..: Odsun nádraží v Brně neunesl náměstek primátora :..

Ilustrační obrázek Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander, který má na starosti rozvoj města a územní plánování, se odmítl účastnit přípravy klíčového projektu Brna posledního desetiletí. V prohlášení uvádí, že odstoupí ze všech funkcí, které souvisejí s projektem přestavby železniční křižovatky. Jeho součástí je odsun nádraží, se kterým zelení nesouhlasí. Andera v různých komisích a na jednáních zastoupí předseda dopravní komise rady Josef Veselý a na vrcholných schůzkách pak primátor Roman Onderka. Anderovo rozhodnutí hodnotí jako pragmatické a rozumné.

Náměstku Anderovi zůstane odpovědnost za územní plánování, životní prostředí, lesní hospodářství a agendu související s čerpáním evropských peněz. Ander mimo jiné uvedl, že Strana zelených po prostudování analýzy k projektu zastává nadále názor, že odsun nádraží je pro město Brno i cestující pravidelně využívající veřejnou dopravu nevýhodný. Hlavní investor SŽDC, však připravuje projekt včetně odsunu nádraží. V této podobě ho schválilo minulé vedení Brna.

Ander svůj odchod odůvodnil tak, že považuje za nemyslitelné, že by měl i přes své názory Brno zastupovat ve skupinách, které projekt chystají, a tak se podílet na přípravách odsunu nádraží. Politik říká, že jeho rozhodnutí je definitivní. Projektu už se prý nebudou příliš věnovat ani jemu podřízení úředníci, protože po stránce územního plánování je vyřešen a nyní se budou řešit spíše investiční záležitosti spadající pod náměstka Ladislava Macka. Jeho strana nedávno uvedla, že nebude přesunu nádraží bránit, protože jiný projekt není připraven a dlouhé plánování by Brnu znemožnilo získat na investici evropské peníze. Ander a jeho podřízení prý budou v budoucnu řešit věci související s přesunem nádraží, nepůjde však o projekt samotný. Budou se vyjadřovat například k rozvoji takzvaného jižního centra. Na ten by však prý došlo, i kdyby nádraží zůstalo v centru, proto není v rozporu s Anderovými názory.

zdroj: MF DNES, Lidové noviny, ČTK


Honza Beránek / JTB | 8.10.2007 (19:29)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
10.10.2007 (19:22)  
Huffnaggel: Jde o to, že veřejnost není informována (tedy je jen jednostraně) o tak velikém projektu.
10.10.2007 (18:55)  
Výpravčí: Ano,máte pravdu...tedy s tou odpovědností. Ale k té druhé části: To by se už dnes nesmělo stavět nic. Každému bude něco vadit. Myslíte, že by lidem kteří bydlí na Nových Sadech nevadilo nádraží v "přisunuté"? Už to slyším...
Kocurek J.-Svoboďák to nebyl, protože ještě neexistovala Rašínova a uprostřed byl kdysi kostel. Ale o to nejde. Chtěl jsem ukázat, že se chápání "centra" vyvíjí. Němci měli centrum na dnešním "Moraváku" - Německý dům...
10.10.2007 (18:22)  
historické mapy města http://www.vilemwalter.cz/mapy/
celkem pěkné počtení o historii města http://www.brno.cz/index.php?nav01=4076&nav02=4077
Glagol, Huffnaggel: Nevím jak vy, já v té době nežil, a tak nevím které náměstí bylo živější. Dnes je živějším z obou náměstí právě Svoboďák.
10.10.2007 (17:30)  
M. Zikmund: problém není v počtu staničních kolejí, ale v délkách zhlaví. Na severu má začínat v úrovni odjezdových návěstidel odb. Židenice, na jihu v úrovni vjezu do H. Heršpic.

Huffnaggel: jste mimo! Odpovědnost mají vždy pracovníci řídící provoz.

Co myslíte: sdělil už někdo z odpovědných obyvatelům ulice Klíny, že místo dvoukolejné trati (s nynějším provozem cca 100 vlaků denně) budou mít před okny čtyřkolejné zhlaví (s provozem 400 vlaků denně)?
10.10.2007 (16:20)  
M. Zikmund: Vaše připomínky ohledně nákl. průtahy jsou na místě, ale nechal bych to stavbařům a plánovačům ze SŽDC. Oni ponesou zodpovědnost...
10.10.2007 (16:19)  
Glagol: Tak to je vidět, že nejste Brňák. Před sto lety byl centrem Brna Zelný rynk. ( Vidíte, jak se to mění...)
M.Zikmund: Váš poslední odstavec je taková legrace pro zlehčení diskuze, že ano? :-)
10.10.2007 (15:30)  
MZ: Použijeme-li analogii se Zvonařkou a autobusákem u Grandu a porovnáme-li počet stanovišť s počtem zastavujích spojů...
10.10.2007 (14:31)  
ad Radek Vochomůrka : plánovačí stavby si představují, že megalomanské nádraží bude mít 12 nástupištních hran pro méně než 500 vlaků za den, tj. cca 1,7 vlaku / kolej / hodina – (pro srovnání v Berlíně Hbf, kterým projede denně přes 1 000 vlaků je jich taky 12, přičemž Berlín má 10x více obyvatel než Brno … ) a k tomu tam budou průjezdné koleje 1 a 2 bez nástupišť pro nákladní vlaky nebo se bude jezdit objízdných kolejích 22 a 24.
Každopádně budou problémy nejméně na jednom zhlaví … neboť se s mimoúrovnový křížení nepočítá … protože plánovačí si představují, že osobní doprava bude mít před nákladní přednost, takže ve špičce bude nákladní doprava stát, což je samozřejmě nesmysl …

V zásadě to co udělal Andr je správné, nemůže prosazovat to, co nepovažuje za správné.

Já bych viděl ještě jedno řešení – ať si město za své peníze nebo peníze soukromých investorů (tedy bez spoluúčasti státu nebo EU) postaví "odsunuté" nádraží, SŽDC v dohodě s ČD a.s. zmodernizují stávající nádraží, např. zrušením dvou kolejí, aby se mohly narovnat oblouky a až bude nové nádraží hotové, tak si dopravci vyberou podle zájmu cestujících, které nádraží bude používáno …
Registered user BAHN 
10.10.2007 (10:42)  
Glagol : Náměstí Svobody nikdy nebude centrem města. To je mnohem více domů a větší okolí než je jedno náměstí
Registered user Glagol  mail  
10.10.2007 (8:52)  
Huffnaggel - Co bude označováno jako centrum za 20 let nevíte vy ani já...
Sice nejsem Brňák, ale klidně vám to prozradím - Nám.Svobody, stejně jako před 100 lety ;-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko