..: Transrapid v Mnichově se bude stavět :..

Ilustrační obrázekMnichov - První komerčně využívaný Transrapid v Německu bude nakonec přecejen postaven v Mnichově. „Svobodný stát Bavorsko, Spolkové dráhy a rozhodující průmysloví partneři podepsali včera realizační dohodu pro projekt Transrapid v Mnichově,“ sdělila v úterý bavorská státní kancelář.

Bližší detaily o rozhovorech na nejvyšší úrovni s předsedy představenstva DB AG Hartmutem Mehdornem a šéfy průmyslových partnerských podniků o projektu Transrapid by chtěl bavorský ministerský předseda oznámit na tiskové konferenci spolu s ministrem hospodářství a dopravy Erwinem Huberem. V minulém týdnu se spekulovalo, že Stoiber, který chce předat svůj úřad 9. října Günteru Becksteinovi, by chtěl financování Transrapidu vyřešit začátkem října.

Spolková vláda i Bavorsko počítají zatím s náklady ve výši 1,85 miliardy eur. Chybějících 165 milionů a všechna navýšení nákladů půjde k tíži Bavorska, drah, letiště, EU a průmyslu, bez příspěvku spolkové vlády.

Na stavbě se podílí velké množství stavebních společnosti, například Hochtief, Bilfinger Berger a Max Bögl, zhotovitelem magnetické dráhy je potom ThyssenKrupp a Siemens. Mluvčí Hochtiefu Bernd Pütter již prohlásil, že „průmysl není připraven převzít všechny náklady ve výši 1,85 mld. euro.“ Pevnou cenu bude možné s provozovatelem (DB) vyjednat teprve tehdy, až bude vypsán projekt se všemi požadavky a podrobnostmi a bude jasné rozdělení rizik, například při nalezení starých zátěží životního prostředí v půdě nebo přesčasových plateb. Časový harmonogram by měl být hotov za několik měsíců.

Transrapid by měl spojovat mnichovské hlavní nádraží s téměř 40 km vzdáleným letištěm, přičemž jízdní doba bude pouhých 10 minut, a nahradit tím S-Bahn, který potřebuje na tuto trasu čtyřnásobek času.

Prestižní stavba má ale i řadu odpůrců. Zelení poukazují: "Bavorsko nepotřebuje na letiště hříšně drahou hračku pro bohaté." Mnichovský primátor by raději uvítal rychlý S-Bahn a jeho strana (SPD) otevřeně hovoří o hloupém pomníku odstupujícího Stoibera.

Překlad podle FAZ, Text: DPA, foto: DDP, DPA


j_Zdenek Haft | 25.9.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
26.09.2007 (0:31)  
A je to tady - když jsem o tom v červnu psal do ŽM, budoucnost projektu byla mnohem nejistější. Nejsilnějším argumentem pro stavbu je současná nepropustná dopravní situace, proti stavbě pak hovoří kromě ceny také nekompatibilita s běžnou železniční sítí.
Jen dodám, že objednáno má být pět tříčlánkových souprav typu TR 09, které mají oproti svému předchůdci TR 08 určenému pro dálkovou dopravu (havaroval v září 2006 v Lathenu) uspořádání 2+2 a širší nástupní dveře. Prototyp je tedy v červeném nátěru DB Regio. Především ale jejich induktivní napájení funguje již od rychlosti 0 km/h, a tak není třeba napájecích kolejnic. A proč asi zástupci průmyslu odmítají podílet se na financování? Vědí jak to dopadlo s projektem Berlín - Hamburk, který se (díkybohu) nikdy nezačal stavět.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
25.09.2007 (23:50)  
Je faktem, že je to spíš prestižní záležitost, ale jinak maglevu fandím. Je to techologie dovedená k dokonalosti, bezpečná a podle mě s perspektivou
registrovaný uživatel SergeS 
25.09.2007 (23:28)  
Zasada - kdyz se neco vyplati - stavelo by se to ve velkem , ale jen to ze je to futuristicke ( a ja nerikam ze technologie maglev nema budoucnost , naopak ) neni zaklad uspechu
25.09.2007 (23:18)  
No já bych do toho nešel. Neznám sice ekonomickou rozvahu projektu, ale nezdá se mi že by se to moc vyplatilo.
registrovaný uživatel SergeS 
25.09.2007 (22:40)  
sersa: pri jejich cenach , neucinnemu a drahemu provozu - to bude az za hodne dlouho .... az nekdo postavi magneticky vlak co se da nadstavet nad kolej s tim ze tam projede klasicky vlak - to bude teprv pokrok
registrovaný uživatel sersa  mail  
25.09.2007 (22:34)  
Podle me urcite parada - konecne aspon naznak prechodu od konvencni zeleznice k necemu generacne novemu, treba kdyz se osvedci se konecne povede prosadit puvodni plan transrapidu - paterni trat v nemecku a treba i pres celou evropu...
registrovaný uživatel jk 
25.09.2007 (22:04)  
Dle AFP ma byt stavba financovana takto:
Německá spolková vláda (925 mil), Bavorská vláda (490 mil), Deutsche Bahn (235 mil), Mnichovské letiště (100 mil), konsorcium Transrapid (50 mil) a Evropská Unie (50 mil.
25.09.2007 (21:58)  
Předpokládám, že těch 10 minut bude bez zastávek, by mě zajímalo, za jak dlouho by to šlo ujet s klasikou bez zastávek s vmax dejmetomu 160 km/h...tipuju něco okolo 20 minut za daleko nižší cenu...
registrovaný uživatel SergeS 
25.09.2007 (21:29)  
To je prostup jak v cine - jen se ukazat .... jsou moznosti i vyhodnejsich systemu nez Transrapid
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko