..: Praha 6 nadále komplikuje stavbu rychlodráhy do Ruzyně :..

Ilustrační obrázekPraha - Hojně diskutovaná stavba městské rychlodráhy, která má spojit Prahu s letištěm Ruzyně, má další komplikaci. Stavba se totiž příliš nezamlouvá obyvatelům Dejvic, Veleslavína, Ořechovky a Liboce. Zastupitelé Prahy 6, jejíž území má trať protínat prakticky celé a bez jejichž souhlasu se stavět nemůže, mají nyní šanci vytěžit z této situace politický kapitál. Starosta šesté městské části Tomáš Chalupa připouští, že Praha 6 může poslat rychlodráhu ke dnu. „Pokud nebudou splněny podmínky Prahy 6, stavbu nepřipustíme,“ prohlásil Chalupa. Ač se to nezdá, situace možná velmi brzy dospěje ke svému řešení.

Konečné slovo by mělo padnout za čtvrt roku, kdy starosta předstoupí před zastupitele a občany s výsledky jednání, jež povede s investorem stavby a ministerstvem dopravy. Pokud by se s nimi Praha 6 nedohodla, znamenalo by to podle starosty konec ambiciózního projektu.

Ve skutečnosti ovšem Praha 6 vítězí. Ze čtyř uvažovaných variant byla nakonec vybrána taková, která je nejdražší, ale i nejšetrnější k území - rychlodráha by totiž měla vést po Praze 6 pod zemí. Od Dejvic k Veleslavínu povede tunel. Zvolená varianta bude mít minimální dopad na místní obyvatele. Problémem je ale cena, navíc by tím železnice do jisté míry dublovala pražské metro. Z Dejvic do Ruzyně má totiž souběžně vést i prodloužená trasa linky A.

Podle Chalupy se to nevylučuje. „Ani já, ani můj předchůdce Pavel Bém jsme přece nikdy neříkali, že otázka zní buď metro nebo rychlodráhu,“ prohlásil Chalupa. O konkrétních detailech projektu však odmítl hovořit s tím, že součástí dohod jednajících stran je nezveřejňovat je v médiích. Investor potvrdil, že na připomínky Prahy 6 a 7 bere ohled. „Připravované varianty na stanoviska Prahy 6 reagují,“ řekla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře Správy železniční dopravní cesty.

zdroj: Lidové noviny


PETR Poslat mail autorovi | 26.9.2007 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer sersa  mail  
26.09.2007 (21:47)  
Podle me je duvod tohodle vseho jasny - Chalupa vyhral na Praze 6 volby za to ze prosadi metro a proto bude proti cemukoliv co by mohlo vest k myslence ze nakonec metro nebude - i kdyby to mela byt treba cyklostezka :) Tak me napada - nakolik moc by bylo realne aspon zakladne opravit, zadratovat a v nejslabsich mistech zdvojkolejnit trat vedouci temer mimo P6 ze Smichova?
26.09.2007 (20:46)  
Metro na letiště přece nebude, to povede nejdál do Motola, to že je domalovaný až na Ruzyň je jenom taková kulišárna.
26.09.2007 (19:09)  
ad násoska : můžete prosím konkrétně upřesnit kde je takový souběh ?
26.09.2007 (18:24)  
V Berlíně jezdí S-Báhn se spodním napájením a vlak s vrchním taky často po stejné koleji.
Registrierter Benutzer Redispero  mail  
26.09.2007 (16:59)  
Jarousek a Frantisek: Jizdni doba metra z Mustku na letiste bude stejna jako "rychlodrahy" z Masarycky
26.09.2007 (15:31)  
No, a to ještě musíme vzít v úvahu, že vzdálenost mezi některými stanicemi bude možná odpovídat jídzní době 3 minuty...
26.09.2007 (15:29)  
Stavět metro na letiště je naprostá volovina a vyhození peněz do vzduchu, protože to nic neurychlí... Nevim kolik má být na trase metra zastávek, ale kdyby jich tam bylo okolo 10, tak se jídní doba bude pohybovat (z Dejvické) okolo 20 minut (k těm 20 min. jsem dopracoval tím, že průměrná jízdní doba mezi stanicema na existujících tratích metra je cca 2 min. i se zastavením a rozjezdy)!! Bohužel tak jízdní doba na letiště zůstane zhruba stejná jako dnes!!
26.09.2007 (15:25)  
Nevím, proč by nemohly na letiště vést železniční koleje. Nevím, proč by po nich nemohly jezdit méně kapacitní vlaky než 471. Nevím, proč by tyto vlaky nemohly zastavovat na Masarykově nádraží, v Bubnech, u výstaviště nebo u Sparty, v Dejvicích, na Ořechovce, ve Veleslavíně, Liboci, Ruzyni, na Dlouhé Míli a na letišti, případně pokračovat do Kladna, eventuelně přímo spojkou do Středokluk a Slaného. Nevím, proč by nemohly jezdit v intervalu kratším než 15 minut po dvojkolejné trati. Nevím, proč by metro nemohlo končit na Červeném Vrchu (vestibuly Horoměřická a Sídliště Červený Vrch) nebo na Petřinách (dva vestibuly v sídlišti) a Dědinu obsloužit tramvaje po rekonstruované trati se zatravněným svrškem navazující na vlaky na Dlouhé Míli a ve Veleslavíně a na metro na Červeném Vrchu či Vítězném náměsti. Také mi není jasné, jakých výhod dosáhneme vedením v tunelech, nepočítám-li jen výhody pro automobily - trakčně nevýhodné, pro cestující nevýhodné, při protihlukových opatřeních (prosklené stěny, moderní konstrukce kolejí i vozidel) pro okolí téměř stejné (navíc zástavba vznikla až po trati). A teď mi řekněte, proč kvůli hrstce neznalých mají velká sídliště na plánované trase metra D, kam nevedou dosud žádné koleje, má čekat na soukromého investora, zatímco se bude v Praze 6 s menšími sídlišti a sítí kolejových tras budovat jakýsi klikatý tunel, který bude dobrý akorát k tomu, že doba k přemístění z většiny míst na této trase zůstane stejná a obsluha ostatních míst na kolejové síti se jeho vlivem (prodloužení intervalů tramvají) zhorší. Vždyť si vezměte, jak dlouho z té Dědiny metrem do města pojedete. Rychleji než dnes to podle mě určitě nebude. Nehledě na to Kladno...
Registrierter Benutzer j p 
26.09.2007 (15:07)  
Bram:
Jednu takovou trat s provozem metra i vlaku znam. Je v japonskem meste Nagoya a vede do Toyotashi - ovsem vlaky metra na teto lince maji napajeni z vrchniho vedeni. Funguje tam pasmovy provoz - ne vsechny vlaky metra pokracuji dale jako vlak.
V "prechodove stanici" se meni strojvedouci a pristupuje pruvodci (v metru pruvodci nejsou), zatimco vlak i substrat pokracuje - at uz je to vlak metra nebo vlak spolecnosti Meitetsu. Vsechny soupravy maji zabezpecovaci zarizeni obou systemu.

Takze odpoved zni: technicky je to proveditelne. Organizacne a hlavne predpisove v podminkach CR tezko.
Registrierter Benutzer pájin 
26.09.2007 (14:03)  
Foxx:

Zdravim z airways.cz.
Ohledně vlaku jde o ty koleje. Jak Laborec správně píše, jde taky o Kladno, a sólo dráhy zvlášť pro Ruzyni, tak pro Kladno nikdo stavět nebude. Vyjděme z faktu, že pokud koleje ano, tak jen jedny. Pokud na nich budou jezdit " drahé " rychlovlaky na letiště a normální vlaky systému ROPID, je druhá věc, ale v těch kolejích to není. Metro je dost komplikované vzhledem k trase do Motola, Kladno neřeší, a Praha řekla, že na pokračování metra z Motola na letiště nadá ani vorla, že je to věc státu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko