..: Transrapid v Mnichově se bude stavět :..

Ilustrační obrázekMnichov - První komerčně využívaný Transrapid v Německu bude nakonec přecejen postaven v Mnichově. „Svobodný stát Bavorsko, Spolkové dráhy a rozhodující průmysloví partneři podepsali včera realizační dohodu pro projekt Transrapid v Mnichově,“ sdělila v úterý bavorská státní kancelář.

Bližší detaily o rozhovorech na nejvyšší úrovni s předsedy představenstva DB AG Hartmutem Mehdornem a šéfy průmyslových partnerských podniků o projektu Transrapid by chtěl bavorský ministerský předseda oznámit na tiskové konferenci spolu s ministrem hospodářství a dopravy Erwinem Huberem. V minulém týdnu se spekulovalo, že Stoiber, který chce předat svůj úřad 9. října Günteru Becksteinovi, by chtěl financování Transrapidu vyřešit začátkem října.

Spolková vláda i Bavorsko počítají zatím s náklady ve výši 1,85 miliardy eur. Chybějících 165 milionů a všechna navýšení nákladů půjde k tíži Bavorska, drah, letiště, EU a průmyslu, bez příspěvku spolkové vlády.

Na stavbě se podílí velké množství stavebních společnosti, například Hochtief, Bilfinger Berger a Max Bögl, zhotovitelem magnetické dráhy je potom ThyssenKrupp a Siemens. Mluvčí Hochtiefu Bernd Pütter již prohlásil, že „průmysl není připraven převzít všechny náklady ve výši 1,85 mld. euro.“ Pevnou cenu bude možné s provozovatelem (DB) vyjednat teprve tehdy, až bude vypsán projekt se všemi požadavky a podrobnostmi a bude jasné rozdělení rizik, například při nalezení starých zátěží životního prostředí v půdě nebo přesčasových plateb. Časový harmonogram by měl být hotov za několik měsíců.

Transrapid by měl spojovat mnichovské hlavní nádraží s téměř 40 km vzdáleným letištěm, přičemž jízdní doba bude pouhých 10 minut, a nahradit tím S-Bahn, který potřebuje na tuto trasu čtyřnásobek času.

Prestižní stavba má ale i řadu odpůrců. Zelení poukazují: "Bavorsko nepotřebuje na letiště hříšně drahou hračku pro bohaté." Mnichovský primátor by raději uvítal rychlý S-Bahn a jeho strana (SPD) otevřeně hovoří o hloupém pomníku odstupujícího Stoibera.

Překlad podle FAZ, Text: DPA, foto: DDP, DPA


j_Zdenek Haft | 25.9.2007 (21:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user ANKU 
28.09.2007 (11:33)  
aha, tak to by mozna stalo za to, o tom premyslet. Proc vubec teda v tom Mnichove chteji jezdit tak "pomalu", je ta trat moc kratka, aby se to vyplatilo poradne rozjet?
28.09.2007 (10:57)  
v záložce system jsou k položce enviroment grafy s číselnými údaji. Jinak Vmax je u transrapidu 500 km/h. V Shanghaji jezdí 430 a jen v Mnichově chtějí jezdit 350.
Registered user ANKU 
28.09.2007 (2:36)  
Tak Transrapid proc ne, ale budoucnost to podle mne bude mit jenom v kratsich prestiznich projektech. Pokud si teda srovnam dalkovou trasu Transrapid (Vmax=350 km/h) a normalni VRT (Vmax=300-320 km/h) tak mi ty investicni naklady prijdou jako moc, moc vysoke na to aby se Transrapid prosadil.

btw: tady v nemecku si tedka docela delaj srandu z toho ze na letiste Franze-Josefa Strausse (predchudce a mentor Stoibera) povede rychlodraha Edmunda Stoibera. :-))))
Registered user SergeS 
27.09.2007 (19:45)  
Friseur: no koumam ten web koumam ale k presnym cislum sem zatim nedosel
Registered user SergeS 
27.09.2007 (19:38)  
Hawkey: to si nemyslim ze je to levnejsi ... a nakonec , mimo diskuzi, v cecha by to neobstalo ... to by z toho telesa brzo zmizela veskera med do sberu
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
27.09.2007 (18:12)  
SergeS: no já to psal v porovnání s klasickou železnicí je drážní těleso transrapidu prakticky "bezúdržbové" .. myšleno tak, že samozřejmě nějaká udržba či kontrola je třeba ale její četnost a nákladnost je výrazně nižší oproti klasice.
27.09.2007 (15:59)  
nikoliv záření, ale "pole". Omlouvám se za chybku
27.09.2007 (15:58)  
U kolize to byl blbej lidskej faktor (jako vždy). Každopádně pokud chcete znát přesný čísla co se týká spotřeby, hlučnosti, mag. záření atd. doporučuji www.transrapid.de - tam to maj všecko. V současnosti Transrapid International tvrdí, že dosáhli stejné ceny za kilometr jako u VRT. Je potřeba to brát s rezervou, ale jako přibližný údaj se to brát dá. Co se údržby týká, také ta vjde levněji než u konvenční železnice. V podstatě nedochází k žádnému významnému opotřebení. Dokonce indukční napájení soupravy je oproti TR 8 (starší model) zcela bezkontaktní při všech rychlostech...
Registered user SergeS 
27.09.2007 (12:57)  
Hawkey: nebyt udrzby nebyla by kolize s udrzbovym vozem ;-)
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
27.09.2007 (12:15)  
SergeS: no já si za těma číslama stojím. A jak jsem řekl provoz je značně levnější, investiční náklady jsou zase naopak výrazně draží oproti klasice. Výstavba 2 kolejné dráhy v šiřé krajině vyjde v případě VRT na částku kolem 500 mil CZK /1 km, transrapis se stáví kolem 1,2 mld CZK / 1 km, vozdila, ICE-3 se pohybuje kolem 25 mil Euro za jednotku, TR08 stojí kolem 100 mil Euro (údaje z roku 2005). Co se týká energií jsme si to tak nějak vyjasnili a teď údržba.. nejčastěji se mění mechanicky namáhané součásti a těch je na Transrapidu minimum, v porovnání s klasickou železnicí. Každopádně jsou tam součásti, kterým se musíš věnovat a to je jedno zda se jedná o klasiku nebo o Transrapid (dveře, WC, ovládací prvky atd). V případě elektronických systémů je věc taková, že pokud je správně navrhneš, tak na ně dlouhá léta nemusíš šáhnout.
V případě drážní infrastruktury vzhledem k tomu, že Transrapid je bezkontaktní, tak opotřebení je prakticky nulové narodzíl od kolejí a trolejového vedení.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko