Praha - Hojně diskutovaná stavba městské rychlodráhy, která má spojit Prahu s letištěm Ruzyně, má další komplikaci. Stavba se totiž příliš nezamlouvá obyvatelům Dejvic, Veleslavína, Ořechovky a Liboce. Zastupitelé Prahy 6, jejíž území má trať protínat prakticky celé a bez jejichž souhlasu se stavět nemůže, mají nyní šanci vytěžit z této situace politický kapitál. Starosta šesté městské části Tomáš Chalupa připouští, že Praha 6 může poslat rychlodráhu ke dnu. „Pokud nebudou splněny podmínky Prahy 6, stavbu nepřipustíme,“ prohlásil Chalupa. Ač se to nezdá, situace možná velmi brzy dospěje ke svému řešení.
Konečné slovo by mělo padnout za čtvrt roku, kdy starosta předstoupí před zastupitele a občany s výsledky jednání, jež povede s investorem stavby a ministerstvem dopravy. Pokud by se s nimi Praha 6 nedohodla, znamenalo by to podle starosty konec ambiciózního projektu.
Ve skutečnosti ovšem Praha 6 vítězí. Ze čtyř uvažovaných variant byla nakonec vybrána taková, která je nejdražší, ale i nejšetrnější k území - rychlodráha by totiž měla vést po Praze 6 pod zemí. Od Dejvic k Veleslavínu povede tunel. Zvolená varianta bude mít minimální dopad na místní obyvatele. Problémem je ale cena, navíc by tím železnice do jisté míry dublovala pražské metro. Z Dejvic do Ruzyně má totiž souběžně vést i prodloužená trasa linky A.
Podle Chalupy se to nevylučuje. „Ani já, ani můj předchůdce Pavel Bém jsme přece nikdy neříkali, že otázka zní buď metro nebo rychlodráhu,“ prohlásil Chalupa. O konkrétních detailech projektu však odmítl hovořit s tím, že součástí dohod jednajících stran je nezveřejňovat je v médiích. Investor potvrdil, že na připomínky Prahy 6 a 7 bere ohled. „Připravované varianty na stanoviska Prahy 6 reagují,“ řekla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře Správy železniční dopravní cesty.
zdroj: Lidové noviny
| 26.9.2007 (7:00)
Jednu takovou trat s provozem metra i vlaku znam. Je v japonskem meste Nagoya a vede do Toyotashi - ovsem vlaky metra na teto lince maji napajeni z vrchniho vedeni. Funguje tam pasmovy provoz - ne vsechny vlaky metra pokracuji dale jako vlak.
V "prechodove stanici" se meni strojvedouci a pristupuje pruvodci (v metru pruvodci nejsou), zatimco vlak i substrat pokracuje - at uz je to vlak metra nebo vlak spolecnosti Meitetsu. Vsechny soupravy maji zabezpecovaci zarizeni obou systemu.
Takze odpoved zni: technicky je to proveditelne. Organizacne a hlavne predpisove v podminkach CR tezko.
Zdravim z airways.cz.
Ohledně vlaku jde o ty koleje. Jak Laborec správně píše, jde taky o Kladno, a sólo dráhy zvlášť pro Ruzyni, tak pro Kladno nikdo stavět nebude. Vyjděme z faktu, že pokud koleje ano, tak jen jedny. Pokud na nich budou jezdit " drahé " rychlovlaky na letiště a normální vlaky systému ROPID, je druhá věc, ale v těch kolejích to není. Metro je dost komplikované vzhledem k trase do Motola, Kladno neřeší, a Praha řekla, že na pokračování metra z Motola na letiště nadá ani vorla, že je to věc státu.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










