Praha - Hojně diskutovaná stavba městské rychlodráhy, která má spojit Prahu s letištěm Ruzyně, má další komplikaci. Stavba se totiž příliš nezamlouvá obyvatelům Dejvic, Veleslavína, Ořechovky a Liboce. Zastupitelé Prahy 6, jejíž území má trať protínat prakticky celé a bez jejichž souhlasu se stavět nemůže, mají nyní šanci vytěžit z této situace politický kapitál. Starosta šesté městské části Tomáš Chalupa připouští, že Praha 6 může poslat rychlodráhu ke dnu. „Pokud nebudou splněny podmínky Prahy 6, stavbu nepřipustíme,“ prohlásil Chalupa. Ač se to nezdá, situace možná velmi brzy dospěje ke svému řešení.
Konečné slovo by mělo padnout za čtvrt roku, kdy starosta předstoupí před zastupitele a občany s výsledky jednání, jež povede s investorem stavby a ministerstvem dopravy. Pokud by se s nimi Praha 6 nedohodla, znamenalo by to podle starosty konec ambiciózního projektu.
Ve skutečnosti ovšem Praha 6 vítězí. Ze čtyř uvažovaných variant byla nakonec vybrána taková, která je nejdražší, ale i nejšetrnější k území - rychlodráha by totiž měla vést po Praze 6 pod zemí. Od Dejvic k Veleslavínu povede tunel. Zvolená varianta bude mít minimální dopad na místní obyvatele. Problémem je ale cena, navíc by tím železnice do jisté míry dublovala pražské metro. Z Dejvic do Ruzyně má totiž souběžně vést i prodloužená trasa linky A.
Podle Chalupy se to nevylučuje. „Ani já, ani můj předchůdce Pavel Bém jsme přece nikdy neříkali, že otázka zní buď metro nebo rychlodráhu,“ prohlásil Chalupa. O konkrétních detailech projektu však odmítl hovořit s tím, že součástí dohod jednajících stran je nezveřejňovat je v médiích. Investor potvrdil, že na připomínky Prahy 6 a 7 bere ohled. „Připravované varianty na stanoviska Prahy 6 reagují,“ řekla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře Správy železniční dopravní cesty.
zdroj: Lidové noviny
| 26.9.2007 (7:00)
Celekm dost lítám a vždycky jsem rád když se místní letiště nesnaží dělat z dopravy business a linky tam fungují v běžném tarifu MHD. Bohužel to tak většinou není, ať už kvůli velké vzdálenosti letiště od města samotného, ale to případ Prahy rozhodně není nebo prostě proto že je to dobrej kšeft.
Osobně byla pro mě hlavní výhoda vlaku proti metru rychlé spojení centra města s letištěm. To co navrhli jako trasu přes Motol je peklo. Kdyby ovšem trasa A pokračovala rovně po Evropské asi bych byl také pro řešení obsluhy letiště metrem.
To také nic nemění na tom že Kladno by si lepší spojení do Prahy zasloužilo, nehledě na LKPR.
Ještě prosím uveď, jak bys takovou kolejovou splítku zvládal kapacitně. Metro má dost přesné intervaly, a jejich narušení zpožděným vlakem od Kladna by bylo fatální.
Ovšem pokud navrhuješ, aby z Dejvické do splítky najížděly na A-čku nezávislé soupravy metra, tak to je ještě větší blbost + přestup.
Na dvorku si můžeš postavit co chceš, ale zkoordinovat provoz systému DPP a ČD ve stejném průjezdném profilu, to nevidím dobře.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










