Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander, který má na starosti rozvoj města a územní plánování, se odmítl účastnit přípravy klíčového projektu Brna posledního desetiletí. V prohlášení uvádí, že odstoupí ze všech funkcí, které souvisejí s projektem přestavby železniční křižovatky. Jeho součástí je odsun nádraží, se kterým zelení nesouhlasí. Andera v různých komisích a na jednáních zastoupí předseda dopravní komise rady Josef Veselý a na vrcholných schůzkách pak primátor Roman Onderka. Anderovo rozhodnutí hodnotí jako pragmatické a rozumné.
Náměstku Anderovi zůstane odpovědnost za územní plánování, životní prostředí, lesní hospodářství a agendu související s čerpáním evropských peněz. Ander mimo jiné uvedl, že Strana zelených po prostudování analýzy k projektu zastává nadále názor, že odsun nádraží je pro město Brno i cestující pravidelně využívající veřejnou dopravu nevýhodný. Hlavní investor SŽDC, však připravuje projekt včetně odsunu nádraží. V této podobě ho schválilo minulé vedení Brna.
Ander svůj odchod odůvodnil tak, že považuje za nemyslitelné, že by měl i přes své názory Brno zastupovat ve skupinách, které projekt chystají, a tak se podílet na přípravách odsunu nádraží. Politik říká, že jeho rozhodnutí je definitivní. Projektu už se prý nebudou příliš věnovat ani jemu podřízení úředníci, protože po stránce územního plánování je vyřešen a nyní se budou řešit spíše investiční záležitosti spadající pod náměstka Ladislava Macka. Jeho strana nedávno uvedla, že nebude přesunu nádraží bránit, protože jiný projekt není připraven a dlouhé plánování by Brnu znemožnilo získat na investici evropské peníze. Ander a jeho podřízení prý budou v budoucnu řešit věci související s přesunem nádraží, nepůjde však o projekt samotný. Budou se vyjadřovat například k rozvoji takzvaného jižního centra. Na ten by však prý došlo, i kdyby nádraží zůstalo v centru, proto není v rozporu s Anderovými názory.
zdroj: MF DNES, Lidové noviny, ČTK

Oproti tomu betonová lobby. Jakýkoliv argument proti přeložce je okamžitě smeten, doprovázen přinejmenším pitomými argumenty atd + kvalifikovaným souhlasem radnice BM město.
Co to je vše proti cca 20 miliardovému koláči.
Když bude potřeba, tak radnice & comp. bude chutě obhajovat projekt přeložení hlavního nádraží třeba k bystrcké přehradě, nebo za přehradu, event. na přehradu.
A co utajená zpráva o přeložce ? Jakým právem dodnes tajená, když je za peníze daňových poplatníků ?
Takže co myslíte, vážení kolegové, je to tak, nebo jinak ?
Frantisek: nesrovnával bych rozdíl nákladů. Sanace těch cihelných kleneb by asi byla náročnější než to shodit a postavit nové. A to se zase nedá.
Poslední části vašeho příspěvku asi nejen já nerozumím...
S Vídní bych to vůbec nesrovnával... Brno ještě pár desítek let,jestli vůbec někdy, nebude v pozici Vídně. Samozřejmě bych byl rád za S-bahn nebo metro, ale stojím na zemi.
Nehledě na to, že velké procento lidí bude do budoucna zaměstnáno v příměstských průmyslových zónách a bude vystupovat např. na trati 240 v zastávce Vídeňská, atd...
A abyste si nemyslel, já nejsem kdovíjaký sympatizant s odsunem. Jen si, jakožto člověk, který na Hbf. s přestávkami 16 let pracuje, nedovedu představit reko nádraží "za pochodu" a nesnažím se vymýšlet důvody proti odsunu za každou cenu.
Huffnagel: Každý přestup navíc je omezující. Někde je vytvořen za účelem odstranění souběhu autobusu s vlakem třeba i na většině jeho trasy, a tím je prospěšný, jinde je naopak zcela bezúčelný - z tramvaje na tramvaj proto, že jsme přesunuli nádraží dál od cíle cesty. Nádraží jižně od centra prodlouží všechny cesty na něj kromě těch z jihu. Turisté se napříště rozmyslí, zda jet vlakem, když musejí od nádraží chtě nechtě použít MHD i s platbou jízdenky. Někteří to skousnou, jiní ne. Jen si vemte třeba nedalekou Vídeň, jak tam se cestuje z jižního nádraží do centra... Jenže tam to nádraží tak mají od začátku, pravda dřív měli i městské vlaky, dnes předělané na metro se všemi výhodami i nevýhodami, ale stejně je to překážka.
To, že někdo bude jezdit dvěma tram místo jedné mi nepřijde zas tak hrozné. Vzpomeňte si na změny při zavádění IDS JMK.
Mějte se...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











