..: Od prosince nové spoje Kuřim - Brno-Slatina a vlaky směr Blansko po 30 minutách :..

Ilustrační obrázek Brno - Již od 9.12. cestující čekají další změny v cestování. Ředitel jihomoravského integrovaného systému Kordis Jaromír Holec sděluje, že zavedou pravidelnější spoje na trasách Rájec-Jestřebí – Blansko – Brno a Vranovice – Brno - Tišnov. Některé vlaky totiž vypravovali v hodinovém intervalu. Nový vlakový spoj linky S1 Kuřim – Slatina, zajistí lepší cestování zaměstnanců z průmyslové zóny a bude teprve druhým v zemi, který bude sloužit jako MHD. Aby bylo spojení rychlejší, vynechají vlaky hlavní nádraží.

Mluvčí ČD Ondřej Kubala říká, že s tím, aby se udělala zkratka, za námi přišel Kordis a nám se tento nápad líbil. Je to způsob, jak v ranní a odpolední špičce dostat alespoň část lidí přes ucpané Brno. Ve Slatině navíc budou moci lidé přestoupit na autobus, který je rozveze po závodech. „Nová vlaková linka povede z Kuřimi přes Řečkovice, Královo Pole, Lesnou, Židenice a pak přímo do Slatiny. Je to taková zkratka, protože vlak nepojede přes hlavní nádraží. Lidem z Kuřimska se tak o několik minut zkrátí cesta do práce a domů,“ popisuje Jiří Horský ze společnosti Kordis, která má na starosti sjednocenou dopravu v kraji.

Podle Horského je to zatím první linka vedoucí mimo hlavní nádraží, která ovšem nemusí být poslední. „Po určitém čase vyhodnotíme, jak jsou tyto spoje vytíženy, a pokud se osvědčí, budeme vyhledávat další možnosti, jak se vyhnout hlavnímu vlakovému nádraží, kde přece jen dochází ke zdržení,“ dodává. Podle místostarosty Hrušovan u Brna Václava Kameníka jsou změny pro vesnici pozitivní. „Na posílení spojů čekáme už několik let. Naše obec se velmi rychle rozšiřuje. Ještě před 2 lety bydlelo v Hrušovanech 2.700lidí. Do nových domů se nastěhuje kolem 700 obyvatel,“ konstatuje.

Mezi Brnem a Blanenskem bude 30 minutový interval

„Z Rájce-Jestřebí jezdí vlaky zatím každou hodinu a od 9.12., kdy začne platit nový jízdní řád, už budou vyjíždět v pracovní dny po 30 minutách, a to zhruba od 5 ráno do 18 hodin večer,“ uvádí Horský. Výhodou systému jsou častější spoje, jízdenky, na které se dá po určitý čas jezdit i MHD. Mnohé obce si však současně stěžují, že přišly o přímé spoje do Brna, cestování se na některých linkách prodloužilo a lidé musejí častěji přestupovat. Nyní se chystá takzvaná etapa 4B a po jejím spuštění 1.7. 2008 budou do IDS zapojeny další obce, tentokrát z Vyškovska a Kyjovska.

zdroj: Mladá fronta DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 7.11.2007 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
07.11.2007 (15:47)  
Tenzor: Vždyť podle jejich argumentů se teď cestujícím z Kuřimi prodlouží cesta a budou muset použít MHD, místo aby pohodlně vystoupuili v centru, že?

Na hlasvas jezdí z Kuřimi taky přímý vlaky nebo se dá z S1 v Židenicích přestoupit.
registrovaný uživatel happy 
07.11.2007 (15:46)  
Brněnské nádraží je prostě nutnost přestavět,ale jde o to,jak a kde.Já sem pro současnou polohu s tím,že by se vytvořilo jakési podzemní nádraží.Tudíž vlaky by jezdily do dvou pater.Rázem by byla kapacita dobrá
07.11.2007 (15:46)  
Racek: No já bych řekl, že to ta žehlička moc stíhat nemůže... Je to hlavní trať a jsou tam asi i vyšší traťové rychlosti než 80 km/h, navíc má 210 malý výkon. Z Olomouce do Nezamyslic se žehličky taky vůbec neosvědčily.
07.11.2007 (15:41)  
tenzor: Hezky podáno, věřím tomu, že neinformovaný člověk by této demagogii snadno uvěřil...;-)
1) Podle této teorie je tedy nesmysl, aby třeba R od H. Brodu stavěl v KrPoli, protože je rychlejší jet na hlavák (+10 min) a do KrPole dojet MHD (+15 min)?
2) Mám pocit, že ono by se to vyjezdilo i na nádraží v současné poloze, pokud by trať i ZZ nebyly někdy z doby neolitické revoluce.
registrovaný uživatel tenzor 
07.11.2007 (15:27)  
Tak nevím, proti takovým vlakům, které nejezdí na hlavní nádraží, by měli příznivci rekonstrukce a odpůrci odsunu vehementně protestovat, ne? Vždyť podle jejich argumentů se teď cestujícím z Kuřimi prodlouží cesta a budou muset použít MHD, místo aby pohodlně vystoupuili v centru, že?
A taková myšlenka, kterou sem napsal Racek, totiž že by snad hlavní nádraží ve špičce kapacitně nestačilo, no to je tedy kacířství nejhoršího druhu! :)
registrovaný uživatel Precla 
07.11.2007 (15:18)  
Co já sem koukal, do Tišnova spoje nepřibudou, nebo sem si toho nevšiml, tedy krom toho rychlíku navíc, ale zas přestane zastavovat Pannonia.. .. Jediná změna je snad ta intgrace Rychlíku na Tišnov ( Praha)
registrovaný uživatel M 
07.11.2007 (15:11)  
Kdo napise 20 vykricniku a chyta se blbosti si o toho debila docela rika. Takze bohuzel...

Racek - mne slo taknak jen o estetiku. Na funkci to vliv mit nebude:-)))
registrovaný uživatel Racek 
07.11.2007 (15:01)  
No to zas noviny něco napsaly ...
Ta Slatina je spíš taková znouzectnost, protože na hlavní už se ty vlaky ve špičce nevejdou a končit je v Židenicích nebylo ono. Ale díky za ně.
Hrušovany jsou tam jako pěst na oko (nevím, jestli to z kontextu vytrhly už ty noviny, nebo až Želpage), ale skutečnost je taková, že mimo špičku, kdy to kapacita hlaváku dovolí, ty vlaky z Kuřimi pojedou přes centrum Brna právě do Hrušovan (u Brna, tj na trati 250).
Jinak všechny zmíněné tratě a spoje jsou dávno plně integrované, takže ty úplně mimomísoidní zmínky o IDS nějak nechápu. Rozšíření v r. 2008 se týká úplně jiné oblasti.

Happy, IDeeSák: Co se týká vozového parku, to je opravdu docela bída, ale řekněme si upřímně, tak kromě ešusů je to všude jinde stejné nebo horší. Dobrá zpráva je, že o 671 už se mluví aspoň na představenstvu ČD, takže si to z kategorie sci-fi můžeme přeřadit do kategorie vzdálená budoucnost :-/

Huffnagel: Možná vám to uniklo, ale z Břeclavi do Havlíčkova Brodu už se dávno nejezdí. Břeclav - Žďár je dvouhodinový interval (ve špičce prac. dnů zhuštěný na hodinu), Vranovice - Tišnov je to doplněné na hodinu trvale + v ranní špičce 20 minut, v odpolední 30. Ty nové spoje, o kterých se tu píše, pak doplní interval mimo špičku (v prac. dnech) na 30' aspoň v úseku Hrušovany - Kuřim, zatímco ve špičce budou z centra uhnuty do Slatiny.

Jax, M: Podle toho, co jsem slyšel, by to vážně mělo jezdit jako 210 + Bdmteeo ... pokud bude ta žehlička do kopce stíhat, tak proč ne.
registrovaný uživatel happy 
07.11.2007 (14:47)  
no napsat,že žehlička navíc střídavé trakce jezdí do Dobříše tedy po trati,které hrozí zánik je opravdu perlou.Pokud chci něco psát ,tak si předem zjistím,o co jde.Místo ,abyste upravil příspěvek,tak napíšete,že jsem debil.No to opravdu nepotřebuje komentář...
registrovaný uživatel M 
07.11.2007 (14:39)  
Uklidni se, proto tam pisu ty otazniky asi... Nejezdim do Prahy, abych si tam prohlizel vlacky na perone nebo jima jezdil do prilehlych vesnicek (a taky, dikybohu, se neucim zpameti kam vedou draty a kam ne a jestli tohle brutalni nedostatek vedeni, tak mame dost hrube odlisny predstavy o tom, co znamena "vedet"...). Normalni clovek to pochopi, debil se toho chytne a napise 20 vykricniku...
Jde teda o 714 a to nemeni nic na pointe spocivaji v tom, ze tahle loko spolecne s 010 je fakt supermoderni vozidlo pro primestrskou prepravu osob...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko