..: Kraje se rozhodly pokutovat ČD za zpožděné vlaky :..

Ilustrační obrázek Praha - Každý desátý vlak v Česku nepřijede včas. Hejtmanům došla trpělivost a hodlají zpoždění regionálních lokálek pokutovat. Trpělivost před nedávnem došla Olomouckému kraji. Rozhodl se pokutovat ČD za zpoždění regionálních vlaků, na něž přispívá stovkami milionů korun, o pokutování ČD však uvažují také další hejtmani. České dráhy většinou zpoždění omlouvají rekonstrukcí hlavních tratí, na kterých nabírají zpoždění rychlíky a následně regionální vlaky, kraje to ale odmítají.

„Jedna věc by byla, kdyby ta zpoždění byla vlivem koridorů, ale děje se to i na tratích, které nesouvisejí se stavbou koridorů,“ stěžuje si náměstek olomouckého hejtmana Pavel Horák. Mluvčí ČD Ondřej Kubala nato reaguje tím, že bohužel, pokud máte rozestavěný koridor mezi Zábřehem a Červenkou, a k tomu ještě vlaky, co jedou na sever, musí přejet rozestavěným Kolínem, tak to odnáší Olomoucký kraj.

Podle aktuálních údajů je v ČR opožděno asi 13% vlaků, zbylých 87% dojede včas. Radek Joklík z ČD je přesvědčen, že vzhledem k rozsahu stavební činnosti jde o dobrý výsledek. Kraje ovšem i nadále trvají na pokutách, jejichž přesnou výši zatím jen odhadují. „Nedá se to nyní říci přesně, ale musí to být vyvážené. Na jedné straně ČD platíme za náš kraj necelých 400 milionů korun, tak ty sankce asi nemůžou být o stokorunách,“ říká ústecký hejtman Jiří Šulc.

Kraje navíc tvrdí, že ČD po nich žádají více peněz za stejný rozsah dopravy. Mnozí hejtmani už proto sáhli k razantnímu kroku a například v Ústeckém kraji místo některých vlaků vyjedou autobusy. Někde ale nepomáhají ani pokuty. Mluvčí kraje Jiří Klement ze zkušenosti říká, že od letošního března podléhají zpoždění vyšší než 20 minut uvnitř Jihomoravského kraje penalizaci. Toto však není zejména s ohledem na hranici 20 minut dostatečně účinné.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 27.10.2007 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hanaak 
28.10.2007 (9:59)  
menší statistika
co se týče zpoždění tak rekord má letecká doprava v podání skyeurope 1x24 hod., 1x3 hod., smartwings 1x5 hod.
IAD si může podat ruku s vlakem, rekord na cestu olomouc praha byl něco lehce přes 7 hodin(tehdy doba jízdy 3h 15), autem brno olomouc 3,5 hodiny(běžně 1 hod)
nejednalo se o žádnou kalamitní situaci způsobenou vyšší mocí. doprava bus má zpoždění obdobné jako IAD.
v poslední době mám štěstí a silnici i železnice je na mě hodná a většinou se vlezu do 60 minut.
napíšu petici na ŘSD a budu žádat vrácení části hodnoty dálniční známky:)
dotace na linku olomouc nezamyslice? to jde nejspíše jako dotace na kulturu, jinak nechápu význam tohoto technického muzea
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.10.2007 (7:43)  
Milý platící by mšl mít nějaká práva. Například na kvalitní a dochvilnou službu. Neplnění termínu bývá kvalifikovaým důvodem k sankci.
28.10.2007 (0:55)  
věřím, že kraje mají dostatek rozumu, aby si čekání přípojů napsaly do smlouvy:)
registrovaný uživatel Glagol  mail  
28.10.2007 (0:11)  
Milý M - máš jako vždy naprostou pravdu a budete se mít skvěle.
Blahopřeji.
L.
27.10.2007 (23:58)  
mouka:mňo, nevim jak je to u ostatnich IDS, ale PID to ma zakotveno v podminkach verejne prepravy osob, pokud se nemylim..Je to osetreno, ze pokud ma nektera slozka IDS zpozdeni, o toto zpozdeni je jizdni doklad platny dele..Je vsak nutno asi znat blizsi informace o spoji(odkud, kam, cislo vlaku ci linky, cas)...Denne dojizdim, denne vlakem a denne zpozdenym, avsak revizor po overeni zpozdeni meho vlaku mi jizdenku uznal, byt uz byla neplatna...Pokud mate nekdo jine informace, opravte me...
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
27.10.2007 (23:13)  
Vlakem jezdí také cestující, kteří využívají jízdenek integrovaných dopravních systémů. Tyto jízdenky však mají časovou platnost. Uvedu příklad: Pojedu autobusem, ve kterým si cvaknu jízdenku. Z autobusu přestoupím na vlak, který bude mít zpoždění. Z vlaku přestoupím na MHD a tam nebude žádnýho revizora zajímat, že vlak měl zpoždění a mně díky tomu už neplatí jízdenka.
Na tomto příkladu vidíte, jak jednoduše může cestující zaplatit pokutu za zpoždění vlaku se kterým nemá nic společného. S tím ale nic nenaděláme, ve výsledku budou vždycky trpět jen a jen cestujícící.
registrovaný uživatel M 
27.10.2007 (22:46)  
Ladislav16 (a dalsi) - pokud zpozdeni CD vznika jen z duvodu sebevrahu apod., jak se snazite naznacit, tak by v Cesku kazdy rokem klesla populace minimalne o milion lidi... Kupodivu prvni, kdo si toho "paradoxu" vsiml byl az ctihodny pan xyz a to az v 32.prispevku...

Jan Novak, Miroslav Zikmund - nevim, mozna. Hlavne nevim, jak to souvisi. Kdyz zelinar do supermarket doda zhnilou zeleninu a supermarket mu za ni nezaplati, tak myslim, ze je uplne jedno, jak dopadl reznik, ne? BTW - proc by sakra ta faktura mela jit hejtmanovi?

Pokud jde o ty viny a tak... Kdyz si objednate pizzu a pizzar vam ji doveze za pet hodin tvrdou s vymluvou, ze do nej na krizovatce napral nakej magor, tak se na nej usmejete a date mu tech jeho 150 kacek? No, pochybuju... Kraje maji smlouvu s CD. Jestli vlaky jezdi zpozdene kvuli tomu, ze jsou CD neschopne nebo kvuli tomu, ze v Cervenky pristali martani je jedno (teda pokud ve smlouve neni napsane, ze martani jsou vyluka z plneni)... Cestujici - diky za ten priklad s PPL. Dobry, vystizny...

Lukess - neboj, ja ten vtip pochopil a byl dobrej. Nevim ale proc jsou nektere fanousci/zamestnanci zeleznice tak sileni suchari, kteri dobrej vtipek nepoznaji ani kdyz tam bude napsane "je to vtip"...

Co mne docela sokuje, ze to zminil az Racek v 31.prispevku (hlavne, ze se dlouze probiralo, ze za zpozdeni vlastne CD nemuzou, ze to jsou vesmes sebevrazi, kdo zpozduje) - Kdyz STATNI firme da STAT pokutu, tak kdo to asi kurva zaplati? Tohle je proste system, kdy rodice dite potrestaji tak, ze mu nedaji kapesne, ale ten listek do kina (ktery by si dite koupilo za kapesne) mu rovnou koupi. Proste tam nikde nevidim zadny trest. Leva ruka penize vezme, prava vrati, takze i kdyby co minuta, to milion, tak secteno podtrzeno nula nula nula...
registrovaný uživatel Semík  mail  
27.10.2007 (21:52)  
Tak já si to dovolím shrnout. Pokutovat zpoždění ano, ale jen v případě, že bude takt 30min. přes den a v noci 60min.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
27.10.2007 (21:46)  
Jen pro přirovnání.Za poslední tři dny kdy jsem vezl 12 osobních vlaků a měl jsem zpoždění celkem 48 minut.Z toho bylo 24 ninut díky čekání na přípoje.Dalších 12 díky přílišné horlivosti výpravčích a dispečerů,když mě dojížděly vlaky vyšší kvality jedoucí s náskokem.Za to vlaky nejvyšší kvality ( EC ) jezdily se zpožděním od 20 do 184 minut.V podstatě jsem jezdil přesněji než EC.
27.10.2007 (21:23)  
Na shledanou na silnici!Nebo také na hřbitově,či na invalidním vozíku.Pak už nám všem,co jsme měli železnice rádi,budou úvahy hejtmanů z ODS totálně šum a fuk.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko