..: Odsun nádraží v Brně neunesl náměstek primátora :..

Ilustrační obrázek Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander, který má na starosti rozvoj města a územní plánování, se odmítl účastnit přípravy klíčového projektu Brna posledního desetiletí. V prohlášení uvádí, že odstoupí ze všech funkcí, které souvisejí s projektem přestavby železniční křižovatky. Jeho součástí je odsun nádraží, se kterým zelení nesouhlasí. Andera v různých komisích a na jednáních zastoupí předseda dopravní komise rady Josef Veselý a na vrcholných schůzkách pak primátor Roman Onderka. Anderovo rozhodnutí hodnotí jako pragmatické a rozumné.

Náměstku Anderovi zůstane odpovědnost za územní plánování, životní prostředí, lesní hospodářství a agendu související s čerpáním evropských peněz. Ander mimo jiné uvedl, že Strana zelených po prostudování analýzy k projektu zastává nadále názor, že odsun nádraží je pro město Brno i cestující pravidelně využívající veřejnou dopravu nevýhodný. Hlavní investor SŽDC, však připravuje projekt včetně odsunu nádraží. V této podobě ho schválilo minulé vedení Brna.

Ander svůj odchod odůvodnil tak, že považuje za nemyslitelné, že by měl i přes své názory Brno zastupovat ve skupinách, které projekt chystají, a tak se podílet na přípravách odsunu nádraží. Politik říká, že jeho rozhodnutí je definitivní. Projektu už se prý nebudou příliš věnovat ani jemu podřízení úředníci, protože po stránce územního plánování je vyřešen a nyní se budou řešit spíše investiční záležitosti spadající pod náměstka Ladislava Macka. Jeho strana nedávno uvedla, že nebude přesunu nádraží bránit, protože jiný projekt není připraven a dlouhé plánování by Brnu znemožnilo získat na investici evropské peníze. Ander a jeho podřízení prý budou v budoucnu řešit věci související s přesunem nádraží, nepůjde však o projekt samotný. Budou se vyjadřovat například k rozvoji takzvaného jižního centra. Na ten by však prý došlo, i kdyby nádraží zůstalo v centru, proto není v rozporu s Anderovými názory.

zdroj: MF DNES, Lidové noviny, ČTK


Honza Beránek / JTB | 8.10.2007 (19:29)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
09.10.2007 (5:52)  
TTtrain: Když nejste z Brna a nerozumíte problému, tak se prosím zdržte "liptákovského" komentování...
Racek: Spekulace s pozemky? A v místě nádraží v "přisunuté" poloze by to nebyly spekulace? Na místě stávajícího "hlaváku" by nádraží nezůstalo, stálo by na Nových Sadech.
xAnri05: Proč je to samozřejmě blbost? Centrum Brna se dříve nebo později rozroste. Co bude označováno jako centrum za 20 let nevíte vy ani já...
Martin Charys: Na kterou většinu důležitých míst? Já dojíždím vlakem od Jihlavy každý den, a většina cestujících přestupuje na tramvaj, stejně jako to bude dělat v případě nového nádraží.
Registrierter Benutzer PN  mail  
08.10.2007 (23:36)  
Milan: Právě R od Vysočiny a R od Ostravy v příštím GVD sloučí. Tím nám z dálkových vlaků zbydou jen R od Jihlavy a R a Ex od Prahy jedoucí přes Pardubice. Zatímco pro vlaky od Jihlavy mne opravu jiné využití nenapadá, ty druhé jmenované bych neváhal prodloužit na Břeclav a případně dál na Slovensko či do Rakouska bude-li ze strany ZSSK nebo ÖBB o takové vlaky zájem. A prázdné by to nebylo, tomu pevně věřím. Jen chtít takovou věc prosadit.
08.10.2007 (22:42)  
Pokud v Praze z důvodu výluk jezdí vlaky místo na Masnu do Holešovic a Libně, lidi jsou otrávení, protože musí použít pro přepravu do centra metro. V Brně se dá díky současné poloze hlavního nádraží dojít na většinu důležitých míst pěšky, ale namísto využití stávající výhodné polohy se postaví nové nádraží někde bokem. Na druhou stranu, než se nové nádraží postaví, stejně už nebude vlakem nikdo jezdit.
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
08.10.2007 (22:14)  
For Milan: Ono v Brně není jiné nádraží odkud by šlo ty "Liptákovské" vlaky vypravit a nechat přes hlavní jen projet? Něco jako třeba Pha-Vršovice? Kolik vlaků denně cca odbaví Brno hl.n.?
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
08.10.2007 (22:01)  
Samozrejme, ze to je blbost, ale jen at si stavi. Doufam, ze to se diky tomu stane za par desitek let "hlavnim mestem" Moravy opet Olomouc :)

TTtrain: kuse jsou asi 4
Registrierter Benutzer milan 
08.10.2007 (22:00)  
TTtrain: Opravdu musí vlak do každého Liptákova okolo Brna jezdit z hlavního?
A odkud by ty vlaky měly jezdit?
Jinak co se týče těch průjezdů, v současné době končí z Os jen ty od 240+244 a to na kusých kolejích, ostatní projíždí. Stejně tak R Hradec Kr. - Brno pokračují do Olmecu. Takže končí už jen R z Vysočiny (kam byste je chtěl ještě poslat?) a od Ostravy.
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
08.10.2007 (21:49)  
For BAHN:Jen jsem vyjádřil svůj názor,zbytečně mne napadáte.Opravdu musí vlak do každého Liptákova okolo Brna jezdit z hlavního?Tuším,že Brno má cca 6 průjezdních + 2 kusé koleje, při pobytu cca 5 minut je to za hodinu několikanásobek toho co nádraží odbaví teď.Jen se u toho asi musí víc myslet což někdy může bolet.Věřím, že představa obrovského nádraží, jak jsem se doslechl "lepšího než má Pha" je hlavním hnacím motorem celé monstrakce.
Registrierter Benutzer BAHN 
08.10.2007 (21:39)  
TTtrain: co tahle zavést úplné zrušení vlaků a místo toho bus dopravu .. Idila Ústekého kraje. Ten jedná dle vašeho uvážení . Nejste náhodou hejtam Šulc - zvaný též Š****Takto nemůže nikdo v současnosti garantovat návaznost spojů.Extra, když někde musí začínat a taky končit ! A co Rychlíky, které jezdí mezi Brnem a Prahou přes HavlBrod či Koridorem? Ne každý vlak zde může se změnit na něco jiného a jet jinam. Toto vaše vyjádření beru spíše, jako Pragocentrismus a pokus o nevhodný žert.
Registrierter Benutzer Racek 
08.10.2007 (20:57)  
ladik: to je úplně nereálné - skutečným (ale neveřejným) důvodem odsunu nádraží jsou spekulace s pozemky. Pokud by na místě stávajícího hlaváku zůstalo nádraží, může být klidně pro všechny vlaky, jenže to by politici nedostali svůj podíl :-(
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
08.10.2007 (20:35)  
Megalomanský projekt z Brna město neudělá.Poučte se na AN Zvonařka, hnusné špinavé místo nedostupné z centra. I kdyby nové nádraží ČD bylo ze zlata skončí to stejně. peronů je v Brně dost, je se nebát určit které vlaky jsou nutné a které jsou jaksi navíc. Takovým nádražím musí vlak v podstatě jen projíždět s krátkým zastavením, ne zde provádět posun souprav a podobné věci.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko