..: Student Agency shání 200 milionů Kč na zálohu za nové vlaky :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.

Kromě plánů v železniční osobní dopravě připravovala SA projekt sítě vlastních čtyřhvězdičkových hotelů ve všech krajských městech. Podle vyjádření majitele SA Radima Jančury budou mít vlaky přednost. "Nemáme sílu na to, dělat pořádně k vlakům ještě hotely, soustředíme se na železnici," uvedl Jančura. Podle deníku Idnes.cz z tohoto důvodu SA prodává první budovu v Praze, kterou přestavovala na hotel. Firma by prý za prodej měla utržit několik desítek milionů, avšak na první splátku to stačit nebude. Proto Jančura uvažuje o vyčlenění vlaků do samostatné firmy, jejíž část by prodal na burze a získal tak potřebné finance. Případné investory však může odradit nízký poměr ziskovosti firmy a celkových tržeb. Podle loňských předběžných výsledků měla SA zisk 15 milionů korun při obratu 2,5 miliardy korun.

Zdroj: Idnes.cz


Jik | 1.10.2007 (10:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ladik 
01.10.2007 (17:07)  
ani internet nemá takovou provázanost mezi servry jako je provázáno čd s sřdc a dú. možná mě napadá Neoperuje VÚŽ sna okruhu v Cehrnicích ? Neshvalu na okruhu DU ?
registrovaný uživatel pekař 
01.10.2007 (16:03)  
Že je CD4ever extrémista se tu asi všichni shodneme . Ale docela mě zaráží , že nikomu nevadí podobně extrémistické výroky , jen z opačného pólu , jakože si například klidně zaplatím víc , jen když to nebude ČD nebo bus...Tomu říkám objektivita...
01.10.2007 (16:01)  
ČD4ever: stejně jako s vozy PKP Intercity, cestující ať si laskavě přestoupí v Bohumíně do koženky :)) Analogicky vozy DB a OBB. Nebo snad když to má lokomotivu ČD tak to nevadí?
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
01.10.2007 (15:51)  
Další vlaky stojící proti veřejnému zájmu.... Pryč s nima i s celou SA
01.10.2007 (15:12)  
EightyFour mě přednedávnem ze srandy panem továrníkem. Pan továrník by do nákupu akcií SA železniční nešel, protože by se obával poklesu hodnoty akcií způsobeným potížemi s přístupem na tratě SŽDC. ;o)
01.10.2007 (13:40)  
Frantisek: Na hotelovém businessu se dá pořád dost vydělat, hotelů v Praze nikdy není dost, pak stačí jen kvalita **** a cena *** ještě když je to dobrá lokalita... Jinak mu samozřejmě ze žlutými vlaky fandím a na cestu do Ostravy si rád zaplatím více než 226 korun, hlavně když to nebude ČD nebo bus :o)
registrovaný uživatel Ziki 
01.10.2007 (13:39)  
Jak zde padlo to, že zaměstnanci kteří staví vlakové cesty by vlaky umyslně zdržovali, tak větší hloupost jsem nikdy neslyšel. Pracuji jako výpravčí a jakmile bych úmylsně zdržel jakýkoliv vlak (tedy i externí), tak bych byl hned finančně postižen. My v dopravě nerozlišujeme externí vlaky a vlaky ČD. Pro ty neznalé by možná neškodilo přečíst si předpis D2, kde je metodika přednosti jednotlivých vlaků.

Jinak SA na kolejích proč ne, ať si má cestující z čeho vybrat, ale jen doufám, že si pan Jančura uvědomuje, že provozovat vlaky není jen jezdit mašinkou tam a zpět jako autobusem a ví co to všechno obnáší technologicky, marketingově a finančně.
01.10.2007 (13:23)  
No, ale zase hotelů je dost a vlaků není nikdy dost :-) (zvlášť při dnešním zatížení silnic), takže hurá do toho.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
01.10.2007 (13:01)  
Myslím, že by měl Jančura radši investovat do té sítě hotelů, aby výrazně diverzifikoval zdroje a až z ní pořádně ponese, pak by měl teprve uvažovat o vlacích. Pokud by mu totiž nevyšly, nepadl by rovnou na hubu.
01.10.2007 (12:51)  
Akci "Žluté vlaky" fandím. Jakákoliv konkurence pro ČD bude likvidační a potom se bude muset chovat k zákazníkům jako k lidem a ne jako k dobytku nebo neživému substrátu.

Jestli akcie půjdou na burzu, tak bych i něco investoval. Bohužel teď mám vázané prostředky do konce roku 2008, tak doufám, že do té doby neutřu hubu.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko