..: Praha 6 nadále komplikuje stavbu rychlodráhy do Ruzyně :..

Ilustrační obrázekPraha - Hojně diskutovaná stavba městské rychlodráhy, která má spojit Prahu s letištěm Ruzyně, má další komplikaci. Stavba se totiž příliš nezamlouvá obyvatelům Dejvic, Veleslavína, Ořechovky a Liboce. Zastupitelé Prahy 6, jejíž území má trať protínat prakticky celé a bez jejichž souhlasu se stavět nemůže, mají nyní šanci vytěžit z této situace politický kapitál. Starosta šesté městské části Tomáš Chalupa připouští, že Praha 6 může poslat rychlodráhu ke dnu. „Pokud nebudou splněny podmínky Prahy 6, stavbu nepřipustíme,“ prohlásil Chalupa. Ač se to nezdá, situace možná velmi brzy dospěje ke svému řešení.

Konečné slovo by mělo padnout za čtvrt roku, kdy starosta předstoupí před zastupitele a občany s výsledky jednání, jež povede s investorem stavby a ministerstvem dopravy. Pokud by se s nimi Praha 6 nedohodla, znamenalo by to podle starosty konec ambiciózního projektu.

Ve skutečnosti ovšem Praha 6 vítězí. Ze čtyř uvažovaných variant byla nakonec vybrána taková, která je nejdražší, ale i nejšetrnější k území - rychlodráha by totiž měla vést po Praze 6 pod zemí. Od Dejvic k Veleslavínu povede tunel. Zvolená varianta bude mít minimální dopad na místní obyvatele. Problémem je ale cena, navíc by tím železnice do jisté míry dublovala pražské metro. Z Dejvic do Ruzyně má totiž souběžně vést i prodloužená trasa linky A.

Podle Chalupy se to nevylučuje. „Ani já, ani můj předchůdce Pavel Bém jsme přece nikdy neříkali, že otázka zní buď metro nebo rychlodráhu,“ prohlásil Chalupa. O konkrétních detailech projektu však odmítl hovořit s tím, že součástí dohod jednajících stran je nezveřejňovat je v médiích. Investor potvrdil, že na připomínky Prahy 6 a 7 bere ohled. „Připravované varianty na stanoviska Prahy 6 reagují,“ řekla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře Správy železniční dopravní cesty.

zdroj: Lidové noviny


PETR Poslat mail autorovi | 26.9.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
26.09.2007 (11:31)  
Bohužel železnice je novými zákony znevýhodněna oproti silnici. Je to prostě bordel a nadutost zástupců Prahy 6. Ano, brzy se to vyřeší, budeme vrtat zastávkové metro nevhodné pro spojení na letiště a starosta dostane po čuni.
Už se ustupuje, "přece nikdo neříkal, že nemůže být metro i rychlodráha zároveň". Ano, v Londýně mohou mít jedním směrem třeba dvě metra, rychlodráhu a čtyři tramvaje. Ale Praha je prozatím malá, peníze za takovou nadčasovost by byly třeba jinde.
registrovaný uživatel Bram 
26.09.2007 (11:01)  
Tomu, aby jezdilo po jedné trati metro i vlak v podstatě nebrání nic. I kdyby se na takové trati provozovaly soupravy M1 a 81-71 spolu s klasickým vlakem. Má to ovšem nějaké háčky, které se ovšem dají řešit. Tedy pokud by se chtělo. Ostatně jedna taková trať tu je - zkušební trať mezi depem Kačerov a žst. Krč, kterou mohou pojíždět jak vlaky, tak soupravy metra. Je ovšem poněkud dražší záležitostí, neboť kvůli rozdílným průjezdním profilům vlaků a metra ji bylo nutno postavit jako splítku. Dále by jistě určitým problémem byly nástupiště. Kdyby po takové trati jezdily jen soupravy centrálně otevíranými dveřmi, mohla by být nástupiště v jedné stanici po obou stranách koleje - na jedné straně pro metro, na druhé pro vlak. Pokud by se tam předpokládal provoz vlakových souprav, které nebudou mít centrálně ovládané otevírání a zavírání dveří, tak by se splítka musela rozplést a kolej pro metro i pro vlak by měly svá vlastní nástupiště, tj. aby nenapadlo někoho z vlaku vystoupit na nástupišti pro metro. A dále by to byl asi tvrdý oříšek pro Drážní úřad, jistě by našel důvody, kterými by se oháněl, aby takové věci zabránil. Například by nevěděl, kam takovou trať zařadit, zda mezi dráhy celostátní, nebo mezi dráhy speciální. Atd. Po pravdě řečeno, ani bych se mu nedivil. A těch oříšků by se možná ještě našlo. Ale nelze to předem odsoudit jako hovadinu, spíš je to námětem k diskusi.
registrovaný uživatel pájin 
26.09.2007 (10:53)  
Pro 362-153

No jasně !!! Metra po 3 minutách, za každým šestým metrem rychlovlak na letiště, každý druhý vlak na letiště s přípojnými vozy na Kladno, a za kazdým třicátým metrem Pendolíno z Ostravy. Vlastně je to v pohodě :-)
26.09.2007 (9:58)  
A co brání tomu, aby na 1 železniční trati jezdilo i metro i vlak? Vždyť např. na okruhu v Cerhenicích mohou jezdit i vozy metra i vlaky. Navíc nevidím důvod, proč by metro muselo nutně jezdit jen pod zemí. Vím, že sice vozy metra mají jiný systém napájení, ale počítám, že na trati stejně žádné přejezdy nebudou, takže není důvod, proč nevymyslet společné řešení za 1 peníze, ne?
26.09.2007 (9:42)  
Mno. Tak já tam bydlím. Na Dědině. Od bytu dolů na Dejvice jezdí sice bus 218 přímo, ale když je zácpa, tak ani smrt nebere... Takže já jsem pro spojení nahoru, jen si sám nejsem v tuhle chvíli jist, co chci víc. Ale metro asi jednoznačně vítezí, i když to bude jezdit oklikou přes Motol. Na druhou stranu neměli bychom zapomínat na kolegy z Kladna, kvůli kterým by se to mělo stavět... No, hlasuju pro metro, ale vlak mi vadit nebude (ale je to alibistické - bydlím úplně nahoře, kdyby mi to mělo jezdit za barákem...).
26.09.2007 (9:41)  
Pořád se mluví o letišti, ale to nikoho nenapadá souvislost s tratí do Kladna? S tou je třeba tak jako tak něco udělat, ať už metro na letiště bude nebo ne - protože ve vztahu k velikosti Prahy a Kladna je ta trať v příšerné podobě a lidí by tam mohlo jezdit mnohem více než tam jezdí teď - není divu, vozy 010 a 021 nikoho moc nelákají. A nevím pořád proč obyvatelům Prahy 6 tolik vadí že místo řvoucích lokomotiv 714 tam budou jezdit elektrické jednotky. To je určitě někdo vystrašil nějakým hrůzným projektem (už slovo rychlodráha může v někom evokovat pocit monstróznosti) a oni se teď bojí jen proto že nejsou informovaní, jak je to vždycky a u všeho.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
26.09.2007 (8:52)  
Vypadá to tak, že asi půjdu provést defenestraci na radnici Prahy 6. Tato stavba se mě osobně dotýká a ušetřila by mi hodně času při každodenním dojíždění do práce, včetně toho, že by byla podstatně komfortnější než metro + bus!
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
26.09.2007 (8:24)  
Myslím, že železnice na letiště je ta nejdůležitější stavba z projektů, které ČD plánujou. A že se dávno nezačalo stavět je z politických důvodů.
26.09.2007 (8:05)  
Asi padesát metrů za naším domem se bude stavět obchvat silnice první třídy. Kdybychom požadovali několikakilometrový tunel, tak by se nám asi všichni vysmáli. Dostaneme předpisové PHS a ještě jsme rádi, že s námi projednali stavbu příjezdové cesty k domu. Nejsem z toho nadšený, ale veřejný zájem by občas zvítězit měl - a já se domnívám, že rychlodráha na letiště by měla být veřejným zájmem číslo jedna (zvlášť když jsem naposledy dorazil linkou AE na letiště se zpožděním 45 minut kvůli zácpě :-(
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko