..: Transrapid v Mnichově se bude stavět :..

Ilustrační obrázekMnichov - První komerčně využívaný Transrapid v Německu bude nakonec přecejen postaven v Mnichově. „Svobodný stát Bavorsko, Spolkové dráhy a rozhodující průmysloví partneři podepsali včera realizační dohodu pro projekt Transrapid v Mnichově,“ sdělila v úterý bavorská státní kancelář.

Bližší detaily o rozhovorech na nejvyšší úrovni s předsedy představenstva DB AG Hartmutem Mehdornem a šéfy průmyslových partnerských podniků o projektu Transrapid by chtěl bavorský ministerský předseda oznámit na tiskové konferenci spolu s ministrem hospodářství a dopravy Erwinem Huberem. V minulém týdnu se spekulovalo, že Stoiber, který chce předat svůj úřad 9. října Günteru Becksteinovi, by chtěl financování Transrapidu vyřešit začátkem října.

Spolková vláda i Bavorsko počítají zatím s náklady ve výši 1,85 miliardy eur. Chybějících 165 milionů a všechna navýšení nákladů půjde k tíži Bavorska, drah, letiště, EU a průmyslu, bez příspěvku spolkové vlády.

Na stavbě se podílí velké množství stavebních společnosti, například Hochtief, Bilfinger Berger a Max Bögl, zhotovitelem magnetické dráhy je potom ThyssenKrupp a Siemens. Mluvčí Hochtiefu Bernd Pütter již prohlásil, že „průmysl není připraven převzít všechny náklady ve výši 1,85 mld. euro.“ Pevnou cenu bude možné s provozovatelem (DB) vyjednat teprve tehdy, až bude vypsán projekt se všemi požadavky a podrobnostmi a bude jasné rozdělení rizik, například při nalezení starých zátěží životního prostředí v půdě nebo přesčasových plateb. Časový harmonogram by měl být hotov za několik měsíců.

Transrapid by měl spojovat mnichovské hlavní nádraží s téměř 40 km vzdáleným letištěm, přičemž jízdní doba bude pouhých 10 minut, a nahradit tím S-Bahn, který potřebuje na tuto trasu čtyřnásobek času.

Prestižní stavba má ale i řadu odpůrců. Zelení poukazují: "Bavorsko nepotřebuje na letiště hříšně drahou hračku pro bohaté." Mnichovský primátor by raději uvítal rychlý S-Bahn a jeho strana (SPD) otevřeně hovoří o hloupém pomníku odstupujícího Stoibera.

Překlad podle FAZ, Text: DPA, foto: DDP, DPA


j_Zdenek Haft | 25.9.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SergeS 
26.09.2007 (21:00)  
Sova: jen v jinem meritku ... a v jine cenove relaci ( no za par kilometru ) a s tema tolerancema co oni maji ( mno nevim nevim jesli vetev porusi provoz na klasice .... coz na maglevu docela je mozne kdyz se to nebude uklizet ) to neni zdaleka jiste jak to obstoji
registrovaný uživatel Sova 
26.09.2007 (18:19)  
Ale zas to bude lákadlo jako u nás Pendolíno:DDD
registrovaný uživatel SergeS 
26.09.2007 (18:09)  
Pozor - energeticka spotreba je nizssi pouze kdyz Transrapid se pohybuje rychle , v pripade pomaleho pohybu je ta spotreba vyssi jak u kalsicke zeleznice .... opravy - opravovat tu jejjich vyhybku - to je pomalu jako prestavet stanici klasiky ... a vliv na krajinu - sice je fakt ze to zabere min pudy , ale tyci se to do vzduchu a vypoada to desne

Pozn: a betonu se na toto spotrebuje mnoho nasobne vic ... nez na klasiku
26.09.2007 (16:37)  
Připomínám, že ani běžná trať se bez betonu neobejde. Především ale není pravda, že by výhybky pro maglev byly z betonu - jsou z oceli, aby se daly snadno ohýbat. Pokud se jedná o vliv na krajinu, tam je to dost zásadně v prospěch TR. Menší zábor půdy, menší hlučnost, nulové exhalace (to jen pro srovnání se silnicí). Energetická spotřeba je nižší, než u železnice. Na druhou stranu jsem velkým zastáncem této technologie a tudíž "zaujatec"
26.09.2007 (15:40)  
Třeba proto, že je do toho třeba nalít spoustu betonu, který je třeba odněkud vytěžit, oprava betonové výhybky je náročnější než oprava ocelové, a ještě tu máme vliv na krajinu, který je opět hlubší než u klasiky a možná i než u dálnice. Energetická pro a proti zatím neznám, tady by mohly být určité výhody.
26.09.2007 (13:42)  
Pusťte si to video a začtěte se do 10 Minuten... http://www.magnetbahn.de/site/dbmagnetbahn/de/presse/info/magnetbahn.html Můžete namítnout, že je to dobře marketingově zvládnuté, ale jak křičí třeba zelený europoslanec Cramer proti mnichovskému spojení Transrapidem, stejně volal proti berlínskému Hbf s tím, že stačí prodloužit na Friedrichstrasse nástupiště. Proč to přizdisráčství ??
26.09.2007 (11:24)  
Tlak zhotovitelských firem je neuvěřitelný. Rozhodnutí stavět si zařídily firmy... .
registrovaný uživatel Luxian  mail  
26.09.2007 (10:53)  
Stoupa: Samozřejmě, ale s maglevem to má snad společné jen to, že se to taky pohybuje po jedné jakoby kolejnici. Jinak je to jako rozdíl mezi proudovým letadlem a ultralightem.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
26.09.2007 (7:53)  
... vzpoměl jsem si na Alvég ... (pamatuje to eště někdo?)
registrovaný uživatel Petryk 
26.09.2007 (6:31)  
Jsem si představil hříšnou myšlenku: V této technologii postavit navrhovanou VRT Praha-Brno-Ostrava ;-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko