..: Odsun nádraží v Brně neunesl náměstek primátora :..

Ilustrační obrázek Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander, který má na starosti rozvoj města a územní plánování, se odmítl účastnit přípravy klíčového projektu Brna posledního desetiletí. V prohlášení uvádí, že odstoupí ze všech funkcí, které souvisejí s projektem přestavby železniční křižovatky. Jeho součástí je odsun nádraží, se kterým zelení nesouhlasí. Andera v různých komisích a na jednáních zastoupí předseda dopravní komise rady Josef Veselý a na vrcholných schůzkách pak primátor Roman Onderka. Anderovo rozhodnutí hodnotí jako pragmatické a rozumné.

Náměstku Anderovi zůstane odpovědnost za územní plánování, životní prostředí, lesní hospodářství a agendu související s čerpáním evropských peněz. Ander mimo jiné uvedl, že Strana zelených po prostudování analýzy k projektu zastává nadále názor, že odsun nádraží je pro město Brno i cestující pravidelně využívající veřejnou dopravu nevýhodný. Hlavní investor SŽDC, však připravuje projekt včetně odsunu nádraží. V této podobě ho schválilo minulé vedení Brna.

Ander svůj odchod odůvodnil tak, že považuje za nemyslitelné, že by měl i přes své názory Brno zastupovat ve skupinách, které projekt chystají, a tak se podílet na přípravách odsunu nádraží. Politik říká, že jeho rozhodnutí je definitivní. Projektu už se prý nebudou příliš věnovat ani jemu podřízení úředníci, protože po stránce územního plánování je vyřešen a nyní se budou řešit spíše investiční záležitosti spadající pod náměstka Ladislava Macka. Jeho strana nedávno uvedla, že nebude přesunu nádraží bránit, protože jiný projekt není připraven a dlouhé plánování by Brnu znemožnilo získat na investici evropské peníze. Ander a jeho podřízení prý budou v budoucnu řešit věci související s přesunem nádraží, nepůjde však o projekt samotný. Budou se vyjadřovat například k rozvoji takzvaného jižního centra. Na ten by však prý došlo, i kdyby nádraží zůstalo v centru, proto není v rozporu s Anderovými názory.

zdroj: MF DNES, Lidové noviny, ČTK


Honza Beránek / JTB | 8.10.2007 (19:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
09.10.2007 (23:51)  
X zrušených pohotovostí, návrh na zrušení Úrazové nemocnice v Brně, jen tak volně návrh na zrušení dalších NEMOCNIC na úrovni, atd. atd.
Oproti tomu betonová lobby. Jakýkoliv argument proti přeložce je okamžitě smeten, doprovázen přinejmenším pitomými argumenty atd + kvalifikovaným souhlasem radnice BM město.
Co to je vše proti cca 20 miliardovému koláči.
Když bude potřeba, tak radnice & comp. bude chutě obhajovat projekt přeložení hlavního nádraží třeba k bystrcké přehradě, nebo za přehradu, event. na přehradu.
A co utajená zpráva o přeložce ? Jakým právem dodnes tajená, když je za peníze daňových poplatníků ?
Takže co myslíte, vážení kolegové, je to tak, nebo jinak ?
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
09.10.2007 (21:54)  
For Vochomurka: To sice nevím, ale přes Pha-Holeš taky normálně projíždí velké množství nák.vlaků a nezdá se mi, že by v tom byl problém.
09.10.2007 (21:44)  
Pracuji v brněnském uzlu jako výpravčí již nějaký "pátek" a ještě mi nikdo nedokázal vysvětlit,jak si představují(rozumějte pánové od "zeleného stolu") sloučení nákladního průtahu s os.nádražím..?!Když nyní projíždí přes průtah cca 90 nákl. a 60 Lv vlaků..Na oficiálních stránkách propagátorů odsunu "plánují" 17!! :o ?
registrovaný uživatel Pokec  mail  
09.10.2007 (20:58)  
Musím souhlasit s Huffnagglem. Asi se budeme muset všichni (pokud se toho dočkáme ve zdraví) překvapit, jak bude celý ŽUB včetně MHD fungovat.
Frantisek: nesrovnával bych rozdíl nákladů. Sanace těch cihelných kleneb by asi byla náročnější než to shodit a postavit nové. A to se zase nedá.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
09.10.2007 (19:42)  
Konečně jeden normální a chytrý člověk v politice.
09.10.2007 (19:11)  
TTtrain: Nemusíte být samozřejmě z Brna, abyste se vyjádřil, ale měl byste mít aspoň minimální přehled o problematice. A to se nezlobte, ale podle vašich příspěvků ho nemáte.
Poslední části vašeho příspěvku asi nejen já nerozumím...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
09.10.2007 (17:11)  
For HUFFNAGGEL- opravdu jsem netušil, že proto abych vyjádřil svůj názor musím být z Brna. Možná kdyby si brňáci nechali poradit, tak dnes neřeší takovou nesmyslnost. Prozatím postačí když budou v Brně u hl.n. fungovat automaty na lístky na socku,tím pádem se revizoři přestanou vrhat na návštěvníky jako cikorky na kořist, podchod nebude vypadat jako smetiště a k Výstavišti bude jezdit alespoň důstojného nestojícího na každém rohu.Tyhle věci nevyléčí žádný nový nádraží.
09.10.2007 (17:08)  
Frantisek: Autobusům MHD, které dnes přijíždějí na Zvonařku se taky jejich trasa výrazně neprodlouží. Tramvaj bude na Plotní i před nádražím - nemyslím si, že je to důvod nepřesunout.
S Vídní bych to vůbec nesrovnával... Brno ještě pár desítek let,jestli vůbec někdy, nebude v pozici Vídně. Samozřejmě bych byl rád za S-bahn nebo metro, ale stojím na zemi.
Nehledě na to, že velké procento lidí bude do budoucna zaměstnáno v příměstských průmyslových zónách a bude vystupovat např. na trati 240 v zastávce Vídeňská, atd...
A abyste si nemyslel, já nejsem kdovíjaký sympatizant s odsunem. Jen si, jakožto člověk, který na Hbf. s přestávkami 16 let pracuje, nedovedu představit reko nádraží "za pochodu" a nesnažím se vymýšlet důvody proti odsunu za každou cenu.
09.10.2007 (16:36)  
Pokec: Vida, takže rekonstruovat je je potřeba stejně - takže jako náklad zachování nádraží bychom měli uvažovat jen rozdíl mezi opravou pro pěší a opravou pro vlaky. Pokud tam hudou jezdit jen osobní, ty nejsou zas tak těžké. Docela by mě zajímalo, jak se na dolní nádraží narve víc kolejí pro osobní vlaky s nástupišti a ještě k tomu koleje pro vlaky nákladní... Ale možný to je.

Huffnagel: Každý přestup navíc je omezující. Někde je vytvořen za účelem odstranění souběhu autobusu s vlakem třeba i na většině jeho trasy, a tím je prospěšný, jinde je naopak zcela bezúčelný - z tramvaje na tramvaj proto, že jsme přesunuli nádraží dál od cíle cesty. Nádraží jižně od centra prodlouží všechny cesty na něj kromě těch z jihu. Turisté se napříště rozmyslí, zda jet vlakem, když musejí od nádraží chtě nechtě použít MHD i s platbou jízdenky. Někteří to skousnou, jiní ne. Jen si vemte třeba nedalekou Vídeň, jak tam se cestuje z jižního nádraží do centra... Jenže tam to nádraží tak mají od začátku, pravda dřív měli i městské vlaky, dnes předělané na metro se všemi výhodami i nevýhodami, ale stejně je to překážka.
09.10.2007 (14:26)  
Frantisek: Historické jádro samozřejmě zůstane a nikam se nebude rozšiřovat. Ale řekněte mi, kolik těch cestujících, co vystupuje v Brně z vlaku jde pracovat, atd. do historického centra? Max. prodavačky, pár úředníků. Nic jiného mě nenapadá.
To, že někdo bude jezdit dvěma tram místo jedné mi nepřijde zas tak hrozné. Vzpomeňte si na změny při zavádění IDS JMK.
Mějte se...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko