..: Od prosince nové spoje Kuřim - Brno-Slatina a vlaky směr Blansko po 30 minutách :..

Ilustrační obrázek Brno - Již od 9.12. cestující čekají další změny v cestování. Ředitel jihomoravského integrovaného systému Kordis Jaromír Holec sděluje, že zavedou pravidelnější spoje na trasách Rájec-Jestřebí – Blansko – Brno a Vranovice – Brno - Tišnov. Některé vlaky totiž vypravovali v hodinovém intervalu. Nový vlakový spoj linky S1 Kuřim – Slatina, zajistí lepší cestování zaměstnanců z průmyslové zóny a bude teprve druhým v zemi, který bude sloužit jako MHD. Aby bylo spojení rychlejší, vynechají vlaky hlavní nádraží.

Mluvčí ČD Ondřej Kubala říká, že s tím, aby se udělala zkratka, za námi přišel Kordis a nám se tento nápad líbil. Je to způsob, jak v ranní a odpolední špičce dostat alespoň část lidí přes ucpané Brno. Ve Slatině navíc budou moci lidé přestoupit na autobus, který je rozveze po závodech. „Nová vlaková linka povede z Kuřimi přes Řečkovice, Královo Pole, Lesnou, Židenice a pak přímo do Slatiny. Je to taková zkratka, protože vlak nepojede přes hlavní nádraží. Lidem z Kuřimska se tak o několik minut zkrátí cesta do práce a domů,“ popisuje Jiří Horský ze společnosti Kordis, která má na starosti sjednocenou dopravu v kraji.

Podle Horského je to zatím první linka vedoucí mimo hlavní nádraží, která ovšem nemusí být poslední. „Po určitém čase vyhodnotíme, jak jsou tyto spoje vytíženy, a pokud se osvědčí, budeme vyhledávat další možnosti, jak se vyhnout hlavnímu vlakovému nádraží, kde přece jen dochází ke zdržení,“ dodává. Podle místostarosty Hrušovan u Brna Václava Kameníka jsou změny pro vesnici pozitivní. „Na posílení spojů čekáme už několik let. Naše obec se velmi rychle rozšiřuje. Ještě před 2 lety bydlelo v Hrušovanech 2.700lidí. Do nových domů se nastěhuje kolem 700 obyvatel,“ konstatuje.

Mezi Brnem a Blanenskem bude 30 minutový interval

„Z Rájce-Jestřebí jezdí vlaky zatím každou hodinu a od 9.12., kdy začne platit nový jízdní řád, už budou vyjíždět v pracovní dny po 30 minutách, a to zhruba od 5 ráno do 18 hodin večer,“ uvádí Horský. Výhodou systému jsou častější spoje, jízdenky, na které se dá po určitý čas jezdit i MHD. Mnohé obce si však současně stěžují, že přišly o přímé spoje do Brna, cestování se na některých linkách prodloužilo a lidé musejí častěji přestupovat. Nyní se chystá takzvaná etapa 4B a po jejím spuštění 1.7. 2008 budou do IDS zapojeny další obce, tentokrát z Vyškovska a Kyjovska.

zdroj: Mladá fronta DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 7.11.2007 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer happy 
07.11.2007 (23:49)  
No jenomže OBB nejezdí za pár krejcarů.to by se kordis pěkně prohnul.Tam se jedná o plně jiné sumy za ujetý kilometr.Ale je fakt,že by to bylo komfortnější,než nějaké Bt tažená tím,co zrovna může.Všiml sem si,že třeba na 225 na vysočině se v rámci úspor lokomotiv více prosazuje řada 810 v relaci HC-VnL.Nevím,jestli to bude to pravé ořechové na některé spoje.Vše samozřejmě s S-provozem
Registrierter Benutzer M 
07.11.2007 (23:16)  
Už jsem slyšel o zájmu Vídně dělat Brno - Břeclav - OBB. To by bylo řešení, ovšem postupný konec ČD.

A pak ze dobre zrpavy nejsou...:-)
Registrierter Benutzer Precla 
07.11.2007 (23:05)  
Huffnaggel Nejsem Brňák jen se do toho rád motám :) Situaci v Brně sem mnohokrát na vlastní kůži zažil a chtělo by kompletní rekonstrukci a hlavně trochu pročistit ty podchody.. To už raději budu snášet ty bezdomovce v Praze, co mě i proti mé vůli vždycky o 20 Kč oberou ( nebo náhodní cestující metra, který nemaj na lístek) Ale mám na to jedno řešení, peněženku a prachy skovat do báglu a do pravé kapsy si strčit 3Kč a 50 halířů, pak až vás požádaj o almužnu tak vytáhnete prachy i s rubem kapsy a velmi ochotně nahrabete 3 Kč s tím, že už víc nemáte a že vás to mrzí:)
07.11.2007 (22:56)  
Racek: 4 průběhy a 6 kusých mohlo stačit v době, kdy ten návrh někdo sepisoval. Při současném navýšení počtu spojů to stačit nebude. Ale je to jen můj osobní názor, nechci se hádat.
Vozový park: To je potom ale celkem patová situace, když ČD nemůže a jiný dopravce není... Už jsem slyšel o zájmu Vídně dělat Brno - Břeclav - OBB. To by bylo řešení, ovšem postupný konec ČD.

Precla, Happy: To je přesně ono. Budeme v Brně vymýšlet fantasmagorie a jinde budou za peníze z EU stavět. (když se ti hloupí Brňáci zase nedohodli...)
Registrierter Benutzer Racek 
07.11.2007 (22:49)  
Precla: to by bylo efektivní pouze v případě, že by to "dálkové" nádraží leželo na trase většiny (ideálně všech) místních linek a současně nějak rozumně u MHD. S přimhouřenýma všema očima možná v Židenicích (tam by navíc nebyl z žádného směru problém se zaústěním trati). Ale je to natolik revoluční myšlenka, že bych ji radši neříkal nahlas ... nebo se toho někdo chytí a budeme mít dalších dvacet let vášnivých diskusí :-/
Registrierter Benutzer happy 
07.11.2007 (22:47)  
Ale představte si tu nádheru,až do nové prosklené "katedrály" nového nádraží přijede krokouš se sadou vozů 050 ,či až brejlovec zasmrdí půlku prostor,že lidi budou chrchlat ještě týden po tom.A v nové hale,až se usídlí bandy bezhausů a jiných existencí či až se udělá nová tržnice v podchodech nádraží..No prostě úžasné...
Registrierter Benutzer happy 
07.11.2007 (22:44)  
Nebo na centrálním nádraží ponechat pouze dálkovou dopravu a příměsttské vlaky zakončovat někde jinde,v jiných stanicích.Je fakt,že současné přešlapovaní namístě k ničemu nevede...
Registrierter Benutzer Racek 
07.11.2007 (22:43)  
Huffnagel: jestli má nebo nemá dopravce čím jezdit, je jeho problém. Pokud dnes jezdí ČD pro Kordis za ceny, se kterými si na nové nevydělají, je to jejich volba, vždycky si můžou stanovit vyšší cenu - a Kordis může brát, nebo si najít někoho levnějšího. Těžko najde, protože dopravců, kteří by měli vozidla zadarmo, po světě moc neběhá.

Jinak ta výluka: etapizace rekonstrukce Hbf. ve stávající poloze je udělaná tak, že v každé etapě byly k dispozici aspoň 4 průběžné koleje a 6 kusých. Samozřejmě by to nebyla žádná sranda, ale vyjezdit by se to dalo. Vycházím z toho, že provizorní zabzař umí být rychlejší, než ta prehistorická elektromechanika, co je tam teď.
Registrierter Benutzer Precla 
07.11.2007 (22:43)  
Ten nápad jak už někde zazněl, který se týká jednoho nového nádraží pro Rychlíky a vlaky vyšší třídy dál od centra a to staré nechat pro osobáky.. toto si myslím je dobrý nápad, vždyť hlavní nádraží v Brně se využívá hodně lidí jezdícími právě vlaky kategori R, IC, EC hlavně k přestupu.. No a nějaký 1 vhodný spoj, který by kmital mezi těmito nádražími.
07.11.2007 (22:27)  
Twix: Nepovažuju to za plýtvání penězi. Ty teď jsou a kdo toho teď nevyužije, tak bude mít smůlu.

Happy: Něco si vysnít je něco jiného, než to zpracovat do projektu a dovést do stadia proveditelnosti. Kde by jsi se zavrtal a kde bys vylezl? Kolik by to stálo, kolik by padlo ulic, jak dlouho by to trvalo, kdo by to platil???? Odpověz rychle, čas pro čerpání peněz z fondů EU se nezadržitelně krátí!!!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko