..: Kraje se rozhodly pokutovat ČD za zpožděné vlaky :..

Ilustrační obrázek Praha - Každý desátý vlak v Česku nepřijede včas. Hejtmanům došla trpělivost a hodlají zpoždění regionálních lokálek pokutovat. Trpělivost před nedávnem došla Olomouckému kraji. Rozhodl se pokutovat ČD za zpoždění regionálních vlaků, na něž přispívá stovkami milionů korun, o pokutování ČD však uvažují také další hejtmani. České dráhy většinou zpoždění omlouvají rekonstrukcí hlavních tratí, na kterých nabírají zpoždění rychlíky a následně regionální vlaky, kraje to ale odmítají.

„Jedna věc by byla, kdyby ta zpoždění byla vlivem koridorů, ale děje se to i na tratích, které nesouvisejí se stavbou koridorů,“ stěžuje si náměstek olomouckého hejtmana Pavel Horák. Mluvčí ČD Ondřej Kubala nato reaguje tím, že bohužel, pokud máte rozestavěný koridor mezi Zábřehem a Červenkou, a k tomu ještě vlaky, co jedou na sever, musí přejet rozestavěným Kolínem, tak to odnáší Olomoucký kraj.

Podle aktuálních údajů je v ČR opožděno asi 13% vlaků, zbylých 87% dojede včas. Radek Joklík z ČD je přesvědčen, že vzhledem k rozsahu stavební činnosti jde o dobrý výsledek. Kraje ovšem i nadále trvají na pokutách, jejichž přesnou výši zatím jen odhadují. „Nedá se to nyní říci přesně, ale musí to být vyvážené. Na jedné straně ČD platíme za náš kraj necelých 400 milionů korun, tak ty sankce asi nemůžou být o stokorunách,“ říká ústecký hejtman Jiří Šulc.

Kraje navíc tvrdí, že ČD po nich žádají více peněz za stejný rozsah dopravy. Mnozí hejtmani už proto sáhli k razantnímu kroku a například v Ústeckém kraji místo některých vlaků vyjedou autobusy. Někde ale nepomáhají ani pokuty. Mluvčí kraje Jiří Klement ze zkušenosti říká, že od letošního března podléhají zpoždění vyšší než 20 minut uvnitř Jihomoravského kraje penalizaci. Toto však není zejména s ohledem na hranici 20 minut dostatečně účinné.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 27.10.2007 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Lukess  mail  
27.10.2007 (15:40)  
Je to blbost. Proč by ČD měli platit pokuty za zpoždění vlaků? POKUTY BY MĚLI PLATIT SAMOTNÍ FÍROVÉ, KTEŘÍ JEZDÍ POZDĚ :-D
Registrierter Benutzer Toušisko  mail  
27.10.2007 (15:40)  
Nic není černobílé. Ale důležité je za vším si uvědomit konkrétní lidi!!! A to jak troubu, který naskakuje do rozjíždějícího se vlaku (na lokálkách to však není problém, protože dveře se zavírají ze stanoviště strojvedoucího) nebo "sebevraha" vrhajícího se pod vlak (je jedno zda za účelem úmyslného odchodu ze života, nebo nerespektováním výstražných světel na přejezdu...), tak zaměstnance ČD, kterým na nějaké minutce nesejde! Co si mám myslet o tom, že první ranní spoj, který ve výchozí stanici na nic nečeká (trať je na hony vzdálená koridotům) jezdí 3 dny z 5-ti se spožděním? Sice do 5-ti minut, ale už i to je zpoždění! Není mi také jasné jak chce krajský úředník rozlišit mezi zpožděním zpúsobeným vyloženě vinou ČD a zpoždění přímo nezaviněná ČD - viz výše! Je ale faktem, že s nezodpovědným přístupem některých zaměstnanců ČD je třeba něco dělat. A pokud to neumí sami ČD, pak penalizace ze strany objednatele je na místě.
27.10.2007 (15:22)  
A bude
se také
postihovat autobusová
doprava,když spoj vůbec nejede,jede dříve anebo projede zastávku?
27.10.2007 (15:21)  
Je úplná blbost,aby ČD platili pokuty za zpoždění vlaků.Zpoždění vzniká kvůli pracím na koridorech a méně důležitých úsecích,ale i tim,že ňáký lidi skočej nebo vjedou autem pod vlak (nebo někdo hodlá skákat nebo nastupovat,když se vlak rozjíždí).Buď se budou tratě modernizovat a bude zpoždění nebo se na rekonstrukce tratí vyprdnou a vlaky bodou jezdit včas.To je taky řešení.
27.10.2007 (14:44)  
Možnosť sankcií je ale ukotvená v zmluve o poskytovaní ZDO, ktorú ČD s krajmi podpísali. Ak by ktokoľvek z vás neplnil zmluvné záväzky, tak s vami druhá strana zaručene zatočí; zato u železníc je to v poriadku? Skrátka ak niečo nie som schopný plniť, tak sa nehrám na majstra sveta a dohodnem sa s objednávateľom inak. Pritom sa nedá povedať, že by ČD dostávali za ZDO málo - pri zohľadnenej strate a "primeranom zisku" z dotácií sú prakticky bez starostí.
Tiež by ma ale zaujímal ten podiel mimoriadností na meškaniach. Neraz sa totiž stávalo, že večerný spoj Olomouc-Nezamyslice čakal napr. 20 min preto, aby sa mohla zviezť vlaková čata zo zmeškaného Os od Hrubé vody. Alebo lokálky 140xx často štartovali z hl.n. oneskorené o 10-20 min, hoci sa nečakalo na prípoj a problém bol skôr v nezvládnutí krížení na 275. Tomu nemožno hovoriť neprekonateľné mimoriadnosti. Čakania na 300 a 301 pri kríženiach tiež neboli dané stavbou koridoru - jednoducho to niekto niekde zmrvil a bolo. Nech sa ale potom človek spoľahne na také spoje, keď potrebuje ráno na zápočtový test...
27.10.2007 (14:34)  
Ještě upřesňuji výraz barvoslepý v mém předchozím příspěvku. Pojem nebyl použit jako urážka pro lidi postižené touto vadou, nýbrž pro lidi, kteří "přehlédnou" výstražné zařízení nebo nějakým jiným způsobem se jim podaří tam vjet. Toto nikdy ale nepochopím, že dotyčný ten vlak nevidí... (a že většinou to vidím na celkem rovných úsecích; a i kdyby to nebyli, tak se musí každý podívat...)
27.10.2007 (14:25)  
V tomto souhlasím s kraji. Kraj platí, ČD jsou dodavateli. Nikomu se nechce platit za nekvalitní služby, na tom není nic zvláštního. A to že za zpoždění nemohou ČD? Koho to zajímá? Když si objednám nějakou službu tak mě nezajímá proč není dodána v požadované kvalitě, mám ji objednanou a zaplacenou tak chci aby byla doadána.
Registrierter Benutzer j-din 
27.10.2007 (14:12)  
Pokuta může být ovšem silně kontraproduktivní, prostě vlak do např. Uničova v Olomouci nepočká na zpožděný rychlík, a odjede na čas s půlkou cestujících. Ty, kteří chtěli přestoupit pak odveze pan náměstek vlastním autem?
Registrierter Benutzer Rumek 
27.10.2007 (13:47)  
Tak by mě zajímalo, jakou mírou v procentech se na zpoždění podílejí mimořádné události typu sebevrazi a nehody na přejezdech, kdy není vina zastavení dopravy na straně železnice a stojí se většinou i několik hodin, ale kritika za zpoždění jde vždy jen na dráhu.
27.10.2007 (13:47)  
Jen mě zajímá, jaký udají důvod...
Nebo za to mohou ČD, že pod jejich koly ukončí život nějaký magor nebo nějaký barvoslepý, co se ani neumí rozhlédnou jestli jede vlak?
Já bych chtěl vidět statistiku důvodů opoždění. A jestli neexistuje, jako že asi ano, tak ať ji páni hejtmanové udělají a podívají se...
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko