..: Kraje se rozhodly pokutovat ČD za zpožděné vlaky :..

Ilustrační obrázek Praha - Každý desátý vlak v Česku nepřijede včas. Hejtmanům došla trpělivost a hodlají zpoždění regionálních lokálek pokutovat. Trpělivost před nedávnem došla Olomouckému kraji. Rozhodl se pokutovat ČD za zpoždění regionálních vlaků, na něž přispívá stovkami milionů korun, o pokutování ČD však uvažují také další hejtmani. České dráhy většinou zpoždění omlouvají rekonstrukcí hlavních tratí, na kterých nabírají zpoždění rychlíky a následně regionální vlaky, kraje to ale odmítají.

„Jedna věc by byla, kdyby ta zpoždění byla vlivem koridorů, ale děje se to i na tratích, které nesouvisejí se stavbou koridorů,“ stěžuje si náměstek olomouckého hejtmana Pavel Horák. Mluvčí ČD Ondřej Kubala nato reaguje tím, že bohužel, pokud máte rozestavěný koridor mezi Zábřehem a Červenkou, a k tomu ještě vlaky, co jedou na sever, musí přejet rozestavěným Kolínem, tak to odnáší Olomoucký kraj.

Podle aktuálních údajů je v ČR opožděno asi 13% vlaků, zbylých 87% dojede včas. Radek Joklík z ČD je přesvědčen, že vzhledem k rozsahu stavební činnosti jde o dobrý výsledek. Kraje ovšem i nadále trvají na pokutách, jejichž přesnou výši zatím jen odhadují. „Nedá se to nyní říci přesně, ale musí to být vyvážené. Na jedné straně ČD platíme za náš kraj necelých 400 milionů korun, tak ty sankce asi nemůžou být o stokorunách,“ říká ústecký hejtman Jiří Šulc.

Kraje navíc tvrdí, že ČD po nich žádají více peněz za stejný rozsah dopravy. Mnozí hejtmani už proto sáhli k razantnímu kroku a například v Ústeckém kraji místo některých vlaků vyjedou autobusy. Někde ale nepomáhají ani pokuty. Mluvčí kraje Jiří Klement ze zkušenosti říká, že od letošního března podléhají zpoždění vyšší než 20 minut uvnitř Jihomoravského kraje penalizaci. Toto však není zejména s ohledem na hranici 20 minut dostatečně účinné.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 27.10.2007 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer vtipnýjony  mail  
28.10.2007 (19:57)  
Pokuty pro kraje od Českých drah? to je běh na dlouhou trať, to se budou pokutovat i vlaky jedoucí zpožděné třeba už z Varšavy? Jakože EC Praha jehož průměrné zpoždění přesahuje 30min? A co u vlaků jedoucích z Prahy? To pak české dráhy asi radši zruší přípoje, aby nemuseli platit i za přípojné vlaky:-). To bych řešil spíš to co připravuje evropská unie, zpočátku to bude asi komplikované, ale bude to aspoň jednotné. Když si představím že by to chtěl každý z 14 jinak, a pak by ještě přišlo nařízení z evropské Unie, to by mě zajímalo jak by to dopadlo:-)
28.10.2007 (19:26)  
Neco takoveho by nebylo spatne zavest i v dalkove doprave. Kdyz za spozdeni nejsou zadne postihy, tak proc by se CD snazily. Nerikam, ze jsou spatne, vlaky mam moc rad ale, z principu se nemusi az tak snazit. Mozna treba i 10 minut. Dvacet je celkem dost. Musi se proste vic snazit. Bud vic makat, anebo se musi realneji sestavovat jizdni rady.
28.10.2007 (19:25)  
S tím jak můžou ČD upřednosňovat nakladni vlaky pred rychlikama.To nechápu už vůbec.Přitom stejně nákladak někdy musí odbočit a zastavit.Tak proč ho nezastavit tesně před rychlíkem.Takhle akorát je to vyjde dráž na elektřině,odrazují cestujicí a kazí pověst firmě.Myslím si,že kdyby si ČD snažili.Tak by k tomu nedošlo a vlaky by byli nejvíce zpoždění 5min.(mimo výluk a nehod).Protože vlak může zpozdit pouze nástup a výstup cestujících a neschopnost ČD.
28.10.2007 (19:22)  
pro Ladislava:Na tebe jsem to nemyslel.Myslel jsem to tak,že ČD se brani ze jen stavebni prace zpusobuji zpozdeni.Ja jako beru ze zpozdeni zpusobuji opravy ,ale ne jenom.Z větší části za to můžou zaměstnanci ČD.
Registrierter Benutzer M 
28.10.2007 (18:16)  
Tomo, ja si myslim, ze nejen ze tohle je tvuj problem, ale ze je to cele vymyslene a jsi lhar, protoze nic z toho, co popisujes, u CD neexistuje. A i kdyby - autobusy jsou prece jeste horsi...
Registrierter Benutzer M 
28.10.2007 (18:14)  
Glagole, ja se skvele mam, opravdu nemusis mit obavy...

Ladislave16, proc sem uz podruhe tahas autobusy? Myslis, ze kdyz koncovy zakaznik odmitne prebrat zpozdenou zasilku od PPL (kdyz uz to tady padlo), protoze uz mu je k hovnu, tak se PPL bude ptat, jak to posefovany s UPS? Proste busy at to maji jak chcou. Jestli kraje s busama zadne penale domluvit chtit nebudou, tak to bude asi proto, ze busy v uhrnu takove zpozdeni nemaji nebo ze to nikdo domluvit nechce nebo protoze hejtman chodi s reditelem "CSAD Olomouc" na golf. Porad ale nikde nevidim souvislost s CD.
Registrierter Benutzer Tomo 
28.10.2007 (15:16)  
Vážení,netvrdím, že je v pořádku pokutovat ČD za zpoždění v případě, že se stane mimořádnost na trati či že se staví/opravuje. To jistě ne. Ale jak už se tu pozastavili jiní - vážně si myslíte, že jsou zpoždění způsobena jen tímto a čekáním návazných přípojů? Mě se například týká ponejvíce trať 120 a 124. Klasický večerní nedělní rychlík z CV do Phy nebyl nikdy schopen jet na čas, standardně 10-15 minut za slabého provozu.A kdybyste se podívali na rakovnické nádraží, co se tam občas děje... příklad - jeden večerní vlak na Lužnou a na Prahu, který sestává z 810, která nedělá obrat. Nemálokrát se stalo, že ten vlak tam nestál přistavený ani v době odjezdu a pak se během 10 minut připloužil nevyhřátý z depa... když si cestující po právu stěžovali, tak je průvodčí (arogantní,mmchd.) posílal za přednostou a ten zas za lidmi z depa, že to je jejich problém. Cestující... a nepadlo ani jedno slovo omluvy, akorát řvaní na cestující ze strany zaměstnanců dráhy. Určitě to nejsou jen moje místní specialitky a toto se stává i jinde.Pak se divte lidem, že nadávají, a že kraje chtějí pokutovat za už tradiční zpoždění os a sp vlaků...Proto pokuty ano a ať si je ČD vyřídí samy, neboť ony využívají služeb dalších subjektů.A ten systém financování je moc složitý na to, aby se řeklo, že je principielní hloupost, aby stát/samospráva pokutovaly státní podnik.Funkce pokuty je výchovná.
28.10.2007 (14:04)  
Premysl: tak tuto trasu jezdime zcasti spolecne...Taky mne obcas prijde, ze jsou CD zpomalene, na druhou stranu clovek nikdy nevi, proc to tak je....A ze se specielne na 231 uprednostnuji naklady je taky obcas pravda..Chtel jsem jen jeste rict, ze stavebni prace nejsou jen na koridorech, ale vyznamnem mnozstvi dalsich trati..a i na 231 se stale modernizuje TV mezi Lysou a Nymburkem..
28.10.2007 (13:09)  
Jestli ale pokutujou ČD za zpoždění vlaků,tak proč taky teda nepokutujou za zpoždění autobusů???Už se mi stalo (a ne jednou),že autobus měl přes 20 minut zpoždění nebo nepřijel vůbec.Tak proč pokutujou vlaky a autobusy ne???
Přemysl:To mi chceš říct,že jsem debil,když řeknu,že za zpoždění můžou být práce na koridoru????Nebo když někdo skočí nebo vjede autem pod vlak???
28.10.2007 (12:17)  
Jezdím vlakem docela často.A z 90% za to můžou ČD.To je jen jejich výmluva ,že to může stavba koridorů.Jezdím z Prahy-Lysá nad Labem-Chlumec nad cidlinou -Trutnov.Je tam pouze jedno omezení na 30kmh.A zpoždění vždycky vzniká díky řízení vlakům.Prostě ČD dávají přednost nákladním vlákům před rychlíkem.Jestli za to může stavba koridorů,tak to je tady někdo pekněj blb.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko