..: Kraje se rozhodly pokutovat ČD za zpožděné vlaky :..

Ilustrační obrázek Praha - Každý desátý vlak v Česku nepřijede včas. Hejtmanům došla trpělivost a hodlají zpoždění regionálních lokálek pokutovat. Trpělivost před nedávnem došla Olomouckému kraji. Rozhodl se pokutovat ČD za zpoždění regionálních vlaků, na něž přispívá stovkami milionů korun, o pokutování ČD však uvažují také další hejtmani. České dráhy většinou zpoždění omlouvají rekonstrukcí hlavních tratí, na kterých nabírají zpoždění rychlíky a následně regionální vlaky, kraje to ale odmítají.

„Jedna věc by byla, kdyby ta zpoždění byla vlivem koridorů, ale děje se to i na tratích, které nesouvisejí se stavbou koridorů,“ stěžuje si náměstek olomouckého hejtmana Pavel Horák. Mluvčí ČD Ondřej Kubala nato reaguje tím, že bohužel, pokud máte rozestavěný koridor mezi Zábřehem a Červenkou, a k tomu ještě vlaky, co jedou na sever, musí přejet rozestavěným Kolínem, tak to odnáší Olomoucký kraj.

Podle aktuálních údajů je v ČR opožděno asi 13% vlaků, zbylých 87% dojede včas. Radek Joklík z ČD je přesvědčen, že vzhledem k rozsahu stavební činnosti jde o dobrý výsledek. Kraje ovšem i nadále trvají na pokutách, jejichž přesnou výši zatím jen odhadují. „Nedá se to nyní říci přesně, ale musí to být vyvážené. Na jedné straně ČD platíme za náš kraj necelých 400 milionů korun, tak ty sankce asi nemůžou být o stokorunách,“ říká ústecký hejtman Jiří Šulc.

Kraje navíc tvrdí, že ČD po nich žádají více peněz za stejný rozsah dopravy. Mnozí hejtmani už proto sáhli k razantnímu kroku a například v Ústeckém kraji místo některých vlaků vyjedou autobusy. Někde ale nepomáhají ani pokuty. Mluvčí kraje Jiří Klement ze zkušenosti říká, že od letošního března podléhají zpoždění vyšší než 20 minut uvnitř Jihomoravského kraje penalizaci. Toto však není zejména s ohledem na hranici 20 minut dostatečně účinné.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 27.10.2007 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
28.10.2007 (23:34)  
Jasny, ale proste kdyz si necham poslat ten balik pres PPL, tak je to smlouva s PPL a ne s vyrobcem dodavky, ktera se porouchala... Jestli kraje za neco plati, tak chteji plneni smlouvy. Zadny pes se nebije
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
28.10.2007 (23:19)  
Jednou za zpoždění mohou výluky,jednou přímo ČD,jednou cestující ( necestující), a atd.Pořád jsou ,ale za tím lidé.A málokdy technika.Když chceš psa...A tak radši bez dalších komentářů.
Registrierter Benutzer M 
28.10.2007 (23:06)  
mazaku, ja taky, ale proste je tam zakladni problem. Stat da pokutu, ale stat soucasne i dava penize na dopravu, takze kdo tou pokutou vlastne bude potrestany?:-((

Jinak z tech komentaru na tema "CD za to moc nemuzou, hlavnim vinikem jsou cestujici" (pachaji sebevrazdy, nezaviraji dvere, couraji se pri nastupu a vystupu), tak nabyvam dojmu, ze kdyz si nekdo otevre hospodu, bude tam mit ctverku hnusnyho piva za 25, otevreno bude mit jen v pracovni dny od 8 do 17 (ostatni prece taky delaji jenom do peti) a prostredi bude "omsele", tak vinikem toho, ze na tom nezbohatne budou ty svine lidi, kteri k nemu kupodivu nechcou chodit...
Registrierter Benutzer mazák 
28.10.2007 (22:57)  
Jsem zcela jednoznačně pro pokuty. Aby zpoždění nebylo tak velké navrhuji, aby pobyt v zastávce byl 2 minuty a ve stanici 3-5. V rychlíkové stanici osobák 10-15 minut, rychlík 5-10, aby se v klidu naložily kola, které autobusy neberou. Vlaky na sebe nebudou čekat, budou-li plné budou zastávkami projíždět, tak jako autobusy. Spoje které přijedou ze zahraničí zpožděné, nechat čekat tak dlouho, aby přes naše uzemí jely na čas. V případě dojedou-li se 2 vlaky stejného čísla, spojí se.
28.10.2007 (22:33)  
xyz: Přečti si to po sobě ještě jednou a zamysli se nad tím blábolem, co jsi napsal. Já souhlasím se zaosai - ano - lidé jsou nedisciplinovaní, je jim to putna.
U nás na 120 je ale problém v něčem jiném, jezdí tu většinou 810+010 anebo ještě horší 714+tramvajáky a to jsme prosím nejfrekventovanější jednokolejná trať v republice. Jezdí tu "odpadové" vozy, pohodlí žádné. Jen na rychlíkách aspoň jezdí 854+přípojné. Já jakožto odborně neznalý, ale jezdící mezi Kladnem a Prahou přes 10 let, se pohodlí zhoršuje a procento zpoždění narůstá. Výluky, zastaralé zabezpečení a jednokolejka jsou nejčastějším důvodem zpoždění - pokud se opozdí jeden vlak, kaskádově se to přenáší na další, hlavně protijedoucí. Ani není divu, že ČD pak ubývají na naší trati cestující a radši cestují busem. Někdy i já radši jedu busem a to si dokážu zvyknout skoro na cokoliv. Co mě ale dokáže naštvat nevíc, je zpoždění posledního vlaku o víc jak půl hodiny, které nebylo v létě vyjímkou.
Registrierter Benutzer xyz  mail  
28.10.2007 (22:04)  
zaosai:

Vám už fakt modrá mozek. Nejvyšší čas změnit zaměstnání nebo si alespoň dát pohov (soudný doktor by Vám na to měl napsat neschopenku), jinak riskujete nevratné poškození.

Co je cestujícím do toho, že ČD na svých každodenních nostalgických jízdách používají válečnou kořist nebo ze kdy ty exponáty pocházejí. Rozhodnutí, že je lepší platit 60000 (nebo dnes po těch hrozných redukcích 57000) více či méně (ne)užitečných lidí místo investic do techniky je plně na straně ČD.

Ale když už byste to chtěl, aby si cestující zavírali dveře, dejte to do SPPO a raději to tiskněte připomínku na jízdenky, ale pozor, lidé ze zbytku světa (mimo těch 60000) se Vám možná bude smát.

Jinak ČD za zpoždění způsobené cestujícím sankce mají a vybírají (na rozdíl od opačné situace, kdy má cestující smůlu). Zkuste je za ty dveře uplatňovat. Konečně se možná zbavíte i té platící verbeže ve vlacích, co si stejně jenom pořád jenom.
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
28.10.2007 (21:33)  
A co běžný příklad z provozu - Vezu osobní vlak z Ústí n.L. do Chomutova,cestující nezajímá zavírání dveří za sebou a vlakvedoucí lítá po soupravě a zavírá za ně.Zpoždění v Chomutově cca +10 minut.Co takhle pokutovat ty cestující co nejsou schopni za sebou zavřít dveře.
Registrierter Benutzer M 
28.10.2007 (20:39)  
Volnost, rovnost, bratrstvi? Ale proc? Nejde nahodou o cestujiciho hlavne?

Ja jen, ze kdyz kdyz jsme ted na bode 0,0 a odbourani zpozdeni v jednom typu dopravy je posun o 0,5 bodu nahoru, tak stav 1,0 by byl peknej a vitanej, ale porad plati, ze 0,5 je lepsi nez 0,0... Takze to tvoje vsichni nebo nikdo je ... no rekneme nepochopitelny...

Aneb, kdyz ti vykradou byt, tak trest pro zlodeje (ktere vypatraji) zadat nebudes, protoze vsechny zlodeje se vypatrat nepodari a bylo by velmi nefer trestat jen ty dopadane:-))
28.10.2007 (20:25)  
M: Jen jsem dával příklad.A navíc jsem chtěl jen říct,že jsou zpožděné i autobusy.Když někdy čekám na autobus (jedu jednou za čas),tak má někdy zpoždění přes 15 minut,nebo někdy nejede i vůbec a musím jét až dalším.Když mají pokutovat vlaky,tak i autobusy.Buď pukuty pro všechny (jak vlaky i autobusy) nebo nikoho.
Registrierter Benutzer M 
28.10.2007 (20:22)  
Vlaky jedouci z Varsavy si Olomoucky kraj neobjednal...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko