Brno - Již od 9.12. cestující čekají další změny v cestování. Ředitel jihomoravského integrovaného systému Kordis Jaromír Holec sděluje, že zavedou pravidelnější spoje na trasách Rájec-Jestřebí – Blansko – Brno a Vranovice – Brno - Tišnov. Některé vlaky totiž vypravovali v hodinovém intervalu. Nový vlakový spoj linky S1 Kuřim – Slatina, zajistí lepší cestování zaměstnanců z průmyslové zóny a bude teprve druhým v zemi, který bude sloužit jako MHD. Aby bylo spojení rychlejší, vynechají vlaky hlavní nádraží.
Mluvčí ČD Ondřej Kubala říká, že s tím, aby se udělala zkratka, za námi přišel Kordis a nám se tento nápad líbil. Je to způsob, jak v ranní a odpolední špičce dostat alespoň část lidí přes ucpané Brno. Ve Slatině navíc budou moci lidé přestoupit na autobus, který je rozveze po závodech. „Nová vlaková linka povede z Kuřimi přes Řečkovice, Královo Pole, Lesnou, Židenice a pak přímo do Slatiny. Je to taková zkratka, protože vlak nepojede přes hlavní nádraží. Lidem z Kuřimska se tak o několik minut zkrátí cesta do práce a domů,“ popisuje Jiří Horský ze společnosti Kordis, která má na starosti sjednocenou dopravu v kraji.
Podle Horského je to zatím první linka vedoucí mimo hlavní nádraží, která ovšem nemusí být poslední. „Po určitém čase vyhodnotíme, jak jsou tyto spoje vytíženy, a pokud se osvědčí, budeme vyhledávat další možnosti, jak se vyhnout hlavnímu vlakovému nádraží, kde přece jen dochází ke zdržení,“ dodává. Podle místostarosty Hrušovan u Brna Václava Kameníka jsou změny pro vesnici pozitivní. „Na posílení spojů čekáme už několik let. Naše obec se velmi rychle rozšiřuje. Ještě před 2 lety bydlelo v Hrušovanech 2.700lidí. Do nových domů se nastěhuje kolem 700 obyvatel,“ konstatuje.Mezi Brnem a Blanenskem bude 30 minutový interval
„Z Rájce-Jestřebí jezdí vlaky zatím každou hodinu a od 9.12., kdy začne platit nový jízdní řád, už budou vyjíždět v pracovní dny po 30 minutách, a to zhruba od 5 ráno do 18 hodin večer,“ uvádí Horský. Výhodou systému jsou častější spoje, jízdenky, na které se dá po určitý čas jezdit i MHD. Mnohé obce si však současně stěžují, že přišly o přímé spoje do Brna, cestování se na některých linkách prodloužilo a lidé musejí častěji přestupovat. Nyní se chystá takzvaná etapa 4B a po jejím spuštění 1.7. 2008 budou do IDS zapojeny další obce, tentokrát z Vyškovska a Kyjovska.
zdroj: Mladá fronta DNES a Deník
| 7.11.2007 (11:00)
Na hlasvas jezdí z Kuřimi taky přímý vlaky nebo se dá z S1 v Židenicích přestoupit.
1) Podle této teorie je tedy nesmysl, aby třeba R od H. Brodu stavěl v KrPoli, protože je rychlejší jet na hlavák (+10 min) a do KrPole dojet MHD (+15 min)?
2) Mám pocit, že ono by se to vyjezdilo i na nádraží v současné poloze, pokud by trať i ZZ nebyly někdy z doby neolitické revoluce.
A taková myšlenka, kterou sem napsal Racek, totiž že by snad hlavní nádraží ve špičce kapacitně nestačilo, no to je tedy kacířství nejhoršího druhu! :)
Racek - mne slo taknak jen o estetiku. Na funkci to vliv mit nebude:-)))
Ta Slatina je spíš taková znouzectnost, protože na hlavní už se ty vlaky ve špičce nevejdou a končit je v Židenicích nebylo ono. Ale díky za ně.
Hrušovany jsou tam jako pěst na oko (nevím, jestli to z kontextu vytrhly už ty noviny, nebo až Želpage), ale skutečnost je taková, že mimo špičku, kdy to kapacita hlaváku dovolí, ty vlaky z Kuřimi pojedou přes centrum Brna právě do Hrušovan (u Brna, tj na trati 250).
Jinak všechny zmíněné tratě a spoje jsou dávno plně integrované, takže ty úplně mimomísoidní zmínky o IDS nějak nechápu. Rozšíření v r. 2008 se týká úplně jiné oblasti.
Happy, IDeeSák: Co se týká vozového parku, to je opravdu docela bída, ale řekněme si upřímně, tak kromě ešusů je to všude jinde stejné nebo horší. Dobrá zpráva je, že o 671 už se mluví aspoň na představenstvu ČD, takže si to z kategorie sci-fi můžeme přeřadit do kategorie vzdálená budoucnost :-/
Huffnagel: Možná vám to uniklo, ale z Břeclavi do Havlíčkova Brodu už se dávno nejezdí. Břeclav - Žďár je dvouhodinový interval (ve špičce prac. dnů zhuštěný na hodinu), Vranovice - Tišnov je to doplněné na hodinu trvale + v ranní špičce 20 minut, v odpolední 30. Ty nové spoje, o kterých se tu píše, pak doplní interval mimo špičku (v prac. dnech) na 30' aspoň v úseku Hrušovany - Kuřim, zatímco ve špičce budou z centra uhnuty do Slatiny.
Jax, M: Podle toho, co jsem slyšel, by to vážně mělo jezdit jako 210 + Bdmteeo ... pokud bude ta žehlička do kopce stíhat, tak proč ne.
Jde teda o 714 a to nemeni nic na pointe spocivaji v tom, ze tahle loko spolecne s 010 je fakt supermoderni vozidlo pro primestrskou prepravu osob...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










