..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 ... 19 20 21 22 23 ... 30      Zpráv na stránku:   
30.10.2007 (14:48)  
=>Rad Komárek. Plně s vámi souhlasím, speciálně ten první bod !! IC/EC je sice pohodlnější rychlejší, ale je snad i pro normální lidi ?? A pokud se nechcete mačkat, nebo se koukat na rohlíky a paštiku, zaplaťe si jedničku :)
Registered user B.T. 
30.10.2007 (14:46)  
to TOM: jako v EU? a i vlaky a vozy a služby? wow!!! :-D
Registered user Tom  mail  
30.10.2007 (14:44)  
Tomáš Záruba: OBB taky né...a všichni berou je jako příklad...a najednou jim tam nevadí vlaky bez příplatku..
Registered user Tom  mail  
30.10.2007 (14:43)  
Už se těším,až pojedu s Bobíkem do Prahy v EC za 10 Kč...Mohl by taky jet někdo tady z diskutujících, abych viděl jestli se vám to líbí nebo ne...
Ale nebojte se, zatím jsem jel jednou jenom kousek se psem v osobáku a nemám na to nervy se tahat se psem po vlaku..Ale už to nechci vidět, jak se zvýší přeprava psů..to se bude krásně v plném EC na chobičce obcházet všechno...
Ale s tím zdražováním je to jak psal Stará paní, dlouho nic a teď je skok a všichni nadávají...jenomže všechno se zdražuje...elektřina,nafta,jídlo...Pomalu si musíme zvykat...za chvíli to bude stejné jak v jiných zemích EU...
30.10.2007 (14:38)  
Všem obhájcům příplatků:

1) Od dostatečného prostoru a oddělení od póvlu je 1. třída, ne vyhrazování celých vlaků
2) Zajímavé, že nikoho nenapadlo, že by se při přesunech cestujících R-IC mohly stejně přesunout i vozy :-)
3) Že IC/EC jsou jen pro dálkové cestující je naprostá hovadina. Viz UL-DC, OV-Třinec, OC-VS, Brno-BV a mnohé další relace. Nemá cenu omezovat poptávku, ale zvyšovat nabídku: dokud nejsou všechny vlaky 16 vozové (400 m), není problém. A pak je taky možnost zahustění dopravy, že... Taky zhoršení pro cestující?

Lidi, neblbněte, a nenadávejt jen proto že s tím přišly ČD. Co říkáte na to, že SBB taky příplatky nezná? ;-)
Registered user M 
30.10.2007 (14:34)  
Rada zni - pockat do listopadu, kdy CD zverejni ceniky...
30.10.2007 (14:30)  
Prosím o radu. Jezdím denně PCE - PHA - PCE. Kupuju si měsíční nebo čtvrtletní traťovou jízdenku. POkud si nyní koupím ještě in kartu zákazník za 600 na 3 roky, je v tabulce u článku uvedeno, že dostanu slevu na síťovou jízdneku ve výši 25%. Znamená to tedy, že pokaždé, když si půjdu koupit měsíční/čtvrtletní jízdenku a prokážu se kartou in-zákazník, dostanu slevu 25%? tzn že pokud nyní platím za měsíční jízdenku 2160,- a budu-li mít kartu in-zákazník, zaplatím pak za měsíční jízdenku jen 1620,- korun. Díky za radu.
Registered user M 
30.10.2007 (14:10)  
Georgo, myslim, ze vysvetlovat pekarovi vyznam ceny je celkem zbytecny. Proste viz ten muj priklad s parkovanim. Sice bude skvely, ze parkovani bude zadarmo, ale nebude se dat zaparkovat, takze ta cena bude vyhodna opravdu jenom tim cislem...
Registered user B.T. 
30.10.2007 (14:07)  
Jako nevýhodu zrušení příplatků vidím i to, že nyní používané vozy na trase Brno-Ž.n.S.-H.Brod-K.Hora-Kolín-Praha (látkové sedačky) se přemístí a budou se používat u EC/IC a především u nově vzniklých Ex (změnou z EC/IC).

To jen pro úplnost, že nedojde ke snížení kvality cestování EC/IC, ale stejně tak dojde ke snížení kvality u R, které jezdí na trati 230! A to je docela průser, protože kdo by chtěl mít zapruzelou prdelku :-D z koženkáčů...
Correspondent or Member of ŽelPage CzechDave  mail  
30.10.2007 (14:06)  
Stará paní: Ale luxusnější vlaky nejsou všechno, proboha! jestli k nim ČD nenabídnou odpovídající služby, tak se mohou postavit na hlavu, ale pořád to bude socialistický kurník jako vždycky. Ano, já si rád připlatím (což dělám i teď, neb cestuji téměř výhradně první třídou), ale za tu cenu chci mít solidní čekárnu na nádraží s možností napojení NB na WiFi a elektřinu, nápoje v první třídě zdarma, zásuvky pro notebook i ve vlaku, nabídku českého i zahraničního tisku, minimální zpoždění a když už zpoždění nastane, pak automatické zajištění náhradní dopravy v případě přestupu apod. Tedy to, co dnes nabízí SC a co by mělo být součástí všech dálkových rychlíků alespoň v první třídě. Pak ano - rád zaplatím a budu co nejvíc jezdit vlakem.
  1 ... 19 20 21 22 23 ... 30      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko