..: Od prosince nové spoje Kuřim - Brno-Slatina a vlaky směr Blansko po 30 minutách :..

Ilustrační obrázek Brno - Již od 9.12. cestující čekají další změny v cestování. Ředitel jihomoravského integrovaného systému Kordis Jaromír Holec sděluje, že zavedou pravidelnější spoje na trasách Rájec-Jestřebí – Blansko – Brno a Vranovice – Brno - Tišnov. Některé vlaky totiž vypravovali v hodinovém intervalu. Nový vlakový spoj linky S1 Kuřim – Slatina, zajistí lepší cestování zaměstnanců z průmyslové zóny a bude teprve druhým v zemi, který bude sloužit jako MHD. Aby bylo spojení rychlejší, vynechají vlaky hlavní nádraží.

Mluvčí ČD Ondřej Kubala říká, že s tím, aby se udělala zkratka, za námi přišel Kordis a nám se tento nápad líbil. Je to způsob, jak v ranní a odpolední špičce dostat alespoň část lidí přes ucpané Brno. Ve Slatině navíc budou moci lidé přestoupit na autobus, který je rozveze po závodech. „Nová vlaková linka povede z Kuřimi přes Řečkovice, Královo Pole, Lesnou, Židenice a pak přímo do Slatiny. Je to taková zkratka, protože vlak nepojede přes hlavní nádraží. Lidem z Kuřimska se tak o několik minut zkrátí cesta do práce a domů,“ popisuje Jiří Horský ze společnosti Kordis, která má na starosti sjednocenou dopravu v kraji.

Podle Horského je to zatím první linka vedoucí mimo hlavní nádraží, která ovšem nemusí být poslední. „Po určitém čase vyhodnotíme, jak jsou tyto spoje vytíženy, a pokud se osvědčí, budeme vyhledávat další možnosti, jak se vyhnout hlavnímu vlakovému nádraží, kde přece jen dochází ke zdržení,“ dodává. Podle místostarosty Hrušovan u Brna Václava Kameníka jsou změny pro vesnici pozitivní. „Na posílení spojů čekáme už několik let. Naše obec se velmi rychle rozšiřuje. Ještě před 2 lety bydlelo v Hrušovanech 2.700lidí. Do nových domů se nastěhuje kolem 700 obyvatel,“ konstatuje.

Mezi Brnem a Blanenskem bude 30 minutový interval

„Z Rájce-Jestřebí jezdí vlaky zatím každou hodinu a od 9.12., kdy začne platit nový jízdní řád, už budou vyjíždět v pracovní dny po 30 minutách, a to zhruba od 5 ráno do 18 hodin večer,“ uvádí Horský. Výhodou systému jsou častější spoje, jízdenky, na které se dá po určitý čas jezdit i MHD. Mnohé obce si však současně stěžují, že přišly o přímé spoje do Brna, cestování se na některých linkách prodloužilo a lidé musejí častěji přestupovat. Nyní se chystá takzvaná etapa 4B a po jejím spuštění 1.7. 2008 budou do IDS zapojeny další obce, tentokrát z Vyškovska a Kyjovska.

zdroj: Mladá fronta DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 7.11.2007 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer happy 
07.11.2007 (14:16)  
210 do Dobříše???To nemůžete myslet vážně!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Doufám ,že to je jen překlep a ne brutální nedostatek vědění.
Registrierter Benutzer M 
07.11.2007 (14:04)  
Bude to bud jak ta prazska linka - tj. 810+010 (videt v tech Holesovicich 680, Bmz a 810, tak to je pest na oko:) nebo 210+010+010 jezdici kamsi do Dobrise(??). A to na tom hlavaku vypada taky "pekne starobyle"...
Registrierter Benutzer jax 
07.11.2007 (13:54)  
No mluví se o tom, že na S1 budou jezdit 210, tak uvidíme.
Registrierter Benutzer happy 
07.11.2007 (13:20)  
ad Precla:Nedostatek plecháčů je prostě velký.Na Vysočině by se měly od nového GVD dokonce na osobácích objevit žehličky.A s laminama se počítat nemůže,protože většina z nich skončí u CARGA.Nevíte náhodou,kolik lamin ř 230 dostane osobka??Prostě nedostatek je obrovský.
Registrierter Benutzer Precla 
07.11.2007 (12:57)  
No v nejbližších několika letech bych na lepší stroje opravdu nečekal :) Jsem zvědav co bude na S1 jezdit, 560 je málo a většina z nich tvoří základ na úseku Vranovice - Tišnov, situace strojů 242 asi taky nebude nejlepší, když se čím dál tím častěji objevují laminátky a stroje řady 263 tomu asi taky moc nepomůžou, zvlášť, když Máša je nemocná :( no a 210, ty maj dost starostí s menšíma nákladama.. Jinak tu snad nic jinýho není ( 362/3 nepočítám, ty na osobáky nedaj :) )
07.11.2007 (12:47)  
happy: Kolem Brna jezdí opravdu vraky. Myslím, že se to ale nezlepší jen tak honem...
07.11.2007 (12:40)  
Nebo se zkrátí trasy, např: Břeclav - Havl.Brod, a bude se moc jezdit častěji ;-)
07.11.2007 (12:36)  
happy - střídavá trakce je v ČR opravdu opomíjená. 671 by se hodily
Registrierter Benutzer happy 
07.11.2007 (12:29)  
ano,alespoň někde se snaží přilákat lidi do VHD.Ale mám jednu obavu,bude se týkat vozového parku čd.Mám totiž dojem,že elektrických lokomotiv není nazbyt a trochu kloudných vagonů taky ne.Jo chtělo by to něco NEW...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko