..: Pendolino ignoruje čidla horkoběžnosti, tvrdí televize Nova :..

Ilustrační obrázekPraha - Státní zastupitelství prověřuje provoz vlaků Pendolino pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení. Rychlovlak má na některých místech železnice problémy se zabezpečovacím zařízením, informovala televize Nova. Bezpečnost cestujících ale podle Českých drah ohrožena není, naopak, chystají se podat na televizi žalobu. Podle nich se jedná o čidlo, které má především u nákladních vlaků odhalit zadřené ložisko, což si Pendolino hlídá vlastní diagnostikou.

Nova údajně vycházela z interního dokumentu Českých drah, podle nějž například špatně pracují kolejová čidla signalizující přehřátí a nebezpečí požáru. Celou věc podal reportér Jiří Hynek jako "neschopnost komunikace se zabezpečovacím zařízením. "Může dojít k tomu, že to čidlo nepracuje tak, jak má. To znamená, že ono může vyhodnotit, že něco není v pořádku, i když to v pořádku je," řekl Nově mluvčí drah Ondřej Kubala.

Kubala ještě v noci po reportáži rozeslal médiím prohlášení, podle nějž byla tvrzení překroucena a vytržena z kontextu. Z prohlášení vyplývá, že se jedná o čidla horkoběžnosti náprav, používaná zejména pro nákladní vlaky. Pendolino má v místech čidel vyvedenu ventilaci a proto je pro něj výsledek irelevantní. Navíc má na horkoběžnost náprav vlastní stabilní diagnostiku přímo na palubě. Dráhy proto strojvedoucím doporučují, aby vlak nezastavovali, i když externí, a tedy údajně irelevantní čidlo hlásí problém.

"Soupravy Pendolino mají uspořádaný systém chlazení tak, že vypouští horký vzduch v ose čidla (horkoběžnosti značky Servo, pozn. red.), čidlo tedy může při průjezdu jednotky nesprávně reagovat, a proto se k jeho signalizaci při průjezdu těchto vlaků nepřihlíží, píše se v prohlášení ČD.

Soupravy se od samého začátku provozu potýkaly s potížemi. Navíc jsou atraktivním soustem pro velkou část médií. Několikrát se řešily peripetie se špatně fungujícím programovým vybavením, jindy například nefungovalo topení a elektřina. Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem. "Problematiku indikátorů horkoběžnosti redaktor Jiří Hynek zkreslil, výpovědi zástupce ČD vytrhl z kontextu a zamlčel důležitá fakta. Reportáž byla podle názoru Českých drah záměrně zmanipulována tak, aby poškodila dobré jméno společnosti," uvedly ČD ve svém tiskovém prohlášení.

Doplnil JTB. Zdroj: iDNES a České dráhy


Mates | 1.11.2007 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer PES38 
03.11.2007 (11:02)  
1049an: Jaké závady se v souvislosti s jízdou Fittipaldiho na stanovišti mohou vyskytnout v DKV Praha?
Registrierter Benutzer tenzor 
03.11.2007 (10:58)  
pekař: řekl bych, že waszyn naráží na to, že 160 km/h je v sousedním Německu i jinde normální rychlost na regionálních tratích, zatímco tady se tuhle rychlost ČD snaží vydávat za něco vyjímečného (a to už vůbec neberu v úvahu perly typu "rychlovlak"). Kdyby těch 160 km/h měli jako standart aspoň na EC/IC...
Registrierter Benutzer 1049an 
03.11.2007 (10:39)  
2 Kykin: Drážní inspekce na téma Pendolino + Fittipaldi provedla kontrolu v DKV Praha, zjistila tam závady, nařídila termínovaně jejich odstranění a ČD vydaly opatření. Pokud jej budou dodržovat, další problém nevznikne. Asi není třeba další medializace, ne? Velmi rády medializují samy ČD a pak na svá neuvážená vyjádření samy doplácí. Otázkou je, kdo panu Kubalovi ta jeho vyjádření píše; z jeho hlavy to evidentně není a mám pocit, že ho do věci zatahuje někdo, kdo chce zůstat v pozadí a tahat za nitky. Soudný člověk by byl ve vyjádřeních konzistentní.
Registrierter Benutzer pekař 
03.11.2007 (10:11)  
waszyn: nějak jsem nepochopil tu Vaší poznámku o 160km za hod. Mohl byste ji rozvést? Dík.
Registrierter Benutzer Kykin 
02.11.2007 (19:41)  
To Ážetďák:
To právě poukazuji na alibismus DU. ČD si dělají co chtějí a DÚ a DI tomu přihlíží. Zajímalo by mě, jak dopadne kausa řízení drážního vozidla osobou, která nebyla odobrně způsobilá (to je jen zlomek z ČD)
Registrierter Benutzer waszyn 
02.11.2007 (14:41)  
No ono zase muze byt nekomu na bliti z nekoho kdo se zastava ceskych drah. Vsechno je to o toleranci. Vyspela spolecnost se pozna podle toho ze ac si o lidech kteri jsou "jini" mysli cokoliv, toleruje jejich "odlisnost" a pokud neporusuji zakony at uz psane ci nepsane, neodsuzuje je. U bulvaru se podle me da tolerovat mnohem vetsi mira zkresleni nez napr.u verejnopravni televize. Pokud vseobecne maji drahy velmi spatne jmeno, a toto spatne jmeno si vedome buduji, pokud si bulvar neco trosku prikrasli a z 10 prusvihu bude 12, nevidim to jako eticky problem. Takovy uz je bulvar, muzeme s nim nesouhlasit, ale bylo by slusne ho tolerovat. Prece jen je v nasi zemi dost lidi, kteri krome te novy, blesku, cigaret s lidlu, viry ve spravedlivejsi zitrky s Jirkou, lacinny lahvac v lednicce a chorvatsko s pastikou jednou za 3 roky moc nemaji, tak jim tu novu prosim neberte:)
Registrierter Benutzer M 
02.11.2007 (14:13)  
Glagole a jinak jsi v pohode? Waszyn nekde pise o tom, ze kradeni nebo vrazdeni je v poradku? Funkci bulvaru a jeho "ucel" waszyn popsal docela precizne. Bez se vyblejt, ale to je asi tak vsechno co s tim nadelas, protoze vecer se na zpravy na nove zase bude divat pulka naroda.
Ty se jdi divat na nejaky kvalitni film o ceste za poznanim z bhutansko-nepalske koprodukce. Bulvar ani jeho ctenari te jakkoliv neobtezuji, ani neomezuji, takze zbytku sveta nech, at dela, co je mu mile, protoze on se do tech tvych bhutanskych pribehu taky nesere...
Registrierter Benutzer Glagol  mail  
02.11.2007 (13:32)  
Lhát, krást, vraždit -> sype to prachy -> tak to má být a je to správné-jseš king
Člověku je z takového světa na blití :((
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
02.11.2007 (13:17)  
AD .Pyro Náhradních tratí bylo v depeši uvedeno dost,je zbytečné je vyjmenovávat.Podstatné je,že na těchto tratích je rychlost Pendolina omezena na cca do 60 km/ hod.
02.11.2007 (11:44)  
To Kykin:
Pendolino průkaz způsobilosti nikdy dostat nemělo! Kontrolní měření naprosto jednoznačně prokázalo nepřípustnou úroveň rušení kolejových obvodů. AŽD vyvinulo kompenzátor, který měl rušení snížit o 90%. realita je pouhých 5%! Takže se naprosto svévolně upravila příslušná norma a změnila metodika měření. Ani druhý pokus nebyl úspěšný, takže lidé, kteří měřicímu procesu šéfovali, tudíž měli osobní zodpovědnost, byli vyhozeni a další měření bylo zmanipulováno tak, aby bylo dosaženo přijatelných výsledků. Je velký zázrak, že na tratích, elektrifikovaných střídavým systémem ještě nedošlo k žádnému maléru.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko