..: Odsun nádraží v Brně neunesl náměstek primátora :..

Ilustrační obrázek Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander, který má na starosti rozvoj města a územní plánování, se odmítl účastnit přípravy klíčového projektu Brna posledního desetiletí. V prohlášení uvádí, že odstoupí ze všech funkcí, které souvisejí s projektem přestavby železniční křižovatky. Jeho součástí je odsun nádraží, se kterým zelení nesouhlasí. Andera v různých komisích a na jednáních zastoupí předseda dopravní komise rady Josef Veselý a na vrcholných schůzkách pak primátor Roman Onderka. Anderovo rozhodnutí hodnotí jako pragmatické a rozumné.

Náměstku Anderovi zůstane odpovědnost za územní plánování, životní prostředí, lesní hospodářství a agendu související s čerpáním evropských peněz. Ander mimo jiné uvedl, že Strana zelených po prostudování analýzy k projektu zastává nadále názor, že odsun nádraží je pro město Brno i cestující pravidelně využívající veřejnou dopravu nevýhodný. Hlavní investor SŽDC, však připravuje projekt včetně odsunu nádraží. V této podobě ho schválilo minulé vedení Brna.

Ander svůj odchod odůvodnil tak, že považuje za nemyslitelné, že by měl i přes své názory Brno zastupovat ve skupinách, které projekt chystají, a tak se podílet na přípravách odsunu nádraží. Politik říká, že jeho rozhodnutí je definitivní. Projektu už se prý nebudou příliš věnovat ani jemu podřízení úředníci, protože po stránce územního plánování je vyřešen a nyní se budou řešit spíše investiční záležitosti spadající pod náměstka Ladislava Macka. Jeho strana nedávno uvedla, že nebude přesunu nádraží bránit, protože jiný projekt není připraven a dlouhé plánování by Brnu znemožnilo získat na investici evropské peníze. Ander a jeho podřízení prý budou v budoucnu řešit věci související s přesunem nádraží, nepůjde však o projekt samotný. Budou se vyjadřovat například k rozvoji takzvaného jižního centra. Na ten by však prý došlo, i kdyby nádraží zůstalo v centru, proto není v rozporu s Anderovými názory.

zdroj: MF DNES, Lidové noviny, ČTK


Honza Beránek / JTB | 8.10.2007 (19:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
09.10.2007 (12:19)  
Pokec: v případě odsunu se na sever budou přidávat 4 koleje. obávám se, že se tam nevejdou a bude potřeba rozsáhlých demolic, nápodobně u zapojení trati od Sokolnic. A čeká Vás triagl (r = 400 m), který projedete rychlostí tak 80-85 km/h (pendolínem až 110). Časová úspora oproti jízdě na současné nádraží nic moc, možná i nímusová.
Takže zas tak růžové to není.
09.10.2007 (12:03)  
Bahn - spoje IDS nesuplují městskou dopravu, proto i k novému nádraží maximálně budou jezdit linky z východu a jihu. Sever a západ zajistí Královo Pole, Bystrc, Lískovec případně Mendlovo nám. Takže v podstatě stejný stav jaký je.
registrovaný uživatel BAHN 
09.10.2007 (11:13)  
Pokec: Pokud dobře vím, tak podokončení uzlu nového nádraží se mají směrovat všechny spoje k novému nádraží z Bus dopravy, jako většina spojů od současného nádraží. Jinak s tím odsunem asi všichni by souhlasily, jako to píšete .. Při ostrém provozu stavět nádraží a vlaky budou po tuto dobu jezdit cca 2 roky na okraj města a dálkové se Brnu vyhnoou ... Tak děkuji nechci ..
Busman : Vlaky od Jihlavy do Králova Pole?Ale ... Jdite se teď podívat mezi příjezdy těchto vlaků na nádraží a obsazenost kolejí ...Již teď je to dosti obsazené ..
registrovaný uživatel Pokec  mail  
09.10.2007 (10:20)  
Frantisek: Ano. 30 je tam kvůli těm viaduktům, ale na jaké vzdálenosti! Nejde o to, že vlak má jet rychle kolem nástupní hrany, ale může od ní odjet hned na 100 stejně jako k ní přijet.
Viadukty mají zůstat zachovány jako bulvár pro pěší, což nevyžaduje tak nákladné rekonstrukce jako pro zatížení vlaky.
Náklady se budou tahat tak jako dnes. V novém nádraží mají být vyhrazeny koleje mimo nástupní hrany pro náklady.
Ještě taky záleží jak se k tomu postaví IDS. Jestli se vytvoří jeden obrovský přestupní uzel nebo se nechají regionální autobusy rozeseté po Brně a lidi budou milionkrát přestupovat než se někam dostanou.
registrovaný uživatel qwix 
09.10.2007 (10:07)  
A taková Bratislava hlavní má snad dokonce nástupiště jen dvě, ne?
ne :)
na BA HLST su 4 ostrovne nastupistia (2., 3., 4., 5. - kazde s 2 nastupnymi hranami) + 1. nastupistie (1 nastupna hrana) + 6. nastupistie (velmi sa nepouziva - je to vlastne len predlzenie prveho)
09.10.2007 (9:56)  
Huffnagel: Ti, co dnes chodí pěšky, budou muset jet tramvají. Částečně to platí i obráceně, ale myslím, že těch prvních bude víc. Ti, co dnes jedou tramvají, budou muset jet třeba i dvěma tramvajemi. Centrum se možná rozroste, ale historické centrum - nebude-li zničeno - bude tam co dnes, a vzdálenosti se nezmenší. Jižní část centra se možná díky odsunu nádraží rozvine tak, jako by se rozvinula i bez něj, ale v tomto případě na úkor ostatních částí. Nádraží v Nových sadech je jen důsledkem požadavku na parkování a možná lepší směrové poměry, pořád je ale mnohem výhodnější pro všechny dojíždějící než nádraží skoro o kilometr jižněji. No teď už je to jedno...

Pokec: Rekonstrukce památkově chráněného viaduktu by byla rozhodně i městu prospěšnější než jejich zboření. Ale pořád nechápu, kudy budou jezdit nákladní vlaky, až se dolní nádraží předělá na hlavní a hlavní se zruší... Směrové poměry myslím nejsou důvodem té 30, ovšem nějaké závratné rychlosti stejně není třeba, protože žádný vlak by neměl nádražím jen projíždět. Ale to už je teď taky jedno.
09.10.2007 (9:37)  
Porovnavat petržalku s inymi stanicami sa nedá ta stanica je velka jak krava..no bola to podmienka OBB že musime vybudovat stanicu..a by sa prepojila vieden z bratislavou a tato stanica je určena na prepravu medzi tymiti dvomi mestami...ak si nepameta nekdo predtym tam bola unimobunka...takže ak chce niekto niečo urobit mali by sme mu dat zelenu....a čas ukaže...
registrovaný uživatel Busman 
09.10.2007 (9:15)  
PN: Vlaky od Jihlavy můžou popojet až na Brno-Kr.Pole - a je to...
registrovaný uživatel Pokec  mail  
09.10.2007 (8:24)  
Zdravím. ZP projíždím celkem často, ale tahle diskuze mě donutila se zaregistrovat. Ikdyž by mi vyhovovalo nádraží v současné poloze, jalikož chodím do práce pěšky, tak chápu, proč to nelze. Kdyžtak by se ti, co to neznají měli podívat na směrové poměry a stav žel. spodku. Od řeky je trať na prastarých zasypaných klenbách a jezdí se 30. Jejich rekonstrukce by byla extrémě nákladná a některé se snést nesmí kvůli památkářům. Směrově se snažit optimalizovat současné dvojité "S" by si vyžádalo značné demolice okolních objektů nehledě k tomu, že celé nádraží je jedna obrovská mostní konstrukce. Nedokážu si představit postup výstavby a současný provoz. Chtěl bych jen ještě připomenout, že myšlenka odsunu nádraží je tu už několik desetiletí!
Nelíbí se mi, jak si na tom staví někteří politici svoji kariéru, ale to už je jiná.
registrovaný uživatel Port_bou  mail  
09.10.2007 (7:40)  
Mám takový pocit, že to nové brněnské nádraží dopadne asi jako Petržalka. Nádraží jako kráva, sídliště jakbysmet, ale cestující žádní :-) A nechápu jak brněnské nádraží nemůže stačit (stejný důvod jak je popsáno níže). A taková Bratislava hlavní má snad dokonce nástupiště jen dvě, ne? a taky se tam vlaky vejdou :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko