Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander, který má na starosti rozvoj města a územní plánování, se odmítl účastnit přípravy klíčového projektu Brna posledního desetiletí. V prohlášení uvádí, že odstoupí ze všech funkcí, které souvisejí s projektem přestavby železniční křižovatky. Jeho součástí je odsun nádraží, se kterým zelení nesouhlasí. Andera v různých komisích a na jednáních zastoupí předseda dopravní komise rady Josef Veselý a na vrcholných schůzkách pak primátor Roman Onderka. Anderovo rozhodnutí hodnotí jako pragmatické a rozumné.
Náměstku Anderovi zůstane odpovědnost za územní plánování, životní prostředí, lesní hospodářství a agendu související s čerpáním evropských peněz. Ander mimo jiné uvedl, že Strana zelených po prostudování analýzy k projektu zastává nadále názor, že odsun nádraží je pro město Brno i cestující pravidelně využívající veřejnou dopravu nevýhodný. Hlavní investor SŽDC, však připravuje projekt včetně odsunu nádraží. V této podobě ho schválilo minulé vedení Brna.
Ander svůj odchod odůvodnil tak, že považuje za nemyslitelné, že by měl i přes své názory Brno zastupovat ve skupinách, které projekt chystají, a tak se podílet na přípravách odsunu nádraží. Politik říká, že jeho rozhodnutí je definitivní. Projektu už se prý nebudou příliš věnovat ani jemu podřízení úředníci, protože po stránce územního plánování je vyřešen a nyní se budou řešit spíše investiční záležitosti spadající pod náměstka Ladislava Macka. Jeho strana nedávno uvedla, že nebude přesunu nádraží bránit, protože jiný projekt není připraven a dlouhé plánování by Brnu znemožnilo získat na investici evropské peníze. Ander a jeho podřízení prý budou v budoucnu řešit věci související s přesunem nádraží, nepůjde však o projekt samotný. Budou se vyjadřovat například k rozvoji takzvaného jižního centra. Na ten by však prý došlo, i kdyby nádraží zůstalo v centru, proto není v rozporu s Anderovými názory.
zdroj: MF DNES, Lidové noviny, ČTK

Kocurek J.-Svoboďák to nebyl, protože ještě neexistovala Rašínova a uprostřed byl kdysi kostel. Ale o to nejde. Chtěl jsem ukázat, že se chápání "centra" vyvíjí. Němci měli centrum na dnešním "Moraváku" - Německý dům...
celkem pěkné počtení o historii města http://www.brno.cz/index.php?nav01=4076&nav02=4077
Glagol, Huffnaggel: Nevím jak vy, já v té době nežil, a tak nevím které náměstí bylo živější. Dnes je živějším z obou náměstí právě Svoboďák.
Huffnaggel: jste mimo! Odpovědnost mají vždy pracovníci řídící provoz.
Co myslíte: sdělil už někdo z odpovědných obyvatelům ulice Klíny, že místo dvoukolejné trati (s nynějším provozem cca 100 vlaků denně) budou mít před okny čtyřkolejné zhlaví (s provozem 400 vlaků denně)?
M.Zikmund: Váš poslední odstavec je taková legrace pro zlehčení diskuze, že ano? :-)
Každopádně budou problémy nejméně na jednom zhlaví … neboť se s mimoúrovnový křížení nepočítá … protože plánovačí si představují, že osobní doprava bude mít před nákladní přednost, takže ve špičce bude nákladní doprava stát, což je samozřejmě nesmysl …
V zásadě to co udělal Andr je správné, nemůže prosazovat to, co nepovažuje za správné.
Já bych viděl ještě jedno řešení – ať si město za své peníze nebo peníze soukromých investorů (tedy bez spoluúčasti státu nebo EU) postaví "odsunuté" nádraží, SŽDC v dohodě s ČD a.s. zmodernizují stávající nádraží, např. zrušením dvou kolejí, aby se mohly narovnat oblouky a až bude nové nádraží hotové, tak si dopravci vyberou podle zájmu cestujících, které nádraží bude používáno …
Sice nejsem Brňák, ale klidně vám to prozradím - Nám.Svobody, stejně jako před 100 lety ;-)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











