Praha - Státní zastupitelství prověřuje provoz vlaků Pendolino pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení. Rychlovlak má na některých místech železnice problémy se zabezpečovacím zařízením, informovala televize Nova. Bezpečnost cestujících ale podle Českých drah ohrožena není, naopak, chystají se podat na televizi žalobu. Podle nich se jedná o čidlo, které má především u nákladních vlaků odhalit zadřené ložisko, což si Pendolino hlídá vlastní diagnostikou.
Kubala ještě v noci po reportáži rozeslal médiím prohlášení, podle nějž byla tvrzení překroucena a vytržena z kontextu. Z prohlášení vyplývá, že se jedná o čidla horkoběžnosti náprav, používaná zejména pro nákladní vlaky. Pendolino má v místech čidel vyvedenu ventilaci a proto je pro něj výsledek irelevantní. Navíc má na horkoběžnost náprav vlastní stabilní diagnostiku přímo na palubě. Dráhy proto strojvedoucím doporučují, aby vlak nezastavovali, i když externí, a tedy údajně irelevantní čidlo hlásí problém.
"Soupravy Pendolino mají uspořádaný systém chlazení tak, že vypouští horký vzduch v ose čidla (horkoběžnosti značky Servo, pozn. red.), čidlo tedy může při průjezdu jednotky nesprávně reagovat, a proto se k jeho signalizaci při průjezdu těchto vlaků nepřihlíží, píše se v prohlášení ČD.
Soupravy se od samého začátku provozu potýkaly s potížemi. Navíc jsou atraktivním soustem pro velkou část médií. Několikrát se řešily peripetie se špatně fungujícím programovým vybavením, jindy například nefungovalo topení a elektřina. Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem. "Problematiku indikátorů horkoběžnosti redaktor Jiří Hynek zkreslil, výpovědi zástupce ČD vytrhl z kontextu a zamlčel důležitá fakta. Reportáž byla podle názoru Českých drah záměrně zmanipulována tak, aby poškodila dobré jméno společnosti," uvedly ČD ve svém tiskovém prohlášení.
Doplnil JTB. Zdroj: iDNES a České dráhy

To právě poukazuji na alibismus DU. ČD si dělají co chtějí a DÚ a DI tomu přihlíží. Zajímalo by mě, jak dopadne kausa řízení drážního vozidla osobou, která nebyla odobrně způsobilá (to je jen zlomek z ČD)
Ty se jdi divat na nejaky kvalitni film o ceste za poznanim z bhutansko-nepalske koprodukce. Bulvar ani jeho ctenari te jakkoliv neobtezuji, ani neomezuji, takze zbytku sveta nech, at dela, co je mu mile, protoze on se do tech tvych bhutanskych pribehu taky nesere...
Člověku je z takového světa na blití :((
Pendolino průkaz způsobilosti nikdy dostat nemělo! Kontrolní měření naprosto jednoznačně prokázalo nepřípustnou úroveň rušení kolejových obvodů. AŽD vyvinulo kompenzátor, který měl rušení snížit o 90%. realita je pouhých 5%! Takže se naprosto svévolně upravila příslušná norma a změnila metodika měření. Ani druhý pokus nebyl úspěšný, takže lidé, kteří měřicímu procesu šéfovali, tudíž měli osobní zodpovědnost, byli vyhozeni a další měření bylo zmanipulováno tak, aby bylo dosaženo přijatelných výsledků. Je velký zázrak, že na tratích, elektrifikovaných střídavým systémem ještě nedošlo k žádnému maléru.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











