Praha - Každý desátý vlak v Česku nepřijede včas. Hejtmanům došla trpělivost a hodlají zpoždění regionálních lokálek pokutovat.
Trpělivost před nedávnem došla Olomouckému kraji. Rozhodl se pokutovat ČD za zpoždění regionálních vlaků, na něž přispívá stovkami milionů korun, o pokutování ČD však uvažují také další hejtmani. České dráhy většinou zpoždění omlouvají rekonstrukcí hlavních tratí, na kterých nabírají zpoždění rychlíky a následně regionální vlaky, kraje to ale odmítají.
„Jedna věc by byla, kdyby ta zpoždění byla vlivem koridorů, ale děje se to i na tratích, které nesouvisejí se stavbou koridorů,“ stěžuje si náměstek olomouckého hejtmana Pavel Horák. Mluvčí ČD Ondřej Kubala nato reaguje tím, že bohužel, pokud máte rozestavěný koridor mezi Zábřehem a Červenkou, a k tomu ještě vlaky, co jedou na sever, musí přejet rozestavěným Kolínem, tak to odnáší Olomoucký kraj.
Podle aktuálních údajů je v ČR opožděno asi 13% vlaků, zbylých 87% dojede včas. Radek Joklík z ČD je přesvědčen, že vzhledem k rozsahu stavební činnosti jde o dobrý výsledek. Kraje ovšem i nadále trvají na pokutách, jejichž přesnou výši zatím jen odhadují. „Nedá se to nyní říci přesně, ale musí to být vyvážené. Na jedné straně ČD platíme za náš kraj necelých 400 milionů korun, tak ty sankce asi nemůžou být o stokorunách,“ říká ústecký hejtman Jiří Šulc.
Kraje navíc tvrdí, že ČD po nich žádají více peněz za stejný rozsah dopravy. Mnozí hejtmani už proto sáhli k razantnímu kroku a například v Ústeckém kraji místo některých vlaků vyjedou autobusy. Někde ale nepomáhají ani pokuty. Mluvčí kraje Jiří Klement ze zkušenosti říká, že od letošního března podléhají zpoždění vyšší než 20 minut uvnitř Jihomoravského kraje penalizaci. Toto však není zejména s ohledem na hranici 20 minut dostatečně účinné.
zdroj: Deník
| 27.10.2007 (13:00)
se také
postihovat autobusová
doprava,když spoj vůbec nejede,jede dříve anebo projede zastávku?
Tiež by ma ale zaujímal ten podiel mimoriadností na meškaniach. Neraz sa totiž stávalo, že večerný spoj Olomouc-Nezamyslice čakal napr. 20 min preto, aby sa mohla zviezť vlaková čata zo zmeškaného Os od Hrubé vody. Alebo lokálky 140xx často štartovali z hl.n. oneskorené o 10-20 min, hoci sa nečakalo na prípoj a problém bol skôr v nezvládnutí krížení na 275. Tomu nemožno hovoriť neprekonateľné mimoriadnosti. Čakania na 300 a 301 pri kríženiach tiež neboli dané stavbou koridoru - jednoducho to niekto niekde zmrvil a bolo. Nech sa ale potom človek spoľahne na také spoje, keď potrebuje ráno na zápočtový test...
Nebo za to mohou ČD, že pod jejich koly ukončí život nějaký magor nebo nějaký barvoslepý, co se ani neumí rozhlédnou jestli jede vlak?
Já bych chtěl vidět statistiku důvodů opoždění. A jestli neexistuje, jako že asi ano, tak ať ji páni hejtmanové udělají a podívají se...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










