..: Od prosince nové spoje Kuřim - Brno-Slatina a vlaky směr Blansko po 30 minutách :..

Ilustrační obrázek Brno - Již od 9.12. cestující čekají další změny v cestování. Ředitel jihomoravského integrovaného systému Kordis Jaromír Holec sděluje, že zavedou pravidelnější spoje na trasách Rájec-Jestřebí – Blansko – Brno a Vranovice – Brno - Tišnov. Některé vlaky totiž vypravovali v hodinovém intervalu. Nový vlakový spoj linky S1 Kuřim – Slatina, zajistí lepší cestování zaměstnanců z průmyslové zóny a bude teprve druhým v zemi, který bude sloužit jako MHD. Aby bylo spojení rychlejší, vynechají vlaky hlavní nádraží.

Mluvčí ČD Ondřej Kubala říká, že s tím, aby se udělala zkratka, za námi přišel Kordis a nám se tento nápad líbil. Je to způsob, jak v ranní a odpolední špičce dostat alespoň část lidí přes ucpané Brno. Ve Slatině navíc budou moci lidé přestoupit na autobus, který je rozveze po závodech. „Nová vlaková linka povede z Kuřimi přes Řečkovice, Královo Pole, Lesnou, Židenice a pak přímo do Slatiny. Je to taková zkratka, protože vlak nepojede přes hlavní nádraží. Lidem z Kuřimska se tak o několik minut zkrátí cesta do práce a domů,“ popisuje Jiří Horský ze společnosti Kordis, která má na starosti sjednocenou dopravu v kraji.

Podle Horského je to zatím první linka vedoucí mimo hlavní nádraží, která ovšem nemusí být poslední. „Po určitém čase vyhodnotíme, jak jsou tyto spoje vytíženy, a pokud se osvědčí, budeme vyhledávat další možnosti, jak se vyhnout hlavnímu vlakovému nádraží, kde přece jen dochází ke zdržení,“ dodává. Podle místostarosty Hrušovan u Brna Václava Kameníka jsou změny pro vesnici pozitivní. „Na posílení spojů čekáme už několik let. Naše obec se velmi rychle rozšiřuje. Ještě před 2 lety bydlelo v Hrušovanech 2.700lidí. Do nových domů se nastěhuje kolem 700 obyvatel,“ konstatuje.

Mezi Brnem a Blanenskem bude 30 minutový interval

„Z Rájce-Jestřebí jezdí vlaky zatím každou hodinu a od 9.12., kdy začne platit nový jízdní řád, už budou vyjíždět v pracovní dny po 30 minutách, a to zhruba od 5 ráno do 18 hodin večer,“ uvádí Horský. Výhodou systému jsou častější spoje, jízdenky, na které se dá po určitý čas jezdit i MHD. Mnohé obce si však současně stěžují, že přišly o přímé spoje do Brna, cestování se na některých linkách prodloužilo a lidé musejí častěji přestupovat. Nyní se chystá takzvaná etapa 4B a po jejím spuštění 1.7. 2008 budou do IDS zapojeny další obce, tentokrát z Vyškovska a Kyjovska.

zdroj: Mladá fronta DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 7.11.2007 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
07.11.2007 (22:23)  
Racek: Já si nemyslím, že by se situace vyřešila rekonstrukcí stávajícího nádraží. Navíc si to nedokážu dost dobře představit. Vidím co se děje teď, kdy je vytrháno pár kolejí v H.H. a cestující jsou na prášky z toho, že se bude při výluce objíždět půl Brna. Co teprve při totální, několikaměsíční/leté výluce Hbf z důvodu reko? A proč se pořád sakra bránit něčemu novému? Vždyť to stále zmiňované centrum se bude rozrůstat, vždyť lidé jezdící do Brna za prací vesměs i z Hbf pokračují dál MHD! Posledním dokladem této nesmyslné argumentace je linka Kuřim - Slatina, aspoň se najednou vidí, kam dojíždějí mimobrněnští za prací.

A k panu Veselému: Má zřejmě duševní pohnutí v šestinedělí, nebo se nedejbože ( je to jen má doměnka, aby mě černoprd...níci nežalovali ) zapomnělo na nějakou firmu a tak se teď nějak musí vytvořit práce na všech frontách, aby se na všechny stranické sponzory dostalo :-)) Ovšem kolik by tenhle magorismus stál miliard si radši ani nepředstavuju.

A ještě k vozovému parku. Představuju si, že za nějakých pár let, pokud vše půjde stejnou brázdou, přijde na Kordis dopis, přibližně tohoto znění: Vážení soudruzi a soudružky, buďto nám kupte nějaké mašiny a vagónky, nebo jděte s Ídéesjéemká do....... nebo k jinému přepravci. My, Čédéáes, už nemáme s čím jezdit.
registrovaný uživatel happy 
07.11.2007 (22:20)  
Co se vám zdá na nádraží v podzemí divného???To co tam je by zůstalo,akorát pod tím by se vyhloubil prostor alá metro důlními krtky,takže by nedošlo ani k omezení provozu.Prostě normální řešení,které je mně známé ze západu.Nic nového a světoborného to není
07.11.2007 (22:12)  
Huffnagel: Nesmíte ale považovat Nové spojení a "rychlodráhu" do Kladna za nějaké zhýralé plýtvání penězi pro prominentní Pražáky, neboť obě tyto stavby vznikají za neméně naléhavého stavu než přestavba nádraží v Brně, kdy se věci už nechaly zajít moc daleko.

Precla atd.: Je pravda, že S-Bahn kolem Brna jezdí s dosti nevhodnými soupravami. Bohužel vypsat výběrové řízení na veškerý provoz (alespoň těch elektrizovaných) příměstských tratí kolem Brna by zatím bylo moc velké sousto, a tak budeme muset ještě léta trpět nevhodnou skladbu vozového parku ČD. Úzkostlivě doufám že ČKD Vagonka při zkouškách litevských ešusů 571 v ČR konečně dopomůže k investování do nákupu elektrických jednotek také pro střídavou trakci. Protože kolem Brna se zastavil čas. Jinak ale neříkám že expandující příměstský provoz kolem Prahy, opírající se z velké části o 451 a 810, je udržitelný a perspektivní, a o Plzni nebo ústecké aglomeraci ani nemluvím.
registrovaný uživatel Racek 
07.11.2007 (22:07)  
Tenzor: nikomu se cesta neprodlouží, ty vlaky jsou navíc ke stávajícímu rozsahu. A že hlavní nádraží nestíhá a je třeba s tím něco udělat nikdo nepopírá, spor je akorát o tom, jestli na stejném místě nebo za Zvonařkou

Kubíček: přesně tak, problémem není poloha nádraží, ale spíš jeho uspořádání a zabzař. To s tím KrPolem jsem ovšem nepochopil.

doomlukas: stovka je zhruba od Globusu do Kuřimi, což je menší část toho úseku, takže bych to prodloužení JD neviděl tak dramaticky. Teda pokud bude ta žehlička stíhat třeba z Majlontu nahoru na Lesnou ...

happy: jak si představujete křížení městských komunikací s tou dvoupatrovou železnicí?

Barich: oni politici trošku hledají, jak z toho maléru s nádražím vybruslit. Trošku se bojím, že by to nebylo poprvé, co v nějakém sporu zvítězí kompromis = řešení, které je mnohem horší, než kterákoliv z předtím navržených variant ... Jenom nějak nechápu, proč by nemohly i ty rychlíky jezdt na nádraží v centru, pokud by se podle návrhu pana Veselého zachovalo (a předpokládám, že i opravilo).

Huffnagel: omluva, to s tím HavloBrodem bylo na JamessN.
ad nádraží pod zemí - to je evidentní nesmysl, nádraží může zůstat (výškově) tam kde je, možná malinko přizvednout.
ad vyježdění: myslím, že třetí kolej do Židenic, plnohodnotnou dvojkolejku na východ, elektronické stavědlo a lepší konfiguraci jižního zhlaví by kterýkoliv výpravčí zde pracující kvitoval s povděkem.
registrovaný uživatel Kykin 
07.11.2007 (22:04)  
No co jsem slyšel z povolaných úst, tak osobka bude mít ve stavu řady 230 pouhých 0 ks. A docela mi přijde namístě ta reportáž z Hrušovan, protože nejen na S1 bude nasazena řada 210, ale i na nějakém vlaku do Hrušovan u Brna a pak ještě na nějakém Sp do Vyškova. Víc nevím.
07.11.2007 (21:42)  
Racek: Asi jste si mě s někým popletl, já jsem tady nic o Břeclavi a HB nepsal, aspoň pokud mi paměť slouží. Psal jsem o tom, že kolem Brna jezdí šrot.

Happy: Proč jste vy zastánci nádraží v centru nepřišli s tím vašim úžasným nádražím pod zemí dřív? Proč až teď, když už je rozjetá varianta odsun? A už máte spočítáno, kolik ulic by se muselo zbourat a kolik desetiletek by to trvalo?

Kubíček: Předneste vaši vizi o vyježdění Hbf nějakému výpravčímu zde pracujícímu. Nakope vám řiť!

Barich: tady se jen ukazuje, kdo vede Brno. To nemohl vymyslet normální člověk. Zítra přijde Zlatuška s tím, že by mohlo stát nádraží na Svoboďáku...

Tenzor: Skvělá připomínka !!! ( jen tři vykřičníky, abych nebyl označen za debila...:-))

A na závěr: Jestli se bude v Brně pořád jen žvanit a házet klacky pod nohy lidem, co něco dělají, bude se nám celý stát jen smát a my se budeme mlsně dívat na to, jak si všichni staví Nová spojení, rychlodráhy do Kladna, atd.
registrovaný uživatel Barich 
07.11.2007 (21:06)  
ad Happy:

ano, ano, prvně lidem nakecat, jak je 20 miliard strašně moc za nádraží v odsunuté poloze - a pak chtít nádraží za 100 milard v poloze stávající...
registrovaný uživatel Barich 
07.11.2007 (21:04)  
Nový plán: vlaky z centra nezmizí, píše dnešní Rovnost - viz

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/vlak_centrum_plan_20071107.html
registrovaný uživatel happy 
07.11.2007 (16:28)  
Laminy ,ani ty v rozkladu nejsou moc k mání..... ;)
registrovaný uživatel Precla 
07.11.2007 (16:15)  
Když nad tím přemýšlím, tak by se na tu S1 hodily 2 vozy Bt, možná to potáhne nějaká lamina v rozkladu.. :)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko