..: Praha 6 nadále komplikuje stavbu rychlodráhy do Ruzyně :..

Ilustrační obrázekPraha - Hojně diskutovaná stavba městské rychlodráhy, která má spojit Prahu s letištěm Ruzyně, má další komplikaci. Stavba se totiž příliš nezamlouvá obyvatelům Dejvic, Veleslavína, Ořechovky a Liboce. Zastupitelé Prahy 6, jejíž území má trať protínat prakticky celé a bez jejichž souhlasu se stavět nemůže, mají nyní šanci vytěžit z této situace politický kapitál. Starosta šesté městské části Tomáš Chalupa připouští, že Praha 6 může poslat rychlodráhu ke dnu. „Pokud nebudou splněny podmínky Prahy 6, stavbu nepřipustíme,“ prohlásil Chalupa. Ač se to nezdá, situace možná velmi brzy dospěje ke svému řešení.

Konečné slovo by mělo padnout za čtvrt roku, kdy starosta předstoupí před zastupitele a občany s výsledky jednání, jež povede s investorem stavby a ministerstvem dopravy. Pokud by se s nimi Praha 6 nedohodla, znamenalo by to podle starosty konec ambiciózního projektu.

Ve skutečnosti ovšem Praha 6 vítězí. Ze čtyř uvažovaných variant byla nakonec vybrána taková, která je nejdražší, ale i nejšetrnější k území - rychlodráha by totiž měla vést po Praze 6 pod zemí. Od Dejvic k Veleslavínu povede tunel. Zvolená varianta bude mít minimální dopad na místní obyvatele. Problémem je ale cena, navíc by tím železnice do jisté míry dublovala pražské metro. Z Dejvic do Ruzyně má totiž souběžně vést i prodloužená trasa linky A.

Podle Chalupy se to nevylučuje. „Ani já, ani můj předchůdce Pavel Bém jsme přece nikdy neříkali, že otázka zní buď metro nebo rychlodráhu,“ prohlásil Chalupa. O konkrétních detailech projektu však odmítl hovořit s tím, že součástí dohod jednajících stran je nezveřejňovat je v médiích. Investor potvrdil, že na připomínky Prahy 6 a 7 bere ohled. „Připravované varianty na stanoviska Prahy 6 reagují,“ řekla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře Správy železniční dopravní cesty.

zdroj: Lidové noviny


PETR Poslat mail autorovi | 26.9.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Foxx  mail  
26.09.2007 (13:50)  
Laborec425: Já se na to snažím koukat ale pohledem člověka přijíždějícího do Prahy. Koupíš si jednoduše jízdenku na socku a jedeš. Prostě až do svého hotelu, nebo na místo kam chceš. (Hlavák, Florenc, hospoda U Pinkasů) Nevěřím totiž tomu že na "airport expres" nebo jak by to spojení jmenovalo platil tarif PID. To spíš Letiště Praha spolu s ČD vymyslej nějakej super mega tarif. Pro návštěvníka to znamená zbytečnej krok navíc.
Celekm dost lítám a vždycky jsem rád když se místní letiště nesnaží dělat z dopravy business a linky tam fungují v běžném tarifu MHD. Bohužel to tak většinou není, ať už kvůli velké vzdálenosti letiště od města samotného, ale to případ Prahy rozhodně není nebo prostě proto že je to dobrej kšeft.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
26.09.2007 (13:35)  
Foxx: Vlak by byl pro převoz zavazadel rozhodně lepší a raději přestup vlak vlak než metro vlak. Navíc by na letišti končily některé EC. A ještě nesmíme zapomenout na Kladno, kam by byla trať také prodloužena. Takže je jasná volba vlak.
registrovaný uživatel pájin 
26.09.2007 (13:31)  
Bez zohlednění provedení stavby a dostupnosti je škoda generalizovat. Ty vlaky by mohly být tak plné, že by se intervaly vyplatilo zkrátit. A taky záleží na místních podmínkách. Kromě metra A se mluví taky o metru D. Kdyby nějaká 471 po vlastním mimoúřovňovém tělese jezdila z Písnice na Hlavní, byl bys ráno v 7,30 vděčný i za ty 15min. intervaly a na Hlaváku bys byl daleko dřív než dneska autobusem, následně metrem.
registrovaný uživatel waszyn 
26.09.2007 (13:24)  
Ono je to vsechno pekne ale je tady jeste jedna zasadni zalezitost a tou je interval provozu na planovane zel.trati, nazev rychlodraha mi prijde pro dvojkolejnou elektrifikovanou trat po ktere projede jednou za ctvrt hodiny 471 komicky az temer trapny. Jsem presvedcen o tom, ze mensi ten interval urcite nebude a ze tech 15 minut by byla jeste spicka. Pro dopravu z letiste do mesta dejme tomu o.k., ale pro obyvatele P6 naprosto nepouzitelna zalezitost a podle me je zbytecne tam vubec budovat nejake zastavky. Cili ac jsem priznivcem spise zeleznicniho propojeni, tak se jim ani nedivim... a pojal bych to fakt tim tunelem, s tim, ze by to stavelo jen masarykac, vltavska, hradcanska, mile, ruzyne.. a udelal jim to metro. to bych vsak netahal az na letiste, ale z motola pekne na repy a zlicin..
registrovaný uživatel Foxx  mail  
26.09.2007 (13:23)  
xAnri05: myslím že objemná zavazadla přepravíš úplně stejně vlakem jako metrem. Mimochodem přestupovat budeš muset také... akorát ne metro-vlak ale vlak-vlak pokud nejseš pražák.
Osobně byla pro mě hlavní výhoda vlaku proti metru rychlé spojení centra města s letištěm. To co navrhli jako trasu přes Motol je peklo. Kdyby ovšem trasa A pokračovala rovně po Evropské asi bych byl také pro řešení obsluhy letiště metrem.
To také nic nemění na tom že Kladno by si lepší spojení do Prahy zasloužilo, nehledě na LKPR.
registrovaný uživatel Crozz  mail  
26.09.2007 (12:46)  
na letiště jednoznačně vlak,metro nemá smysl kvůli obklice,ať končí na Dědině,a nejede přes Motol a Bílou Horu
registrovaný uživatel Bram 
26.09.2007 (12:04)  
Já vím, že zkoordinovat provoz souprav metra a vlaků v jedné trati by byl neskutečný problém. Já také jen navrhnul diskusi. Spíše jsem to bral jako úvahu, zda je to technicky proveditelné. Nic víc, organizační stránkou jsem se záměrně, zdůrazňuji záměrně, nezabýval. Vím dobře proč.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
26.09.2007 (11:54)  
Redispero: duvodu uz bylo napsano mnoho, namatkou - rel. nizka kapacita, obtizna preprava objemnejsich zavazadel, nepohodlne = na stojaka, nutnost prestupovat na vlak (na letiste nejezdi jenom prazaci, prave naopak), neobslouzi Kladno, vysoka cena, dlouha stavba atp. Posledni dve se ale ponekud ztraci, pokud projde navrzena varianta "draha v tunelu".
registrovaný uživatel Redispero  mail  
26.09.2007 (11:45)  
zirecek: proc myslis, ze je metro nevhodne jako spojeni na letiste? Casove to vyjde nastejno a intervaly budou mnohem priznivejsi.
registrovaný uživatel pájin 
26.09.2007 (11:40)  
pro Bram

Ještě prosím uveď, jak bys takovou kolejovou splítku zvládal kapacitně. Metro má dost přesné intervaly, a jejich narušení zpožděným vlakem od Kladna by bylo fatální.
Ovšem pokud navrhuješ, aby z Dejvické do splítky najížděly na A-čku nezávislé soupravy metra, tak to je ještě větší blbost + přestup.
Na dvorku si můžeš postavit co chceš, ale zkoordinovat provoz systému DPP a ČD ve stejném průjezdném profilu, to nevidím dobře.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko