Brno - Již od 9.12. cestující čekají další změny v cestování. Ředitel jihomoravského integrovaného systému Kordis Jaromír Holec sděluje, že zavedou pravidelnější spoje na trasách Rájec-Jestřebí – Blansko – Brno a Vranovice – Brno - Tišnov. Některé vlaky totiž vypravovali v hodinovém intervalu. Nový vlakový spoj linky S1 Kuřim – Slatina, zajistí lepší cestování zaměstnanců z průmyslové zóny a bude teprve druhým v zemi, který bude sloužit jako MHD. Aby bylo spojení rychlejší, vynechají vlaky hlavní nádraží.
Mluvčí ČD Ondřej Kubala říká, že s tím, aby se udělala zkratka, za námi přišel Kordis a nám se tento nápad líbil. Je to způsob, jak v ranní a odpolední špičce dostat alespoň část lidí přes ucpané Brno. Ve Slatině navíc budou moci lidé přestoupit na autobus, který je rozveze po závodech. „Nová vlaková linka povede z Kuřimi přes Řečkovice, Královo Pole, Lesnou, Židenice a pak přímo do Slatiny. Je to taková zkratka, protože vlak nepojede přes hlavní nádraží. Lidem z Kuřimska se tak o několik minut zkrátí cesta do práce a domů,“ popisuje Jiří Horský ze společnosti Kordis, která má na starosti sjednocenou dopravu v kraji.
Podle Horského je to zatím první linka vedoucí mimo hlavní nádraží, která ovšem nemusí být poslední. „Po určitém čase vyhodnotíme, jak jsou tyto spoje vytíženy, a pokud se osvědčí, budeme vyhledávat další možnosti, jak se vyhnout hlavnímu vlakovému nádraží, kde přece jen dochází ke zdržení,“ dodává. Podle místostarosty Hrušovan u Brna Václava Kameníka jsou změny pro vesnici pozitivní. „Na posílení spojů čekáme už několik let. Naše obec se velmi rychle rozšiřuje. Ještě před 2 lety bydlelo v Hrušovanech 2.700lidí. Do nových domů se nastěhuje kolem 700 obyvatel,“ konstatuje.Mezi Brnem a Blanenskem bude 30 minutový interval
„Z Rájce-Jestřebí jezdí vlaky zatím každou hodinu a od 9.12., kdy začne platit nový jízdní řád, už budou vyjíždět v pracovní dny po 30 minutách, a to zhruba od 5 ráno do 18 hodin večer,“ uvádí Horský. Výhodou systému jsou častější spoje, jízdenky, na které se dá po určitý čas jezdit i MHD. Mnohé obce si však současně stěžují, že přišly o přímé spoje do Brna, cestování se na některých linkách prodloužilo a lidé musejí častěji přestupovat. Nyní se chystá takzvaná etapa 4B a po jejím spuštění 1.7. 2008 budou do IDS zapojeny další obce, tentokrát z Vyškovska a Kyjovska.
zdroj: Mladá fronta DNES a Deník
| 7.11.2007 (11:00)
A k panu Veselému: Má zřejmě duševní pohnutí v šestinedělí, nebo se nedejbože ( je to jen má doměnka, aby mě černoprd...níci nežalovali ) zapomnělo na nějakou firmu a tak se teď nějak musí vytvořit práce na všech frontách, aby se na všechny stranické sponzory dostalo :-)) Ovšem kolik by tenhle magorismus stál miliard si radši ani nepředstavuju.
A ještě k vozovému parku. Představuju si, že za nějakých pár let, pokud vše půjde stejnou brázdou, přijde na Kordis dopis, přibližně tohoto znění: Vážení soudruzi a soudružky, buďto nám kupte nějaké mašiny a vagónky, nebo jděte s Ídéesjéemká do....... nebo k jinému přepravci. My, Čédéáes, už nemáme s čím jezdit.
Precla atd.: Je pravda, že S-Bahn kolem Brna jezdí s dosti nevhodnými soupravami. Bohužel vypsat výběrové řízení na veškerý provoz (alespoň těch elektrizovaných) příměstských tratí kolem Brna by zatím bylo moc velké sousto, a tak budeme muset ještě léta trpět nevhodnou skladbu vozového parku ČD. Úzkostlivě doufám že ČKD Vagonka při zkouškách litevských ešusů 571 v ČR konečně dopomůže k investování do nákupu elektrických jednotek také pro střídavou trakci. Protože kolem Brna se zastavil čas. Jinak ale neříkám že expandující příměstský provoz kolem Prahy, opírající se z velké části o 451 a 810, je udržitelný a perspektivní, a o Plzni nebo ústecké aglomeraci ani nemluvím.
Kubíček: přesně tak, problémem není poloha nádraží, ale spíš jeho uspořádání a zabzař. To s tím KrPolem jsem ovšem nepochopil.
doomlukas: stovka je zhruba od Globusu do Kuřimi, což je menší část toho úseku, takže bych to prodloužení JD neviděl tak dramaticky. Teda pokud bude ta žehlička stíhat třeba z Majlontu nahoru na Lesnou ...
happy: jak si představujete křížení městských komunikací s tou dvoupatrovou železnicí?
Barich: oni politici trošku hledají, jak z toho maléru s nádražím vybruslit. Trošku se bojím, že by to nebylo poprvé, co v nějakém sporu zvítězí kompromis = řešení, které je mnohem horší, než kterákoliv z předtím navržených variant ... Jenom nějak nechápu, proč by nemohly i ty rychlíky jezdt na nádraží v centru, pokud by se podle návrhu pana Veselého zachovalo (a předpokládám, že i opravilo).
Huffnagel: omluva, to s tím HavloBrodem bylo na JamessN.
ad nádraží pod zemí - to je evidentní nesmysl, nádraží může zůstat (výškově) tam kde je, možná malinko přizvednout.
ad vyježdění: myslím, že třetí kolej do Židenic, plnohodnotnou dvojkolejku na východ, elektronické stavědlo a lepší konfiguraci jižního zhlaví by kterýkoliv výpravčí zde pracující kvitoval s povděkem.
Happy: Proč jste vy zastánci nádraží v centru nepřišli s tím vašim úžasným nádražím pod zemí dřív? Proč až teď, když už je rozjetá varianta odsun? A už máte spočítáno, kolik ulic by se muselo zbourat a kolik desetiletek by to trvalo?
Kubíček: Předneste vaši vizi o vyježdění Hbf nějakému výpravčímu zde pracujícímu. Nakope vám řiť!
Barich: tady se jen ukazuje, kdo vede Brno. To nemohl vymyslet normální člověk. Zítra přijde Zlatuška s tím, že by mohlo stát nádraží na Svoboďáku...
Tenzor: Skvělá připomínka !!! ( jen tři vykřičníky, abych nebyl označen za debila...:-))
A na závěr: Jestli se bude v Brně pořád jen žvanit a házet klacky pod nohy lidem, co něco dělají, bude se nám celý stát jen smát a my se budeme mlsně dívat na to, jak si všichni staví Nová spojení, rychlodráhy do Kladna, atd.
ano, ano, prvně lidem nakecat, jak je 20 miliard strašně moc za nádraží v odsunuté poloze - a pak chtít nádraží za 100 milard v poloze stávající...
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/vlak_centrum_plan_20071107.html
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










