasně vede železnice, navíc když na ní není ani zastávka Ořechovka... Kromě toho letiště je třeba zpřístupnit nejen z Můstku, ale ze všech částí Prahy i Čech. Hlavní ani Masarykovo nádraží nenabízejí přestup na linku metra A. Má snad celá republika jezdit na letiště po silnici kvůli pár lidem, kterým by se jinak zhroutil sen o všespásném metru? Pravda, zapojení tratě od Bubnů na hlavní nádraží bude chvíli trvat.

sersa: Vést vlaky na letiště po Semmeringu, to tu již bylo, ale je to dost velká zajížďka. Přestože by obnovení výhyben na této trati mohlo napomoci jejímu využití pro cesty na Žvahov, Cibulku a do Řep, pro jízdu z centra na letiště by to bylo podle mě dost nevýhodné. Podobně nevýhodné, jako je vést tam metro přes všechna místa s hustším osídlením v Praze 6...
registrovaný uživatel Lanhut 
26.09.2007 (21:50)  
Dporučuji diskuzi k tomuto tématu na www.praha6/forum/index.php
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko