Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander, který má na starosti rozvoj města a územní plánování, se odmítl účastnit přípravy klíčového projektu Brna posledního desetiletí. V prohlášení uvádí, že odstoupí ze všech funkcí, které souvisejí s projektem přestavby železniční křižovatky. Jeho součástí je odsun nádraží, se kterým zelení nesouhlasí. Andera v různých komisích a na jednáních zastoupí předseda dopravní komise rady Josef Veselý a na vrcholných schůzkách pak primátor Roman Onderka. Anderovo rozhodnutí hodnotí jako pragmatické a rozumné.
Náměstku Anderovi zůstane odpovědnost za územní plánování, životní prostředí, lesní hospodářství a agendu související s čerpáním evropských peněz. Ander mimo jiné uvedl, že Strana zelených po prostudování analýzy k projektu zastává nadále názor, že odsun nádraží je pro město Brno i cestující pravidelně využívající veřejnou dopravu nevýhodný. Hlavní investor SŽDC, však připravuje projekt včetně odsunu nádraží. V této podobě ho schválilo minulé vedení Brna.
Ander svůj odchod odůvodnil tak, že považuje za nemyslitelné, že by měl i přes své názory Brno zastupovat ve skupinách, které projekt chystají, a tak se podílet na přípravách odsunu nádraží. Politik říká, že jeho rozhodnutí je definitivní. Projektu už se prý nebudou příliš věnovat ani jemu podřízení úředníci, protože po stránce územního plánování je vyřešen a nyní se budou řešit spíše investiční záležitosti spadající pod náměstka Ladislava Macka. Jeho strana nedávno uvedla, že nebude přesunu nádraží bránit, protože jiný projekt není připraven a dlouhé plánování by Brnu znemožnilo získat na investici evropské peníze. Ander a jeho podřízení prý budou v budoucnu řešit věci související s přesunem nádraží, nepůjde však o projekt samotný. Budou se vyjadřovat například k rozvoji takzvaného jižního centra. Na ten by však prý došlo, i kdyby nádraží zůstalo v centru, proto není v rozporu s Anderovými názory.
zdroj: MF DNES, Lidové noviny, ČTK

Racek: Spekulace s pozemky? A v místě nádraží v "přisunuté" poloze by to nebyly spekulace? Na místě stávajícího "hlaváku" by nádraží nezůstalo, stálo by na Nových Sadech.
xAnri05: Proč je to samozřejmě blbost? Centrum Brna se dříve nebo později rozroste. Co bude označováno jako centrum za 20 let nevíte vy ani já...
Martin Charys: Na kterou většinu důležitých míst? Já dojíždím vlakem od Jihlavy každý den, a většina cestujících přestupuje na tramvaj, stejně jako to bude dělat v případě nového nádraží.
TTtrain: kuse jsou asi 4
A odkud by ty vlaky měly jezdit?
Jinak co se týče těch průjezdů, v současné době končí z Os jen ty od 240+244 a to na kusých kolejích, ostatní projíždí. Stejně tak R Hradec Kr. - Brno pokračují do Olmecu. Takže končí už jen R z Vysočiny (kam byste je chtěl ještě poslat?) a od Ostravy.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











